Motard körning Alvik 2004

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Nu har jag, Håkan Göran och Matte varit på möte mbed go-kart killarna.. det gick bra :tummenupp , vi kom överens om onsdagkvällar 18.00-21.00, det kommer bli en säsongs avgift på 400kr, vi ska ha ett möte nästa tisdag med ytterligare info, så ALLA motardister försöker komma. Plats UMCC lokaler kl 19.00.

Ni kan nå mig på 070-6042372 om ni har några frågor.

/Danne
 
Vi tänkte ha en lista som alla får skriva upp sig på som vill
köra på banan.. (För att kunna ha lite koll på verksamheten.)
Vad ska man ha på excel-lappen??

Körning på och vid banan sker på egen risk.
Skyddskläder är ett krav.

namn..............
persnr.............
hoj................. regnr?? effekt?? :gnissla :D
hemort............
Telnr...............
Mail................
kommentar: (typ betalt/ej betalt... fixa kraschpuck/handskydd... antal krascher (för att kunna utse kraschkungen i höst) :D

Kom med mer förslag!!
 
Last edited:
.
Sedan diskuterade vi en engångsavgift på en 50-lapp per gång om man bara vill prova på o inte vill lösa årskort... Vad tror ni om det??

Och vi har även diskuterat om att alla hojar som kör ska ha
uppsamlingskärl, handguards, och kraschpuckar på delar som kan repa
asfalten. (Typ fotpinnar). För att om vi lyckas med att undvika repor på banan i år kanske det finns möjlighet att vi får fortsätta
köra efter de asfalterat om.. (vilket sker nästa år... (om jag förstod det rätt))
 
Last edited:
Bra att det löste sig så det blir körning på onsdagar :tummenupp

Ska komma å kolla å fota när ni börjar köra :)
 
Då kommer jag med filmkameran också så kanske man kan få till en cool film på det hela :tummenupp
 
goranmanson skrev:
.
Sedan diskuterade vi en engångsavgift på en 50-lapp per gång om man bara vill prova på o inte vill lösa årskort... Vad tror ni om det??

Och vi har även diskuterat om att alla hojar som kör ska ha
uppsamlingskärl, handguards, och kraschpuckar på delar som kan repa
asfalten. (Typ fotpinnar). För att om vi lyckas med att undvika repor på banan i år kanske det finns möjlighet att vi får fortsätta
köra efter de asfalterat om.. (vilket sker nästa år... (om jag förstod det rätt))

Har ni funderat nåt på hur kraschpuckar till fotpinnarna ska se ut?
 
.
Hmm.. har funderat lite på skateboardhjul eller (skoter) slides..
Bulta fast dessa under fotpinnen.. typ... :va
Blir det inte bra kanske jag svarvar till nåt...
tänkte modelera lite på måndagkväll..
Själv har jag en hoj av rent järn, så jag har ju inte ihåliga hjulaxlar..
Men jag tror inte det blir några puckar på axlarna..
Har inte sett några större skador på dessa.. möjligtvis att det skyddar
fälgarna en del..
Kan kanske lägga ut nå bilder då jag är klar.. lovar dock inget... :rolleyes:
 
Som nybliven motardchaufför har jag ida upplevt min första vurpa (på tal om kraschkungar).....

Story:
Var på Ride och kollade lite prylar under min dagsfärd... På vägen hem till city får jag en mycket lång och fin slangning på 3:an vilket borde varit altså i ca 70-80 kmh... Har i rondellen utanför regementet precis kört om alla bilar vilkett gett mig fri trafik bakom & framför förutom en äldre dam i högra filen (jag ligger i vänstra)...
Trots Bandit´s almosor om att inte ha framgaffeln i högre vinkel än paralellt med vägen så gasar jag på....
Oj, det här kommer inte att gå inser jag, skrap.. Nu är bakskärmen i, oj oj oj.... Sen ligger man släpandes efter hojjen.....
Det är npågot speciellt med mig och mina hojjar, Firebladen han jag inte heller äga mer än en vecka innan jag var omkull med.... (Och den ängde jag åxå kvar i)
Anledningen att jag höll fast i hojjen var att jag inte ville att den skulle åka över på andra vägbanan och bli överkörd av damen, och att jag snabbt skulle kunna ta mig upp och fara därifrån...
Skrap, släääääp, skrap..... oj vad det bränner i stjärten!!!!
Snabbt upp, kicka igång, kör norrut tills reffugen upphör, vänder och kör hem...
MASSOR med folk gick på gångbanan brevid, och alla titta MYCKET storögt på mig...

Så kan det gå.. lyssna på Bandit i fortsättningen, dumma jag!!!!

Skaderapport...
Hål genom hela vänstra skinkan på skinnställ, fillingar, och ett skrapmärke stort som en femma på rumpen!!!
Hojjen ser bara coolare ut! Förutom att den ny blinkers måste införskaffas & att en fotpinne blev väldigt krokig....
Stövlar, hjälm & jacka är fortfarande i samma skick som innan!!! :tummenupp

Jag har inte ens ont... Skrapsår på skinkan förvinner nog fort dessutom :)
 
Advance4Stroke skrev:
Som nybliven motardchaufför har jag ida upplevt min första vurpa (på tal om kraschkungar).....

Story:
Var på Ride och kollade lite prylar under min dagsfärd... På vägen hem till city får jag en mycket lång och fin slangning på 3:an vilket borde varit altså i ca 70-80 kmh... Har i rondellen utanför regementet precis kört om alla bilar vilkett gett mig fri trafik bakom & framför förutom en äldre dam i högra filen (jag ligger i vänstra)...
Trots Bandit´s almosor om att inte ha framgaffeln i högre vinkel än paralellt med vägen så gasar jag på....
Oj, det här kommer inte att gå inser jag, skrap.. Nu är bakskärmen i, oj oj oj.... Sen ligger man släpandes efter hojjen.....
Det är npågot speciellt med mig och mina hojjar, Firebladen han jag inte heller äga mer än en vecka innan jag var omkull med.... (Och den ängde jag åxå kvar i)
Anledningen att jag höll fast i hojjen var att jag inte ville att den skulle åka över på andra vägbanan och bli överkörd av damen, och att jag snabbt skulle kunna ta mig upp och fara därifrån...
Skrap, släääääp, skrap..... oj vad det bränner i stjärten!!!!
Snabbt upp, kicka igång, kör norrut tills reffugen upphör, vänder och kör hem...
MASSOR med folk gick på gångbanan brevid, och alla titta MYCKET storögt på mig...

Så kan det gå.. lyssna på Bandit i fortsättningen, dumma jag!!!!

Skaderapport...
Hål genom hela vänstra skinkan på skinnställ, fillingar, och ett skrapmärke stort som en femma på rumpen!!!
Hojjen ser bara coolare ut! Förutom att den ny blinkers måste införskaffas & att en fotpinne blev väldigt krokig....
Stövlar, hjälm & jacka är fortfarande i samma skick som innan!!! :tummenupp

Jag har inte ens ont... Skrapsår på skinkan förvinner nog fort dessutom :)


Så kan det gå :)
Skönt att du inte blev skadad i alla fall
 
Advance4Stroke skrev:
Som nybliven motardchaufför har jag ida upplevt min första vurpa (på tal om kraschkungar).....

Story:
Var på Ride och kollade lite prylar under min dagsfärd... På vägen hem till city får jag en mycket lång och fin slangning på 3:an vilket borde varit altså i ca 70-80 kmh... Har i rondellen utanför regementet precis kört om alla bilar vilkett gett mig fri trafik bakom & framför förutom en äldre dam i högra filen (jag ligger i vänstra)...
Trots Bandit´s almosor om att inte ha framgaffeln i högre vinkel än paralellt med vägen så gasar jag på....
Oj, det här kommer inte att gå inser jag, skrap.. Nu är bakskärmen i, oj oj oj.... Sen ligger man släpandes efter hojjen.....
Det är npågot speciellt med mig och mina hojjar, Firebladen han jag inte heller äga mer än en vecka innan jag var omkull med.... (Och den ängde jag åxå kvar i)
Anledningen att jag höll fast i hojjen var att jag inte ville att den skulle åka över på andra vägbanan och bli överkörd av damen, och att jag snabbt skulle kunna ta mig upp och fara därifrån...
Skrap, släääääp, skrap..... oj vad det bränner i stjärten!!!!
Snabbt upp, kicka igång, kör norrut tills reffugen upphör, vänder och kör hem...
MASSOR med folk gick på gångbanan brevid, och alla titta MYCKET storögt på mig...

Så kan det gå.. lyssna på Bandit i fortsättningen, dumma jag!!!!

Skaderapport...
Hål genom hela vänstra skinkan på skinnställ, fillingar, och ett skrapmärke stort som en femma på rumpen!!!
Hojjen ser bara coolare ut! Förutom att den ny blinkers måste införskaffas & att en fotpinne blev väldigt krokig....
Stövlar, hjälm & jacka är fortfarande i samma skick som innan!!! :tummenupp

Jag har inte ens ont... Skrapsår på skinkan förvinner nog fort dessutom :)
Ja de är mycke pulver i den där :lol tur att du klarade dig bra
 
HEHEHE... va det efter du hade varit å surrat me mig eller?.. ta det för fan lugnt nu framöver, vill inte va nån moralkärring..men snälla försök att inte slanga så mycket i stan... håll er till kb

/Danne
 
D-MAN 660 skrev:
HEHEHE... va det efter du hade varit å surrat me mig eller?.. ta det för fan lugnt nu framöver, vill inte va nån moralkärring..men snälla försök att inte slanga så mycket i stan... håll er till kb

Håller med! man retar ingen på KB... :tummenupp
 
D-MAN 660 skrev:
HEHEHE... va det efter du hade varit å surrat me mig eller?.. ta det för fan lugnt nu framöver, vill inte va nån moralkärring..men snälla försök att inte slanga så mycket i stan... håll er till kb

/Danne
Centrum är restricted area, sen får man väl välja sina tilfällen... just då hade jag fritt bakom och framför några hundra meter, så när på kärringen som var i filen bredvid....
Hade det varit min morsa hade hon fått hjärtattack....

Jo, det var precis efter att jag for från Ride...

Jag är ganska impad av att jag fick så lite skador, skyddskläder ÄR verkligen bra att ha!!! :tummenupp
 
Advance4Stroke skrev:
Som nybliven motardchaufför har jag ida upplevt min första vurpa (på tal om kraschkungar).....

Story:
Var på Ride och kollade lite prylar under min dagsfärd... På vägen hem till city får jag en mycket lång och fin slangning på 3:an vilket borde varit altså i ca 70-80 kmh... Har i rondellen utanför regementet precis kört om alla bilar vilkett gett mig fri trafik bakom & framför förutom en äldre dam i högra filen (jag ligger i vänstra)...
Trots Bandit´s almosor om att inte ha framgaffeln i högre vinkel än paralellt med vägen så gasar jag på....
Oj, det här kommer inte att gå inser jag, skrap.. Nu är bakskärmen i, oj oj oj.... Sen ligger man släpandes efter hojjen.....
Det är npågot speciellt med mig och mina hojjar, Firebladen han jag inte heller äga mer än en vecka innan jag var omkull med.... (Och den ängde jag åxå kvar i)
Anledningen att jag höll fast i hojjen var att jag inte ville att den skulle åka över på andra vägbanan och bli överkörd av damen, och att jag snabbt skulle kunna ta mig upp och fara därifrån...
Skrap, släääääp, skrap..... oj vad det bränner i stjärten!!!!
Snabbt upp, kicka igång, kör norrut tills reffugen upphör, vänder och kör hem...
MASSOR med folk gick på gångbanan brevid, och alla titta MYCKET storögt på mig...

Så kan det gå.. lyssna på Bandit i fortsättningen, dumma jag!!!!

Skaderapport...
Hål genom hela vänstra skinkan på skinnställ, fillingar, och ett skrapmärke stort som en femma på rumpen!!!
Hojjen ser bara coolare ut! Förutom att den ny blinkers måste införskaffas & att en fotpinne blev väldigt krokig....
Stövlar, hjälm & jacka är fortfarande i samma skick som innan!!! :tummenupp

Jag har inte ens ont... Skrapsår på skinkan förvinner nog fort dessutom :)

Hmm har för mig att jag nyss läste i nån tråd om hur försiktigt du körde...eller läste jag fel? :va

Skönt att du klarade dig bra iaf... :)
 
Idag var det dags igen´... läs på vk.se.... Inte riktigt vad jag minns, men hur som helst är det ganska sant... Jag la ner hojjen på två hjul långt innan damen körde in i mig...

Hur som helst, klarade mig rätt bra, bröt lilltån.... och typ så gick lite annat sönder...

Jag lever iaf....
 
Advance4Stroke skrev:
Idag var det dags igen´... läs på vk.se.... Inte riktigt vad jag minns, men hur som helst är det ganska sant... Jag la ner hojjen på två hjul långt innan damen körde in i mig...

Hur som helst, klarade mig rätt bra, bröt lilltån.... och typ så gick lite annat sönder...

Jag lever iaf....

Skönt att du e ok. Vi kom förbi precis när ambulansen for så vi hann bli oroliga innan vi hörde att du förmodligen inte var allvarligt skadad.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top