Motard eller bygga café?

Enger

Business Vs. Pleasure
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Honda CB 500 Four -74 (Projekt: Café)
Hej!

Har sålt ER 5:an och insett att jag saknar hojåkandet sjukt mycket, även fast jag bara körde inom kommungränsen mestadels och funderar nu på vad jag ska göra härnäst. En motard eller caféracer har varit på tapeten och behöver nu lite hjälp från ni som är mer erfarna än mig. Vad är bäst att satsa på, att bygga sig en egen caféracer från en CB 650 typ eller köpa sig en motard och busa runt lite i stan med? Försäkringsfrågor kan vi gärna lämna utanför diskussionen, tack, det kostar tillräckligt vilken hoj man än väljer.

Vad hade ni gjort om ni var i min situation?

Egentligen är inte tiden något problem heller, klart man vill ut och åka men lite terapi i garageformat är väl aldrig fel? Vad kör ni för något, har ni testat motard eller café?

jag tycker att du kör på café om du har garagekunskap och pengarna:tummenupp

det är riktigt coolt tycker jag.
motard är också härligt för att man kan köra över allt och alla, har dock inte provat än då ja kör min smurf men jag har bevittnat! (inte köra över alla delen)

men om du inte ska busa tycker jag att du bygger en café räcer :tummenupp

Motard är kul att köra, café är kul att bygga. Bara att välja vad man tycker är roligast.

varför inte kombinera , en billig cb 650 o bygga på när man känner för det samt en billig husa 650 :)

en café såklart. mycket fetare känsla enligt min mening att köra omkring på något man designat själv, och ett trevligt plus (även om du inte vill höra) är att försäkringen på en cb 650 ligger på ca 600 kr om året helförsäkrat, om den är av årsmodell 81 eller tidigare.

:zpy

till TS: Vill du köra hoj eller åka omkring och glänsa? Solklart val i bägge fallen...

Jag vill köra hoj, har inte riktigt tid att åka omkring och glänsa, varpå det krävs en hoj i annat prisläge än det jag tänkt mig för mitt ändamål...

Klart du ska ha en motard nu medans det fortfarande är säsong för körandet å sen bygger du en kafferäser i vinter som du kan posera med nästa år. :tummenupp

Vad är bästa hojen för att bygga caferacer utav, är det en gammal CB eller vad rekommenderar ni?

Jag vill köra hoj, har inte riktigt tid att åka omkring och glänsa, varpå det krävs en hoj i annat prisläge än det jag tänkt mig för mitt ändamål...
Köp en tard isf, fast kanske inte någon värsting utan något lite vettigare. En Tardad XT600 eller något liknande :tummenupp

Det blev en CB 500 four från 1974, ska betala den imorgon och fixa en kärra att köra hem den på, sen är det bara att börja skruva med den :)

Det blev en CB 500 four från 1974, ska betala den imorgon och fixa en kärra att köra hem den på, sen är det bara att börja skruva med den :)

Syns vi nästa år eller året därpå?

Ska det bli bra tar det tid men det är rätt hoj iaf!

Bifogat

• images (1).jpg
    images (1).jpg
    11.5 KB · Visningar: 91
  • 1064520551.jpg
    1064520551.jpg
    55.5 KB · Visningar: 87
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back