Motard-Försäkring

Miip Miip

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamaha WR400 motard
Godmiddag alla motardare!

Har bestämt mig för att skaffa motard för det ser ut att va det roligaste man kan göra på ett eller två hjul. Jag är nybörjare och har tänkt mig en Husaberg av 2000-2003 års mod och CC har jag inte riktigt bestämt mig för, så kom gärna med förslag o tips. Nu till min fråga, vad ska jag ha för försäkring och vilket bolag, jag är 22år och bor långt in i trollskogen=klass billig. Har ringt runt till Folksam=8000/trafikförsäkring, Skandia=7000 trafik... Tycker detta verkar va i dyraste laget så har ni nått tips så e ja för evigt tacksam. Mvh Miip Miip :bow

Jag ger 3045 eller så för min husa 03a. Halvförsäkring/helår. Låter väldigt mycket med de premierna.

Ring igen och kolla. Min blev så dyr för den är så ny. 01an jag hade innan kostade bara runt 2000.

bilsport & mc tar 3095kr hel/hel
men kraven är att man är minst 24 år och att man har garage

vilket bolag har du och är det offroad eller vanl försäkring. E-regga vågar man väl inte...

Miip Miip skrev:
vilket bolag har du och är det offroad eller vanl försäkring. E-regga vågar man väl inte...

kör som sagt med bilport o mc (tel. 0470-20125)
har offroadförsäkring
3095 -smc rabatt= jag betalar 2794kr hel/hel

e-regga e dumt om du ska ha mc:n att köra på gata med o jag tror inte att dom försäkringarna är mycke billigare

Jag ringde just Bilsport & Mc o fick ge 3095:- hel/hel för en XR650 -00. Men som sagt 24 år och garage underlättar...
Länsförsäkringar skulle ha 6700:-

Hur blir man medlem i SMC? Vad kostar det? Vem kontaktar man?

9% rabbat på försäkringen skadar ju inte :)

Sillen skrev:
bilsport & mc tar 3095kr hel/hel
men kraven är att man är minst 24 år och att man har garage
3095 för din 03a :confused: :confused:

Jävla svin på bilsort&mc i så fall. Borde ju inte skilja mer än ett par tior mellan våra hojar.... Jag fick 3054 eller vad det var för halv/hel hos dem...

Supermoto skrev: