Motard el sport? (ris-ros)

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Ni som bytt från sport till sm el el tvärtom. Har själv ägt båda typerna men nu fått lite beslutsångest. Valet står mellan 690 smc alt r1 2006. Tycker båda är roliga men ekonomin tillåter bara en vilken ska jag välja och varför?

Nyfiken på åsikter därav inlägget :va

Motard = bekvämare sittställning, lätthanterlig, ganska kul.

Sport = obekvämare sittställning, adrenalinhöjjare, gjord för de med större bjällerklang =)
Sporthojar kan ju ge dom där "Herrejävlar vilken hoj !! "-upplevelser. Motard har inte den affekten.

Men allt med hojar är subjektivt så något facit finns inte. Det som känns bäst får funka som guide för mig.

Egenskaperna är så olika för de båda så det borde ge sig själv med lite eftertanke om du vill åka fort eller bara leka!

Själv körde ja Speed triple förra säsongen å Husa denna. För egen del har ja trivts mycke mer på Husan!

Blondin med toppiga tonårstuttar eller brunett med ett par jättenassar??? Båda är roliga på sitt sätt!!!!

Har tidigare haft både motard och SH och vill egentligen inte välja bort någon av dem men när det kommer till kritan får motarden ge vika!

Snålisar väljer motard istället för sporthoj!

enda rätta är båda :-) men varför så ny som 06. Köp en lite äldre r1a och en lite billigare motard så får du råd med båda.

Visst en motard är rolig men dock inte lika adrenalin höjande som en sporthoj. För mig så är en sporthoj mer mångsidig och ett bättre val.

Det hela handlar om vad du tänker använda den till som en annan skrev tidigare. Men ska du enbart leka och pendla som du skrev så kanske en R1a är lite overkill, blir både dyrare mil och du utnyttjar inte maskinen till det den är till för. En motard gör ju jobbet bra som bushoj och att pendla en kortare sträcka med. Men gillar du att trycka 30-mils rundor på en och samma dag på kurviga vägar och köra bana så skulle jag iaf välja r1an. Går att köra på bakhjulet, leka och busa allmänt med en R1a också som det gör med en motard :)

Varesig du köper det ena eller det andra så kan du alltid byta ;)

Edit: du kanske borde fundera angående hoj, en fighterhoj kanske är det du egentligen vill ha, lite av en kombination av båda. Superduke eller Speed Triple maybe...?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra