Motard i sthl 070304

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Nu kommer jag att vara lite vuxen vilket inte händer inte så ofta.

Kör själv en 660 och tycker att den är hur kul som helst. Jag kör på bakhjulet och framhjulet. Det är sällan det går för fort.

Om jag ville skulle även jag kunna göra en sådan här "cool" film men det gör jag inte. Varför?

Idag när moderaterna så gott som vill förbjuda hojar så tycker jag inte att vi ska ge dem fler anledningar till att göra just detta. Jag tror att det är viktigt att vi sköter oss i fortsättningen och gör allt vi kan för att motverka denna typ av film.

Problemet med filmen är INTE bakhjulet eller framhjulet utan alla människor runt i kring. Rödljuskörningarna gör ju personen dessutom kriminell.

Innan ni hyllar denna person är att försöka se denna film med en politikers ögon. Vad tror ni han/hon ser i filmen? En galning som kör vårdslöst och en fara för andra tror jag att de ser, och hur ska vi mc-åkare kunna försvara vår trevliga Hobby/livstil när en politiker hänvisar till denna film.

Vad jag vill säga är att kör gärna på bakhjulet, det är skitkul, men gör det där ni inte är en fara för andra. Det tycker jag är riktigt coolt.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Coolt! Men du får justera in hjälmkameran lite bättre. :yoparty
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Nu kommer jag att vara lite vuxen vilket inte händer inte så ofta.

Kör själv en 660 och tycker att den är hur kul som helst. Jag kör på bakhjulet och framhjulet. Det är sällan det går för fort.

Om jag ville skulle även jag kunna göra en sådan här "cool" film men det gör jag inte. Varför?

Idag när moderaterna så gott som vill förbjuda hojar så tycker jag inte att vi ska ge dem fler anledningar till att göra just detta. Jag tror att det är viktigt att vi sköter oss i fortsättningen och gör allt vi kan för att motverka denna typ av film.

Problemet med filmen är INTE bakhjulet eller framhjulet utan alla människor runt i kring. Rödljuskörningarna gör ju personen dessutom kriminell.

Innan ni hyllar denna person är att försöka se denna film med en politikers ögon. Vad tror ni han/hon ser i filmen? En galning som kör vårdslöst och en fara för andra tror jag att de ser, och hur ska vi mc-åkare kunna försvara vår trevliga Hobby/livstil när en politiker hänvisar till denna film.

Vad jag vill säga är att kör gärna på bakhjulet, det är skitkul, men gör det där ni inte är en fara för andra. Det tycker jag är riktigt coolt.

Vadå ska någon person slänga sig framför hojjen eller?
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Nicco: The killers - Indie Rock And Roll

JOFA: Man får inga instruktioner på det. Så det är upp till dig själv.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Borde jhu iofs inte bli så stor skillnad på servicen!
Väntar på bänknings papper!
Har du bänka innan så du ser hur stor skillnad det blir eller?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Nu kommer jag att vara lite vuxen vilket inte händer inte så ofta.

Kör själv en 660 och tycker att den är hur kul som helst. Jag kör på bakhjulet och framhjulet. Det är sällan det går för fort.

Om jag ville skulle även jag kunna göra en sådan här "cool" film men det gör jag inte. Varför?

Idag när moderaterna så gott som vill förbjuda hojar så tycker jag inte att vi ska ge dem fler anledningar till att göra just detta. Jag tror att det är viktigt att vi sköter oss i fortsättningen och gör allt vi kan för att motverka denna typ av film.

Problemet med filmen är INTE bakhjulet eller framhjulet utan alla människor runt i kring. Rödljuskörningarna gör ju personen dessutom kriminell.

Innan ni hyllar denna person är att försöka se denna film med en politikers ögon. Vad tror ni han/hon ser i filmen? En galning som kör vårdslöst och en fara för andra tror jag att de ser, och hur ska vi mc-åkare kunna försvara vår trevliga Hobby/livstil när en politiker hänvisar till denna film.

Vad jag vill säga är att kör gärna på bakhjulet, det är skitkul, men gör det där ni inte är en fara för andra. Det tycker jag är riktigt coolt.

Skönt att det är någon som håller med...det måste innebära att du blir moraltant numero due:tungan
 

fnoske

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2006
Ort
norrköping
Hoj
Ducati 996 bip
Vadå ska någon person slänga sig framför hojjen eller?

Jag måste hålla med Dawan. Om nån ska slänga sig framför hojen frivilligt är nog inte så stor... men nån kan bli stressad över att det kommer nån på bakan och inte vet vad han/hon ska göra och förvirrar sig, och blir som en hare i ljussken.. Tycker själv att det skulle vara kul att göra film och coola saker men sätter andras säkerhet före min egen... Tror nog inte att nån skulle tycka att det var kul att köra på någon och skada den människan så illa, "att DU själv inte kan köra hoj mer"

Att skrota själv är en sak men att skada en annan mäniska är en annan
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Jag tycker det var hårdrock :)
Men du fuskar! gömma sig för bilarna bakom refugen på götgatan :hihi
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Nu kommer jag att vara lite vuxen vilket inte händer inte så ofta.

Kör själv en 660 och tycker att den är hur kul som helst. Jag kör på bakhjulet och framhjulet. Det är sällan det går för fort.

Om jag ville skulle även jag kunna göra en sådan här "cool" film men det gör jag inte. Varför?

Idag när moderaterna så gott som vill förbjuda hojar så tycker jag inte att vi ska ge dem fler anledningar till att göra just detta. Jag tror att det är viktigt att vi sköter oss i fortsättningen och gör allt vi kan för att motverka denna typ av film.

