Motard köp, lite KTM frågor.

AndreeL

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2012
Hoj
KTM 620 SC
Sitter o letar efter en motard o har bestämmt mig för en KTM -05/-06.
Då står det ju mellan 625/640/660, vad jar har läst mig till så är det enda som skiljer 625 o 640 förgasarn och storleken på tanken, läst att många tkr att 640 är "slö" och "tråkig" men är det inte bara att byta förgasare så är det samma cykel? finns ju bra mkt mer 640 till salu än 625.

660 hade vart nåt om dom inte vart så mkt dyrare än dom andra, elstart är ju inget måste då jag har ben.

Du svarar ganska bra på dina egna frågor tycker jag :D

köper du en 640 med original-förgasare har jag en flatslide-förgasare till salu som ger bättre tryck :)

hade helst velat ha en 660 men dom verkar ju va väldigt ovanliga jämnfört med 640, har hittat flera riktigt fina 640 under 40k så det får väl bli en sån o byta ut vacum förgasarn, är flatslide och FCR 41 samma? vad får man punga ut för en flatslide?
den 640 ja kikar på har även org system, är det värt att slänga på ett akra ihop med flatslide förgasarn för större skillnad??

många frågor men e min första motard så har ju 100 frågor till.

hade helst velat ha en 660 men dom verkar ju va väldigt ovanliga jämnfört med 640, har hittat flera riktigt fina 640 under 40k så det får väl bli en sån o byta ut vacum förgasarn, är flatslide och FCR 41 samma? vad får man punga ut för en flatslide?
den 640 ja kikar på har även org system, är det värt att slänga på ett akra ihop med flatslide förgasarn för större skillnad??

många frågor men e min första motard så har ju 100 frågor till.
Det beror på vilken årsmodell hav 640 du kikar på (angående avgas) Men som jag fattad så kollar du på de nyare med dubbla ljuddämpare, o då tror jag inte ett helsystem gör lika mkt som de gör på de äldre med en ljuddämpare. Öppna ljuddämpare gör ju väldigt gott åt ljudet men om de ger nån större effekt vet jag inte faktiskt, endast kört till och från besiktningen med original.
Hör av dig när du skaffat en supermoppe så får vi dra ihop ett gäng o köra!

Det beror på vilken årsmodell hav 640 du kikar på (angående avgas) Men som jag fattad så kollar du på de nyare med dubbla ljuddämpare, o då tror jag inte ett helsystem gör lika mkt som de gör på de äldre med en ljuddämpare. Öppna ljuddämpare gör ju väldigt gott åt ljudet men om de ger nån större effekt vet jag inte faktiskt, endast kört till och från besiktningen med original.
Hör av dig när du skaffat en supermoppe så får vi dra ihop ett gäng o köra!

absolut, letar som en dåre nu.
e inte lätt att hitta en -05 som gått under 2000mil för under 40k i närheten.

Ska väl sitta annan kam i 625 oxå.
Men en 625 står ju som tron vinnare av dom 3. 660 på andra plats samt 640 på sista.
Jag har bara testat 640 men tycker den räcker till helt ok.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla