Motard - För/Nackdelar?

Jag har bara en sak att säga... Köper du en KTM så prova inte en Husaberg 650 efteråt..... inte ens KTM 525 som är den som egentligen är mest lik Husan hänger med... så sjukt gott ljud med Acra helsystem och sen vilket ork... Ja det är sjukt.... går att rycka upp på 5:an (6:an om man e grym) på bakhjulet så det är kul som fan... finns bara ett alternativ tycker jag... så sjukt glad att jag köpte min Husa istället för KTM.... Husaberg har med elstart... hata kickstart for ever.... men bara att prova på nått industriområde/ parkering....


Va är det de säger?

BLI EN VINNARE! GÖR SOM KTM, KÖP HUSABERG!!!!!
 
Vet inte hur jag ska göra, det kostar skjortan att hyra mc av trafikskolan. Hinner bli ruinerad innan jag har lappen.

Men du har ju redan en Hornet? Vad använde du den till då? Behåll den och övningsköra med och köp en motard när du har lappen. Blir struligt annars när du ska först sälja hornet och sen vänta på en rätt motard. Det tar tid!
 
De var fan va folk klagar på att kicka igång en hoj!

Om skiten inte startar när du försöker kicka igång den är det något fel. och då ska man fan inte köra hojen iaf! punkt!

När den blir svårstartad kolla ventilerna!

Den ska gå igång på första kicken!

S*tan va jag brusade upp där för ett tag :gnissla
 
De var fan va folk klagar på att kicka igång en hoj!

Om skiten inte startar när du försöker kicka igång den är det något fel. och då ska man fan inte köra hojen iaf! punkt!

När den blir svårstartad kolla ventilerna!

Den ska gå igång på första kicken!

S*tan va jag brusade upp där för ett tag :gnissla

håller med dig! Kicka e inga konstigheter om hojen bara e rätt inställd, o e den inte det borde den inte starta med knapp heller... eller så har man seriösa problem med lårmusklerna!
 
De var fan va folk klagar på att kicka igång en hoj!

Om skiten inte startar när du försöker kicka igång den är det något fel. och då ska man fan inte köra hojen iaf! punkt!

När den blir svårstartad kolla ventilerna!

Den ska gå igång på första kicken!

S*tan va jag brusade upp där för ett tag :gnissla

Trots jag har 660 och inte heller har problem med att starta den. Saknar jag faktiskt elstart när det behövs. T.ex när man måste snabbt sticka om snuten kommer. Tjuvstopp på olämpliga ställen som rödljus, endurospår osv.

660 är tung som ett tåg så varför inte elstart på 660n. 525 har elstart och den väger ändå mindre än 660.
 
Last edited:
Trots jag har 660 och inte heller har problem med att starta den. Saknar jag faktiskt elstart när det behövs. T.ex när man måste snabbt sticka om snuten kommer. Tjuvstopp på olämpliga ställen som rödljus, endurospår osv.

660 är tung som ett tåg så varför inte elstart på 660n. 525 har elstart och den väger ändå mindre än 660.

förmodligen för att få en omodern hoj så lätt som möjligt! (även om den e omodern och saknar el-start tror jag den är ett bra första-val innan man ger sig på en husa eller 525a beroende på vilken läggning man nu har)
 
(när du sen vill köra bana eller mer aktiv körning på parkeringsplats med konor är det husaberg 650 eller Ktm 525 som gäller, dock ska dessa servas med oljebyten ca var 5:e timme + ventiljustering efter 15 timmar)
Japp! Så är det. Finns tyvär inga andra bra hojar på marknaden som lämpar sig att köra runt konor med. :(
 
förmodligen för att få en omodern hoj så lätt som möjligt! (även om den e omodern och saknar el-start tror jag den är ett bra första-val innan man ger sig på en husa eller 525a beroende på vilken läggning man nu har)


Omodern hoj? Inte väl är dom det ;-). Jag kan inte förstå att dom lägger så mycket komfortabelt på hojen och sen skita i elstarten. Jag är ganska säker på att man märker inte ett skit vare det är med elstart eller inte. Jag tycker till och med att en 625SXC motard med elstart är lättare och smidigare än min 660.

Men annars är 660 en trevlig och busig hoj på gatan. Jag kan helt klart rekommendera dom iallafall.
 
Men du har ju redan en Hornet? Vad använde du den till då? Behåll den och övningsköra med och köp en motard när du har lappen. Blir struligt annars när du ska först sälja hornet och sen vänta på en rätt motard. Det tar tid!

Den ska säljas ev. idag så jag behöver inte oroa mig. Husaberg går bort med tanke på att den ska servas hela tiden. KTM 625 verkar väldigt aktuell samt 660.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top