Problemet med filmen är INTE bakhjulet eller framhjulet utan alla människor runt i kring. Rödljuskörningarna gör ju personen dessutom kriminell.

Innan ni hyllar denna person är att försöka se denna film med en politikers ögon. Vad tror ni han/hon ser i filmen? En galning som kör vårdslöst och en fara för andra tror jag att de ser, och hur ska vi mc-åkare kunna försvara vår trevliga Hobby/livstil när en politiker hänvisar till denna film.

Vad jag vill säga är att kör gärna på bakhjulet, det är skitkul, men gör det där ni inte är en fara för andra. Det tycker jag är riktigt coolt.


Samhället har många fler större problem än det här småsak. Om dom hämvisar det här filmen så kan vi hänvisa tillbaka många flera värre problem som dom inte gör ett skit åt det. Orkar inte babbla och skriva upp vilka saker och sånt.

Jag säger tummenupp för filmen och fortsätt så! Det är det som är roligt!
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
jag säger kul film :)

Hoppas vi syns den 28e april för då har smc sin kampanjdag för att bevara motorcyklismen :)
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Hoppsan!

Du bröt visst fler trafik regler på dom 45 första sekunderna än jag gjort under mitt liv... :confused:

Kul att titta på. säkert grymt kul att köra, men jag håller med resten Moraltanterna:gnissla
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Kul film! Man blir fan så sugen på att hälsa på gatorna. Dock kanske inte på bakhjulet då jag inte behärskar detta. :)

Men jag tycker nog ändå trottoarkörning är fel, dom som går där är ju inte speciellt skyddade. Sen om man kör på fel sida vägen och krockar med en bil är ju en annan sak. Kan ju inte hända så mycket med den som kör bil, mer än att materiella skador.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
...vilken konstig vinkel du har på din motorcykel. Jag ser inte min stänkskärm sådär...:tummenupp
 
Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Fan Anders, det kan bli hur bra filmer som helst i sommar, tänk bara om du hade haft denna kamera i jordbro i sommras när du körde stoppie "all the way". :arsele . Skoja bara, kommer att bli grymt.
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Samhället har många fler större problem än det här småsak. Om dom hämvisar det här filmen så kan vi hänvisa tillbaka många flera värre problem som dom inte gör ett skit åt det. Orkar inte babbla och skriva upp vilka saker och sånt.

Jag säger tummenupp för filmen och fortsätt så! Det är det som är roligt!

Skönt att höra. Var själv orolig över trafikförsäkringsförändringen som många talar om. Men den blir inte av då eftersom att det finns allvarligare problem i samhället. Skönt att det finns intelligenta medlemmar som kan förklara för oss andra som varit vilse ute i skogen och trodde att mindre allvarliga problem kunde åtgärdas oberoende av andra allvarligare problem (så dumma vi var). Tack för ditt insiktsfulla inlägg! :tummenupp
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Grym film!
Men måste faktiskt få kritisera lite, inte på skaparen personligen utan på rätt många här. Först diskuterar ni wheelie-tekniker och outlawfilmer som alla tycker är jätteballa. Sedan klagar ni på att försäkringspremierna stiger, det kan ju inte ha något som helst med ert åksätt att göra? :rolleyes:

Aldrig hört någon på motard klaga på dyr försäkring.

Till topic, Bra film! :tummenupp
 
Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Nu kommer jag att vara lite vuxen vilket inte händer inte så ofta.

Kör själv en 660 och tycker att den är hur kul som helst. Jag kör på bakhjulet och framhjulet. Det är sällan det går för fort.

Om jag ville skulle även jag kunna göra en sådan här "cool" film men det gör jag inte. Varför?

Idag när moderaterna så gott som vill förbjuda hojar så tycker jag inte att vi ska ge dem fler anledningar till att göra just detta. Jag tror att det är viktigt att vi sköter oss i fortsättningen och gör allt vi kan för att motverka denna typ av film.

Problemet med filmen är INTE bakhjulet eller framhjulet utan alla människor runt i kring. Rödljuskörningarna gör ju personen dessutom kriminell.

Innan ni hyllar denna person är att försöka se denna film med en politikers ögon. Vad tror ni han/hon ser i filmen? En galning som kör vårdslöst och en fara för andra tror jag att de ser, och hur ska vi mc-åkare kunna försvara vår trevliga Hobby/livstil när en politiker hänvisar till denna film.

Vad jag vill säga är att kör gärna på bakhjulet, det är skitkul, men gör det där ni inte är en fara för andra. Det tycker jag är riktigt coolt.

Rödljuskörningarna gör honom kriminell?? Menar du att det är lagligt o åka omkring på bakhjulet då?:7peta

http://sporthoj.years2.com/Motard Sthl 070204.wmv

Dax att låta hojjen hälsa på gatorna.
Min första film, tyvär hade jag svårt att få hjälmkameran att sitta bra.

Och jag är medveten om att datumet i början av filmen blev fel. Samt att namnet på filmen och har fel datum..

Ni som är duktiga på att redigera filmer får gärna komma med tips!!

Står eller sitter du på hojen?? (står på pinnarna så klart:tungan )
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Kan inte ALLA komma överrens om att inte lägga på musik på filmerna, det är bara högst jobbigt då man vill höra bågen(arna) och inget annat.....och vi som har lite "annorlunda" musiksmak också...:cdevil
Nej, fram med mera bågeljud!!! :yoparty
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top