motard försäkring

Bilsport & mc som tidigare nämn....

Betalar 5500kr Halvförsäkring/år
Försäkringen skulle kostat 3300kr helförsäkring/år den dagen jag fyller 25år....

KTM 640 LC4 -04

Weber_45 skrev:
Bilsport & mc som tidigare nämn....

Betalar 5500kr Halvförsäkring/år
Försäkringen skulle kostat 3300kr helförsäkring/år den dagen jag fyller 25år....

KTM 640 LC4 -04

jag har presis kollat å jag får 10200 hlv om år bor i stock år 27 :huvet :huvet :huvet :kocko

Folksam 7700:- hel/hel
Hade det inte varit för bilsports svindyra självrisker så...

Jag betalar 450:- / mån i avställningsförsäkring.
950:- / mån för halvförsäkring. // folksam, ringt till alla å de är billigast för mig..

23 år, värmland, ktm 640

Sen om jag inte har fattat saken helt fel så får "vi" full bonus på en gång, det medför att så fort något händer så sänker de den och vipps, högre premie!
Är jag den enda som inte tycker om försäkringsbolag..

Bilsport och mc

ktm lc4 640 -04, 27 år, Göteborg

5200:- Hel / Hel
3300:- Halv / Hel Båda med SMC rabatt 10%

Så står det till för mig...

bange skrev:
Folksam 7700:- hel/hel
Hade det inte varit för bilsports svindyra självrisker så...

Tänkte lite så jag med först... men sen insåg man vad reservdelar kostar till KTM, en spottstyver!! Man ska i princip vira hojen ett par varv runt ett träd för att man ska tjäna på att använda försäkringen...

En "vanlig" vurpa klarar man på några tusingar enligt mina beräkningar mellan tummen och pekfingret. Fast jag ska ju inte vurpa alls så... :rolleyes:

Igår fick jag en offert på 31007:- hel/hel på en LC4 SM -01 (länsförsäkringar)... Bor i linköping och är 21 år! Är det rimligt??? Kärringen påstod att en sån inte gick att försäkra som offroad!? Blir det skillnad med en XR 650 med motardhjul, dom fanns väl aldrig med motardhjul orginal förrän -04 eller nåt sånt! En sån borde ju vara enklare att få som offroad = lite humanare premie...? Någon som vet?

Last edited:
Jag ringde och kolla upp försäkring lite på skoj på en Husaberg 650 -05 Motard häromdagen.

Trygg-Hansa: 14298:- Hel/hel

Bilsport-Mc: 8135:- Hel/hel med deras 24+ försäkring
Bilsport-Mc: 3154:- Hel/hel med deras offroadförsäkring

Folksam: 943:- Hel/hel

Bort på landet fyller 27 nu i April.

mencken skrev:
Igår fick jag en offert på 31007:- hel/hel på en LC4 SM -01 (länsförsäkringar)... Bor i linköping och är 21 år! Är det rimligt??? Kärringen påstod att en sån inte gick att försäkra som offroad!? Blir det skillnad med en XR 650 med motardhjul, dom fanns väl aldrig med motardhjul orginal förrän -04 eller nåt sånt! En sån borde ju vara enklare att få som offroad = lite humanare premie...? Någon som vet?
Du kan inte försäkra en hoj som offroad innan du fyller 24. Så har det varit förut i alla fall. Trygghansa har inget som heter offroad längre enligt den jag prata med där häromdagen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman