Motard frambromsen på XR650

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är det någon som har sina motardhjul på sin XR650 på just nu?

Skulle en av er kunna ta ett närbildsfoto av den där man ser hur man har monterat broms-oket och hela baletten.

Jag sitter och tittar på min distans och den ser fan inte ut att passa med orginal oket? :va
Eller så är det jag som inte fattar hur det hela ska sitta ihop. (Verkar ju dock bara gå att montera på ett sätt...)

Jag har tyvär ingen kamera så jag kan inte fota avmin distans, men det är den som man får med när man köper motard kittet från honda( fast det kanske skiljer från affär till affär??)
 
:va

sitter den redan på en distans??

Det skulle ju förklara en del... :)

Trodde den satt direkt på gaffeln. :confused:
 
Så här kan det se ut...

Kanske nån hjälp?

Ibland kan det vara bra att ha en bild-databas hemma på hddn... :kocko
 

Bifogat

  • xrbrake180601.jpg
    xrbrake180601.jpg
    90.7 KB · Visningar: 87
  • xr650ber.jpg
    xr650ber.jpg
    109.6 KB · Visningar: 71
  • xr650disc.jpg
    xr650disc.jpg
    89.4 KB · Visningar: 79
  • xrbb.jpg
    xrbb.jpg
    84.7 KB · Visningar: 60
  • xrbc.jpg
    xrbc.jpg
    57.9 KB · Visningar: 72
Last edited:
det är alltså ta bort den distansen som rör sig på oket.

och ta 2skruvar från det och sätta in i den nya distansen.
 
Tackar Fixx och Zana. :tummenupp


Det som störde mig var att om ni tittar på sista bilden, så är den understa skruven monterad, precis som det är orginal. Men dne skulle OMÖJLIGT gå att skruva i på min distans.
Men på bild ett och tre så ser man att de inte har skruvat i denna. Så jag antar att det finns ytterligare ett fäste där någonstans som jag inte sett. :)

Får väll köpa beringer så slipper jag bekymra mig... :hihi
(Vatten och knäckebröd har jag hört är jätte gott och jätte nyttigt...)
 
Köp Beringer! Originalbromsen är fullkomligt usel!
 
Jag vet, men jag saknar pengar... :(

(Fast, jag har tittat en del på Brembo ok ett tag nu...)
 
Orginalok,320 skiva,stålomspunnet,mjuka belägg :tummenupp

Räcker för dom flesta men ger ju inte så mycket posör poäng :D
 
Originalok, 320 waveskiva, stålomspunnet=massor av värme, knappt några bromsar, och belägglivslängd på cirka en vecka.
 
PutteLiten skrev:
Tackar Fixx och Zana. :tummenupp
QUOTE]

:tummenupp

Såg nu att dom två sista bilderna är på en xr600, men det ser ju ut å vara samma ok iallafall...

Du fixar det nog, eller har du fått fel distans? Så invecklat kan det väl inte vara...... :mad:
 
Mattias skrev:
Originalok, 320 waveskiva, stålomspunnet=massor av värme, knappt några bromsar, och belägglivslängd på cirka en vecka.


Waveskiva=posörskiva :D Käkar belägg men dom är ju bra på
lerrensning i skogen har jag hört :tungan

Med orden räcker till dom flesta menas att för hyfsat normalt
gatbruk räcker orginaloket långt.

Ska man tävla eller om målet är fetlånga stoppies kan man ju
fundera på att uppgradera :)

Men det är klart,pengar är till för att brännas :fakta Shop until you drop :hihi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top