Lokidon
Ny medlem
Hej! Har länge funderat på att köpa hoj, men det har aldrig blivit av. Men nu har jag fått ihop några polare och vi ska försöka ha körkort och varsin motard till sommaren. Har lite funderingar som jag skulle vilja ha hjälp med av er experter. Sökte runt lite på forumet och till min stora lycka visade det sig att försäkringen för en motard är obefintligt billig.
Gäller det motards generellt eller är det bara vissa?, tex Husaberg 650 som är reggad som ca 9kW? Är Husan billigare eller är det bara jag som har fått för mig det? Jag skulle ju inte vilja köpa en motard och sen visar det sig att jag måste betala typ 20.000kr för hel/hel.
Jag fyller 21 i december, så jag tänker ta körkort för tung, kan man använda en tex husa 650 eller liknande ktm, honda ,mm för övningsköring och uppkörning?, eller räknas den inte som "tung" när den är reggad för en så passa billig försäkring.
Jag hoppas ni förstår vad jag menar, fast det kan låta lite luddigt.
tacka på förhand.
Gäller det motards generellt eller är det bara vissa?, tex Husaberg 650 som är reggad som ca 9kW? Är Husan billigare eller är det bara jag som har fått för mig det? Jag skulle ju inte vilja köpa en motard och sen visar det sig att jag måste betala typ 20.000kr för hel/hel.
Jag fyller 21 i december, så jag tänker ta körkort för tung, kan man använda en tex husa 650 eller liknande ktm, honda ,mm för övningsköring och uppkörning?, eller räknas den inte som "tung" när den är reggad för en så passa billig försäkring.
Jag hoppas ni förstår vad jag menar, fast det kan låta lite luddigt.
tacka på förhand.