Motard för 30-35 tusen

Ska du åka gata blire svårt, en äldre XR typ...

Ska du åka bana kan du få ihop en CR500 för de slantarna, då kan jag lova att du har kraft i överkant.

Olof Eriksson skrev:
Ska du åka gata blire svårt, en äldre XR typ...

Ska du åka bana kan du få ihop en CR500 för de slantarna, då kan jag lova att du har kraft i överkant.

Finns gott om Husor o KTM om du bara ska köra bana. Typ Husaberg FC501, 550, 600 och KTM SX 520 o kanske även 525. Väldigt lågra priser på 01-03 (från 20000). Priserna på motardhjul har börjat falla. Polarn köpte nya svarteloxerade 3,5"/5,0" med nya däck för 6000. Alltså kan man få en rapp motard för under 30000 om man har lite flyt o kunnande. Gatmotard blir svårare om man vill ha lite pulver. Återigen får man nog fixa ihop något själv om det ska röra på sig hyfsat. En enduro 00-> med lv-papper finns från runt 25 loppor, sedan motardkit o blinkers o fadderullan. Dom verkar dock ha ändrat på reglerna för lv-reg för förregade, vet inte hur dock.

/Dave

Ska bara köra gata! Vill gärna ha något att bygga ihop själv!
6000:- för fälgar o däck verkade ju inte så blodigt :)

Var hittar man grejor hjul mm. på nätet till rimliga pengar?
Vilken modell ska jag bygga på om jag nu vill ha rejält med "pulver" i motorn?

Peanutboy skrev:
Ska bara köra gata! Vill gärna ha något att bygga ihop själv!
6000:- för fälgar o däck verkade ju inte så blodigt :)

Var hittar man grejor hjul mm. på nätet till rimliga pengar?
Vilken modell ska jag bygga på om jag nu vill ha rejält med "pulver" i motorn?
Svårt det där, jag pröjsade 13 000 beggat för några halvskabbiga fälgar till min, + bromskiva å ok och en bakdämpare.

Modeller som har bra me tryck är de som är riktiga racehojjar. Tex YZF, CRF, KTM SX/EXC (även om EXC är en bit slöare, så är det en racemotor i grunden), Husas modeller, Huskys enduro/crosshojjar. Dock kräver de en hel del service och jag skulle inte köpa en sån hoj för 30 papp om den inte var helrenoverad nyligt.

DRZ, XR650, KTM LC4 är sånna motorer som går å går, men inte lika mycket pulver. Sku nog säga att XRen är ett av de bättre alternativen i den prisklassen.

David P. skrev:
... Polarn köpte nya svarteloxerade 3,5"/5,0" med nya däck för 6000

/Dave

Asså hur i hela husaberg kunde han få ihop ett nytt svarteloxerat fälgkitt med nya däck för 6000?!?!?! Vilka fälgar och vilka däck fick han för det priset? Och vart köpte han fälgarna, de låter iaf sjukt billigt men vad vet ja :va ?
Jag antar iaf att de va typ träfälgar från korea, inte sant :hihi ?

Last edited:
Ktm'arn skrev:
Asså hur i hela husaberg kunde han få ihop ett nytt svarteloxerat fälgkitt med nya däck för 6000?!?!?! Vilka fälgar och vilka däck fick han för det priset? Och vart köpte han fälgarna, de låter iaf sjukt billigt men vad vet ja :va ?
Jag antar iaf att de va typ träfälgar från korea, inte sant :hihi ?

Njae, original Behr-fälgar + splirrans Michelin Pilot Race. Just det, fick en ny o-ringskedja med i priset.. :) Självklart var det privat. Men galningarna som begär 10000 för sina fälgar får nog tänka om. Den boomen är nog lite över. Själv gav jag 5000 för mina med 3,5/4,25 med nya däck o skiva. Var dock lite mer använda, men det var ett år sen.

/Dave

Peanutboy skrev:
http://www.blocket.se/view/6571179.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Mailade den killen men han sa att den ej var gjord för gata!
Går det att LV Regga en sådan?

Det är nog väldigt svårt eftersom det aldrig tillverkats modeller för gata. Saknas CoC-intyg måste det regbesiktas inkl. bullerprov o massa annat som är DYRT. Jag ska inte säga att det är omöjligt eftersom vissa verka få igenom vad som helst, men det är iaf rejält svårt om man vill vara helt laglig.

Men snacka om tryck! :D

Köra på gata är T R Å K I G T.... :arsele

/Dave

jag tycker min xr600 känns jäkligt fin för gata...
räcker långt för lite bus men lite mindre för seriös bankörning.
sen jag "trimma" upp den vart de grymt flås i den :yoparty
xr600:20 papp
motardprylar beggagnat:7000
+ lite smått för lite ombyggnationer :)

ozeo skrev:
jag tycker min xr600 känns jäkligt fin för gata...
räcker långt för lite bus men lite mindre för seriös bankörning.
sen jag "trimma" upp den vart de grymt flås i den :yoparty
xr600:20 papp
motardprylar beggagnat:7000
+ lite smått för lite ombyggnationer :)

Ja en XR600 skulle kanske vara något för mig!
Någon som har lite bra bilder på SM som är byggda på XR??

Vet ju inte om jag ska bygga SM, SF eller en Caféracer :va

Coola Ola skrev:
Hur praktiska är de där på gatan då? Trimmad 525a och äldre Husa-motor låter inte helt servicefritt, så att säga....

Tja, äldre Husamotorer brukar vara skottsäkra med bra service, 525 verkar oxå rätt så säkra. Men det är ju inte en XR-motor. Har sett tidiga 90-talare Husa 600 med fantastiska glapp i kolven upp o ner , åt sidorna, rotation etc. som ändå gått o gått bra! Så som sagt, bra olja o täta byten så ger inte en Husa upp i första taget. Men just denna VOR går nog inte o regga för gata....

/Dave

Fyrtakt rekomenderas på gata 580´n såg rolig ut :tummenupp

Edit: Har ett skitfint motardkit kompletta hjul till salu Pm:a !

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...