motard i lund

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Ja topicen säger väll det mesta. För oss med enstånkor som inte hänger med i dom tuffa grabbarnas tempo ute i häckeberga ;)
Är det några här i lunda trakten som kör motard / offroad som vill ut och busa lite ?

jag vet att det är någon/några med motard som är med på onsdagsgazzet men måste ni inte ligga och plåga cyklarna som fan för att hänga med ?

hör av er om ni vill ut o köra vet ja :hej

Jag plågade inte ihjäl min Xr650 när jag låg bland de första när jag var med och körde onsdags gazzen.

Fixx skrev:
Jag plågade inte ihjäl min Xr650 när jag låg bland de första när jag var med och körde onsdags gazzen.
Motarderna blir bara efter på rakorna men e snabbare i de kurviga partierna om man kan köra dem ....... Fixx rokkade :tummenupp :yoparty

jonnep skrev:
om man kan köra dom ja :)

Jag är en grön förare (ny alltså, inte från Mars) och har åkt med i långsam grupp utan problem på en jättegammal Kawasaki med packväskor. En gång åkte jag med mellangruppen av misstag, och jag överlevde det. Så du ska inte vara rädd för att åka med! De bara ser snabba ut!
:)

Det är inga problem att hänga med, kom på Onsdag - jag ska ut om jag hinner byta byta kolv idag...

Mvh//ZS

jonnep skrev:
Ja topicen säger väll det mesta. För oss med enstånkor som inte hänger med i dom tuffa grabbarnas tempo ute i häckeberga ;)
Är det några här i lunda trakten som kör motard / offroad som vill ut och busa lite ?

jag vet att det är någon/några med motard som är med på onsdagsgazzet men måste ni inte ligga och plåga cyklarna som fan för att hänga med ?

Kul att se att det har blivit fler motardpiloter i Lund området :tummenupp

Nu när jag har sålt min motard så ser man dem överallt typiskt...
Men Men jag letar efter en ny, har en ny inom 3 veckor

jonnep skrev:

Vi är två stycken från Höör som gärna hänger på om det händer nåt! Onsdagsrundorna ligger lite väl långt bort härifrån.... bensin är inte gratis!

grymt Mr R och Nexor !!!! jäkligt skoj.. vi får verkligen planera något i dagarna... vi är 2st motards och 2offroads som kör tillsammans här nere redan.

Jag har strul med min hoj nu dock, det pissar verkligen olja ur luftburken... allt började efter en lång wheelie... och nu läcker det fast man kör helt vanligt.... det värsta är att rövhålen till tillverkare har satt "tömningsslangen" ovanför svingen så oljan rinner ned på sving -> fälg och däck så det blir glashalt :)...

får fixa ett uppsamlinskärl men måste ändå se till att försöka förstå varför det läcker så jag inte kör med en olje tom motor :4skrika

Nexor skrev:
Vi är två stycken från Höör som gärna hänger på om det händer nåt! Onsdagsrundorna ligger lite väl långt bort härifrån.... bensin är inte gratis!

Från Höör till Lund är utom Bensinbudget??? You have to be kidding!!!! RoH turer är aldrig under 200 km.. Fan.jag kan pissa längre på fyllan än det är från Höör till Lund.... :D

#57 Thundrace skrev:
Från Höör till Lund är utom Bensinbudget??? You have to be kidding!!!! RoH turer är aldrig under 200 km.. Fan.jag kan pissa längre på fyllan än det är från Höör till Lund.... :D
Moahahahaha :rofl

Nexor skrev:

Trams!!! Hur många mil är det till staffanstorp? ca 3 mil...kom igen nu inget mesande...

PS #57 Thunderace, due aur goo due DS

Nexor skrev:
Där kommer folk ifrån Helsingborg (5mil), Landskrona (3mil), Sjöbo (3,5mil) och ibland Kristianstad (8mil) för att vara med och gazza.
Men bensin är inte gratis, det kostar en en 20-25kr att komma till staffanstorp.

Men sluta klaga allihop! Jag pendlar redan 50km om dagen och då blir det inte mkt över av studiebidraget på 950kr! Visst jobbar jag lite men det går till annat :tomten

Får väl dyka upp på nån runda, på reserven som vanligt då... :)

EDIT: Mavericks rundor ligger med lagom tidsmellanrum för min ekonomi

bra tråd jonne =)

det vore kul ifall några andra motards/offroad vill ut med oss! :tummenupp

Vi kör inte så snabbt då jag precis tagit mitt körkort.. men vi ligger inte o fiser heller! :lol

det är bara till att skrika till! PM'a jonnep eller mig så får ni nummer... vi är i princip ute varje dag! :banana

Mr R skrev:
Kul att se att det har blivit fler motardpiloter i Lund området :tummenupp

Nu när jag har sålt min motard så ser man dem överallt typiskt...
Men Men jag letar efter en ny, har en ny inom 3 veckor

Motard igen eller? :yoparty

flipm0de skrev:
Motard igen eller? :yoparty

Absolut blir en KTM 525 EXC-05 eller kanske en KTM 660 -05.

Har verkligen mycket nu så jag har inte tid att åka och kolla på någon motard, men jag håller på och säljer en hembioanläggning och någon ville byta mot en äldre enduro så man kanske har en maskin snarast!

awesome duuuude !!! vid fint väder sticker vi ett par motard/offroads imorrn om någon är sugen... men vi kör lite mer info imorrn om vädret vill släppa ut oss.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT