Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Totto skrev:Har också IF och betalar ca 2400 hel/hel med 3000 i självrisk, 28 år i falun
d1ce skrev:konstigt, jag mailade if och fick det här svaret:
"Tack för ditt e-brev.
Vi kan bara erbjuda trafikförsäkring på off-road MC.
Trafik: 2114 kr/år."
mc:n är en husa fs650e -02
om åldern spelar in så är jag 21...
//andreas
kiko skrev:De där e ju extra kul eftersom jag antar att det är mitt Reg. nummer du använt !?
Själv har jag nämligen samma hoj helförsäkrad hos just IF.
I varje fall till nästa år ...![]()
d1ce skrev:precis, blev lite ställd och påpekade att en "vän" med en precis likadan motorcykel har den helförsäkrad hos dem...
men det har säkert med ålder att göra, man ska nog vara över 24?
d1ce skrev:konstigt, jag mailade if och fick det här svaret:
"Tack för ditt e-brev.
Vi kan bara erbjuda trafikförsäkring på off-road MC.
Trafik: 2114 kr/år."
mc:n är en husa fs650e -02
om åldern spelar in så är jag 21...
//andreas
- - - - - - - - - - - - - - -
edit: anl. enligt någon dam på andra sidan linan var att det är för hög risk att försäkra offroadmotorcyklar?
//andreas
borggren skrev:fick nu från LF 3500hel/hel.....bara en annan handläggare :kocko
Tom Byron skrev:bra, fick du någe hjälp av mina siffror på någe sätt, skönt att det blev acceptabelt iaf........... happy riding
Slinke skrev:![]()
Ktm Duke 04:a
If: Hel/hel=15291:-
Hel/halv7417:-
Fy fan e jag lurad eller![]()
![]()
Jag har en Husa 650 -04.borggren skrev:Är bolagen mer galen nu än någonsin :kocko
Hade en Husa 650 SM-02 betalade 1700hel/hel i trygghansa
OBS; min förra Husa ägde jag ju oxå i år...
Bor i lgh i helsingborg. mc kort sedan -92 och är 31år
Nu med min Husa 650 SM-04 (7kw)
Trygghansa 11804kr hel/hel :kocko
Länsförsäkringar 11000kr hel/hel :kocko
Folksam tar den inte på mer än trafik 478kr![]()
If 4700hel/hel![]()
Ansvar 1860hel/hel plus att jag måste ha hemförsäkring där 1700kr![]()
Vad har ni andra?
DET SKJUTS FÖR LITE!!!!, som jag alltid brukar säga.....
borggren skrev:Är bolagen mer galen nu än någonsin :kocko
Hade en Husa 650 SM-02 betalade 1700hel/hel i trygghansa
OBS; min förra Husa ägde jag ju oxå i år...
Bor i lgh i helsingborg. mc kort sedan -92 och är 31år
Nu med min Husa 650 SM-04 (7kw)
.....
Det är bara vissa bolag som går på kw:en.SM 570 RR skrev:Kilowatten spelar tydligen ingen roll längre.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |