Motard för vardagligt bruk. Till och från jobb.

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
StockTown
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Tror jag ska köpa mig hoj i år. Hade en gixxer 750 för 4 år sen.
Men tänkte mig ev en motard i år att ha som vanlig brukshoj till och från jobb.( 4 mil t o r )
Dvs en som man slipper serva var 100e mil.

Har ni några tips på en bra och snygg ;)
 
ktm 625 - 660 - 690.
någon av dessa ska du ha .
ej äldre än 2004 för då så finns det ingen fläkt till kylningen.
 
Kör med hårda endurodäck istället så kan du också uppleva grusåka!
 
Inte riktigt sant, 02an hade kylfläkt :)



Finns ju inte som färdig motard utan bara såna som folk själva byggt om!

ofaaaan jag kan ju ha fel men jag kollade på både ktm625 och ktm660 2002-2003 årsmodel innan jag köpte min och ingen av dom hade någon fläkt .kan det va så att dom hade plockat bort dom.
 
Hur är vibrationerna i 690 jämfört med 660? 660n går fetbort som pendlarhoj pga det.
 
Går också i motardtankar....

...men jag vill ha en å smiska bana med...testade en Husaberg på Kinnekulle i somras, shit det var roligt:D:D

Men inte heller jag vill serva per timme eller byta kolvar som man byter kalsingar. Hellre tillförlitlighet än de där extra hästarna.

Har kollat in ett antal KTM modeller men även Honda CRF 450 och XR 650R eftersom jag gillar märket...hur är dessa? Någon med erfarenhet?
 
CRF:n är smidig o snygg men är ju bara en 450 cc + att den bara är 5-vxl vilket jag tycker är kass för gatkörning, varvar rätt bra bara man håller 100 km/h med den, välj då hellre en Husa 650 cc. Kolvarna bör nog bytas runt 50 h på crf:n medan XR:n nog bara går o går o går..
 
xt,n är lika trött som en mula,ktm 625 är lite vassare än xt,n men den vibrierar så in i helvette,husa 650 vass som fan men inte lika vass som ktm 690 plus att husan måste servas rätt ofta o rasar lätt.ktm 690 ger inte vibrationer och behöver inte servas lika ofta,den har insprutning vilket gör att den går förjävla fint och gör över 180 blås,kanon hoj!
 
En Xt660x är väll något då.
Men som sagts tidigare så är den trötter men det går att busa.
Den är inte trött som i att den går sakta jämnfört mot dom andra, du kommer inte bli som bortblåst i rödljuset när ni axxar :D

Insprutning
Inte mycket vibrationer
Långa service intervaller
Billiga .beg

Själv skulle jag dock gärna äga en ktm690.
 
Last edited:
Motard för vardagligt bruk. Till och från jobb.
Tror jag ska köpa mig hoj i år. Hade en gixxer 750 för 4 år sen.
Men tänkte mig ev en motard i år att ha som vanlig brukshoj till och från jobb.( 4 mil t o r )
Dvs en som man slipper serva var 100e mil.

Har ni några tips på en bra och snygg

Jajjemänn!!

Du ska köpa dig en Yamaha XT660X helt enkelt. Problemfri i princip, långa serviceintervall, en trevlig maskin som jag själv tycker är underskattad och jävligt prisvärd helt enkelt. Visst är den tröttare än KTM 660 som jag också har haft i min ägo. Men som jag ser det så får du så mycket hoj för de slantarna och du slipper det extra meck som KTM:en till viss del innebär. För dagligt pendlingsåkande och att den även tål mycket bus och grus efter 16:00. Nä, jag hade jag valt Yamman om jag fick välja igen. Men det är ju min enkla åsikt :)

Lycka till i valet!
 
Last edited:
:bananaTack för alla svar!:banana

XT660X såg också snygg ut. Bra pris på 09or också.

Tror valet faller på

KTM SMC 690
Yamaha XT660X

De faller mig i smaken utseendemässigt. Bara provköra och se vad plånboken tycker.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top