Motard för pendling

Jag vill ju förstås veta vilken KTM som väger 160 kg:arsele
 
jag har kört längre etapper (80mil och sånt) på min xt660x och det har funkat klockrent.
35mil är då alltså inga problem. har inte ägt nån av de andra hojar men kan inte tänker mig att är sköna att sitter på en längre stund "varje" dag. och lyssnar man på folk som har de så låter det ju inte heller som det vore skoj för de.
kör man så mkt raksträckor så är ju en allt för hård trimmad/nervös motor inte heller så kul och som nån skrev, visst kan man serva själv var 500mil men det bli dubbel så ofta då och det kosta mera olja/filter osv plus den tiden. inte mkt tid men få man göra det ofta då stör man sig på detta till slut.

jag säger då fortfarande xt660x men som jag nämnde förut så köp dig inga mjuka motard däck då de slits extremt fort, även på raktfram åkning.
själv kör jag just nu med dunlop sportmax D270 som bakdäck och det verkar fungera bra utan större slitage
 
Ska du åka så långt så köp för f*n inte en LC4!!! Din röv kommer vibrera ihjäl sig DireCKt!!11!
 
XT 660 eller en Duke II är perfekt pendarhoj!

+ att man kan slänga ut den och leka lite med...
 
Jag vill ju förstås veta vilken KTM som väger 160 kg:arsele

http://ktm.se/690-Duke.47.15.html?&detailview=2&cHash=da62385a81
"Weight (no fuel) approx. 148.5 kg (327.4 lbs)" för 690 Duke enligt hemsidan :fakta

Det e jävla bra att höra alla tips och vad folk tycker. Man svänger lite hit, och lite dit, och blir påverkad lite av nästan varje inlägg :P kul

Det e jävla bra att höra alla tips och vad folk tycker. Man svänger lite hit, och lite dit, och blir påverkad lite av nästan varje inlägg :P kul
 
Last edited:
Optimala pendlarhojen:

C1.jpg


Stereo och tak ingår i priset :)
 
I princip alla mc-bud kör xt660 x/r vilket borde vara ett tydligt tecken på att det är en tålig hoj som man kan köra långt med.
 
Som sagt, du har ju redan en bra hoj! Kör med den tycker jag. En till hoj kostar ju än mer pengar än vad du kommer tappa i värdeminskning på din nuvarande...(ev service/ras, försäkring, värdeminskning, etc)
 
Skaffade en xt660x just för att ha den som pendlar hoj och låta streeten vila till helgen. Problemet är nu att xt'n är så förbaskat kul att den oftast används även på helgen...
Folk som säger att den är trött och tung, de är bara lata och slöa. Pressar man yamman lite så är den riktigt riktigt kul.
Har kört ett par turer med "sporthojar" och trots att yamman väger mer och har bara 1/3 hk så är de svårt för sportisarna att hänga på när de börjar svänga lite.

Sen att de är 1000mils intervall på servicen gör ju inte de sämre heller.
 
En tvättäkta motard rimmar väldigt illa med att pendla!
Hade kört på hojen du har eller köpt en XT.
 
Jag har haft ett par KTM 660 och åkte till jobbet varje dag, men då tog det 10-15 minuter att åka. Efter 30 minuter tappar du känseln i pungen, och det är inte skoj. Köp med mindre vibrationer.
 
Skaffade en xt660x just för att ha den som pendlar hoj och låta streeten vila till helgen. Problemet är nu att xt'n är så förbaskat kul att den oftast används även på helgen...
Folk som säger att den är trött och tung, de är bara lata och slöa. Pressar man yamman lite så är den riktigt riktigt kul.
Har kört ett par turer med "sporthojar" och trots att yamman väger mer och har bara 1/3 hk så är de svårt för sportisarna att hänga på när de börjar svänga lite.

Den ÄR trött och tung. I alla fall om man jämför med ktm's motarder. Sen är Yamahan så mycket bättre som slitvarg!

Edit; inte för att basha yamahan på något sätt. Det är en väldigt bra hoj med väldigt bra totalekonomi.
 
Last edited:
Honda fmx?

Har en motard/off-road gått 5k mil betyder det inte att den inte går flera tusen mil till. Det går att köra mycket och länge med dem ;)
 
35 mil om dagen?!

Då behöver du ett landsvägslok som inte vibrerar.
Dina händer och fötter kommer må dåligt om du ska pendla runt på något som vibrerar helvete.

Köp en Hornet 600 vettja!
 
BMW och Yamaha är det som gäller om man ska ha en stånka som håller att köra långa distanser med.

BMW X-Moto finns med ABS och slår därmed XT660. Dessutom är den både snyggare och roligare.:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top