Motard i julklapp!

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Planerar att ge en supermotard till mig själv i julklapp.

Husqvarna är ju snyggast på marknaden så det lutar väl åt en sån...

Pratade med halvards om Husqvarna SM450R, den verkar rätt vass. Ska tydligen vara en nyare bättre konstruktion än 570 (obs! Nu pratar vi gatkörning!) Elstart är ju guld värt!

Jag vill ha en smidig, kul hoj för mest busåka på gata, bakhjulsåka och lite banåka, men kommer nog inte tävla direkt...

Är en 450 för litet på gata eller kan ni rekommendera nån annan hoj som passar bättre?

Bifogat

• sm450r.jpg
    sm450r.jpg
    23.1 KB · Visningar: 482
Jag vet inte om 450 e för liten men jag ska själv köpa en KTM 525 med svart plast.
Jag tycker att du ska titta lite på den innan du bestämmer dig för Husqvarna SM450R

skulle aldrig få för mig att åka 450 på gata!
det är jag det!!!

mheel skrev:
Jag vet inte om 450 e för liten men jag ska själv köpa en KTM 525 med svart plast.
Jag tycker att du ska titta lite på den innan du bestämmer dig för Husqvarna SM450R

Högre kvalite på husqvarnan sörrö...
Sitter ju bara räppelgrejer på Ktm. :zpy

Om du ska slanga så är det ju bra med lite mer kubik så slipper man hetsa så mycket. Håller med om att HQ är grymt snygg ... en viktig aspekt men kanske inte den viktigaste.

electronaut skrev:
Håller med om att HQ är grymt snygg ... en viktig aspekt men kanske inte den viktigaste.

Verkar vara många ovetande kommentarer om husqvarna.

Det viktgaste är att den håller bättre än Ktm o husa och att den går bättre än CRF:n av egen erfarenhet.

Köp den :tummenupp

L.Kongo:

Har du erfarenhet av Husky??

Verkar inte vara så många som säljer dom, och då blir man ju orolig över tillgång på reservdelar...

Oftast när nån frågar om val av hoj här så är det ju bara massa dryga inlägg om hur bra folk egna hojar är och hur värdelösa alla andras är.... :zpy

Mer FAKTA :fakta åt oss ovetande SM-rookies tack :tummenupp :tummenupp :tummenupp

pansarvagnen skrev:
L.Kongo:

Verkar inte vara så många som säljer dom, och då blir man ju orolig över tillgång på reservdelar...

Oftast när nån frågar om val av hoj här så är det ju bara massa dryga inlägg om hur bra folk egna hojar är och hur värdelösa alla andras är.... :zpy

Mer FAKTA :fakta åt oss ovetande SM-rookies tack :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Halvards motor är bra att ha att göra med, stort kunnade om husqvarna och hjälper gärna till när man ringer. När jag har beställt därifrån har jag haft delarna inom 24 h!!! Dom verkar ha stort lager av delar. Givetvis kan det bli problem med längre lev. tid om det är ngt special-special som gått sönder, men jag antar att det gäller de flesta fabrikat.

pansarvagnen skrev:

450 på gata funkar inte! Eller iaf inte mkt bättre än en moppe.
Du ska definitivt köpa något med mer kubik.
Säger inte att Huskyn är dålig, men jag tror inte det är så mkt effekt i den.
Visst är den säkert lätt och smidig men för det du beskriver att du skall anv. den till
så ska du kolla på en hoj med mer kubik och en hoj som är mer gatanpassad.
Tror att modeller som Husaberg 650 -04, KTM 660 alt. 625 mer passar dig.. Att huskyn skulle hålla bättre
än KTM och Husaberg vet jag inte var L.Kongo fått ifrån.
Jag påstår att han har fel. Kör själv en KTM 625 -02 och mindre problem än vad min hoj har gett mig kan en husky inte orsaka.
Och jag körde gata förra året och bana i år så min hoj har fått rulla ordentligt.
Kubik rockar, och ju mer kubik desto mindre behöver du piska motorn.
Lycka till :tummenupp

pansarvagnen skrev:
L.Kongo:

Har väl haft en 8-9 st Qvarnor genom åren , alla 4-t... varav 3 motarder.
EN KTM. Det räckte. Husaberg har jag inte vågat köpt. Har sett för många som stått o kickat i skogen. (om nu inte kickaxeln var av...) :D

Det räcker om du ställer dom bredvid varandra så ser du vilken hoj som är mest genomtänkt... Bromsar, ok, ram, motor, mm.mm

Delarna får du fortare än KTM/Husaberg om dom inte finns i sverige.

L. Kongo skrev:
Verkar vara många ovetande kommentarer om husqvarna.

Det viktgaste är att den håller bättre än Ktm o husa och att den går bättre än CRF:n av egen erfarenhet.

Köp den :tummenupp

Har inte sagt att hq´n skulle vara dålig på något sett.. bara att det är dumt att bara gå efter utseendet då man köper hoj.

Vi får väl se vad det blir, känns som att valet ligger mellan Husky 450, KTM 660 och ev Husaberg 650, fast man är ju lite nojjig över Husa efter alla "spökhistorier" man hör om dom.... :confused:

Det negativa med Husqvarnan är ju kubiken, vill inte göra samma misstag som jag gjorde med sporthoj och köpa för lite kubik, tröttnade ju på 600 efter nån månad.... :zpy

Ska prövaköra allihopa, och gå på känsla tror jag :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Varför inte husky 510 eller 570 då?.. Ktm 660, då får ju du jämföra med Husky 610, de är ju touring båda två...

Jag har en Bergare -03 att sälja. Kan även tänka mig att sälja min Husky 570RR -03 för rätt peng..

- Johan

pansarvagnen skrev:
Vi får väl se vad det blir, känns som att valet ligger mellan Husky 450, KTM 660 och ev Husaberg 650, fast man är ju lite nojjig över Husa efter alla "spökhistorier" man hör om dom.... :confused:

Det negativa med Husqvarnan är ju kubiken, vill inte göra samma misstag som jag gjorde med sporthoj och köpa för lite kubik, tröttnade ju på 600 efter nån månad.... :zpy

Ska prövaköra allihopa, och gå på känsla tror jag :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman