motard bygge EXC 250 -2006-- bakhjul passar ej i svingen....

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Ort
ludvika
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
tjenare. har precis köpt ett helt nytt grymt fin motardkit.. exakt allt nytt.. tom 4 kolvsbroms. beringer/ktm racing med 320 skivan... MEN bakhjulet passar inte i svingen.. höftade till med 5 " bred fälg och 160 brett hjul.. men blev ju inte bra.. ska jag gå ner i storlek på däck/fälg eller kanske byta sving?.. nån som har koll på vilken sving som sväljer detta bakhjul?
såg att det låg en sving till KTM 660 SMC -04 här på köp/sälj.. massar den?

har som sagt en EXC 250cc 2T (såklart) 2006

MVH//Marcus
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Är det däcket eller fälgen som tar i? Är det bara däcket så kan du ju skära lite med en bladkniv så får du in det. Ja hade 5" fälg o 160 däck på min 250 -06, 4t dock... Vet inte om det är någon skillnad på de svingarna.
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Det ska passa utan större bekymmer om det är rätt hjul, har haft 5" fälg på både 2t och 4t KTM hojar. Är det rätt ska det bara vara djävligt nära eller ta i lite i kedjan beroende på vilket däck du har. Icke o-rings kedja är att föredra såklart.
 

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Ort
ludvika
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
Är det däcket eller fälgen som tar i? Är det bara däcket så kan du ju skära lite med en bladkniv så får du in det. Ja hade 5" fälg o 160 däck på min 250 -06, 4t dock... Vet inte om det är någon skillnad på de svingarna.

ja det är som du säger, det är bara däcket som tar i om man har axeln nästan längst bak.. men känns sisådär att behöva snitta ett helt nytt däck.. vore guld om man kunde hitta en sving som det passar rakt i utan däckmodd.. men då kanske det är samma bredd på alla dom svingarna, så bara att snitta om det inte dyker upp något bra förslag på sving.
MVH
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Du får köpa en Dev-techsving, men den kostar ungefär som din hoj. ;)

http://www.dev-tech.ch/index-eng.html

Ola Andersson har en till salu om han inte sålt den, annars kan du kanske hitta nån på Ebay, men det känns lite overkill om du inte rejsar. :)
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Du får köpa en Dev-techsving, men den kostar ungefär som din hoj. ;)

http://www.dev-tech.ch/index-eng.html

Ola Andersson har en till salu om han inte sålt den, annars kan du kanske hitta nån på Ebay, men det känns lite overkill om du inte rejsar. :)

Den ska han få skänka till mig...
Passar inte till gamla bajken heller.
Men som sagt, skär, funkar kanon med elhyvel om du har en, tror inte du kommer köra där nere ändå, sen så shoppar du ett annat däck nästa gång, så här har alla med ktm det :(
 

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Ort
ludvika
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
Den ska han få skänka till mig...
Passar inte till gamla bajken heller.
Men som sagt, skär, funkar kanon med elhyvel om du har en, tror inte du kommer köra där nere ändå, sen så shoppar du ett annat däck nästa gång, så här har alla med ktm det :(

hehe marcus56 ingen dålig sving detdär.. men ska bara ha den ett tag nu och testa på lite på gatan.. är det kul blir det en typ ny 300 EXC six - days med samma kit.. kanske man ska gå ner till 140 däck ist?.. eller om jag ska gå ut och snitta.. få se hur jag gör.. lite offtopic men ändå-- marcus 56 är du nöjd med SXV.n? har varit sugen på en sådan et tag..
MVH
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Skär nu däcket, tar 5 minuter, montera, ta med hojen och dra på läger i örebro nästa helg så märker du att det är sköj.
Ps, Marcus vill nog sälja sxv:n till dig då han har bytt, så den finns nog för provkörning på lägret ;)
 

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Ort
ludvika
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
Skär nu däcket, tar 5 minuter, montera, ta med hojen och dra på läger i örebro nästa helg så märker du att det är sköj.
Ps, Marcus vill nog sälja sxv:n till dig då han har bytt, så den finns nog för provkörning på lägret ;)

har snittat och åkt hela helgen här.. grymt kul.. knappt åkt nå cbr i helgen hehe.. blir att bygga gatmotard av en 300EXC i vinter... aha åfan, ja, jag har ju inte så långt ner dit.. vore grymt kul.. men får se hur det blir med tiden.. har man eget företag så brukar man alltid ha för lite tid över.. men men ska försöka dyka ner.
MVH
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top