Motard Husaberg Fs650e -03

Greenrider

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Husqvarna 570rr Motard
Tjena!

Ska ev köpa en Husa fs650e motard -03..å nu skulle jag vilja höra om det är nån/några som kan dela med sig av lite info/erfarenheter om husan? Hur är reservdels priser,"sjukdommar",mm mm. Allt som är värt att veta...både ris å ros uppskattas.

Tacksam för svar!

MVH//
D

Jämfört med sporthojar så är alla delar billiga, jämför man med t.ex. japanska cross/enduro modeller har jag inte lika bra koll men dyrt är det inte.

-03 var en bra modell som fick några förbättringar jämfört med -02, jag kan inte minnas några direkta sjukdomar men det finns andra som har bättre koll så det kommer säkert bättre uppgifter snart. Sköter du den som man ska så fungerar den utmärkt.

Jämfört med sporthojar så är alla delar billiga, jämför man med t.ex. japanska cross/enduro modeller har jag inte lika bra koll men dyrt är det inte.

-03 var en bra modell som fick några förbättringar jämfört med -02, jag kan inte minnas några direkta sjukdomar men det finns andra som har bättre koll så det kommer säkert bättre uppgifter snart. Sköter du den som man ska så fungerar den utmärkt.

Precis som Erik säger så är den en bra modell, har inte haft ngra problem med min. Köpte den nyrenoverad vid 140 h. Enda lilla bakslaget har varit kick axeln som rök av, men å andra sidan så är det ett rätt så känt fel på dessa årsmodeller och äldre. vet inte när den nya förbättrade kickaxeln kom, men den var inga problem att byta. Reservdelar är som sagt förhållandevis billiga till dessa underbara maskiner.:tummenupp :D

Lycka till!!

mvh Patrick

vad e skillnaden på 02 och 03 då

vad e skillnaden på 02 och 03 då

Nytt framhjul på motarderna (annan axeltjocklek bl.a.)
Autodekompen ändrades men jag vet inte vad som skiljer.
Annat vevparti
Bättre vipparmsrullar
Dubbla oljepluggar
Kickaxel
Transmissionskåpan
Lite saker i växellådan
Lite prylar i kopplingen
Digital hastighetsmätare
Lite eldetaljer

Det finns fler saker men detta är några förändringar (de jag inte hade koll på hittade jag i sprängskisserna som delar som gällde från -03 och framåt.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back