motard bromsar

M13

South Coast Supermotards
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
660 sprätteditione...
ska byta bromsar men vet inte vilket som e bäst av dessa 2 :confused:

maguras e aningen dyrare
beringer har 310 skiva och den e solid men det e 6 kolvs ok

e väldigt kluven till vad jag ska köpa så om ngn har kört en del med något av bromsystemen så kan ni väll skriva vad som e bra eller dåligt om det :rolleyes:

Bifogat

• motostrano_1921_15468385.jpg
    motostrano_1921_15468385.jpg
    58.9 KB · Visningar: 186
  • Sunbike_bilder_044_709.jpg
    Sunbike_bilder_044_709.jpg
    30.8 KB · Visningar: 667
Har magura radial bromskit på min 660. Satan i helvetet vad det biter. Hade tidigare en beringer 4kolvsok (guldfärgad) med beringer skiva. Den var inte ens i närheten av magura.

Om du har råd. Satsa på magura!

Beringer är äckligt bra men det borde ju finnas en orsak till varför väldigt många av de som är snabbast (har mest pengar/spons) byter till Magurabromsarna.

Du kommer bli toknöjd oavsett vilka du väljer :tummenupp

Jösse skrev:
2635868 Vad kostar Magurakittet till CRF´n ??
12900kr
Då får du med skiva, pump, underdel till gaffeln, ok och slang.

Mr Supermoto. Har du testat en hoj med Magurabromsar?
Bromsar bra mycket mer än Beringers radialok även om det är tillräckligt för de flesta.

Jag testade en hoj med Maguras pump fast med Beringers 6-kolvsok. Fungerade riktigt bra det oxå :)

Stoffy skrev:
2635925 12900kr
Då får du med skiva, pump, underdel till gaffeln, ok och slang.

Mr Supermoto. Har du testat en hoj med Magurabromsar?
Bromsar bra mycket mer än Beringers radialok även om det är tillräckligt för de flesta.

Jag testade en hoj med Maguras pump fast med Beringers 6-kolvsok. Fungerade riktigt bra det oxå :)
Inte testat med hela kittet men förmodligen samma hoj som du kört med bara pumpen (Krilles).
Finns som sagt en orska till att vissa byter till Magura även om Beringers 6kolvare är äckligt bra.

Jag har hört att beringers 6skjutare flexar i mitten och att man därmed tappar känsla.
Jag har beringers 4kolvsok och skiva, riktigt bra men har väl inte det där bettet man söker. Ska bli kul och testa -MLM-s Magurakit sen så får man se om det är nåt och hänga i granen:cdevil

har sett maguras broms kitt i usa för ca 9500 kr.
Visserligen plus frakt hem från usa men svågers syrra bor där så hon får köpa och skicka det till mej isf.
men man måste yu kunna pruta lite här hemma med?
så liten marginal kan de yu inte ha att man inte kan få 10% tycker man...

M13 skrev:
2636509 har sett maguras broms kitt i usa för ca 9500 kr.
Visserligen plus frakt hem från usa men svågers syrra bor där så hon får köpa och skicka det till mej isf.
men man måste yu kunna pruta lite här hemma med?
så liten marginal kan de yu inte ha att man inte kan få 10% tycker man...

Jag e me lite sugen på ett magurakitt Mange... Måste ju kunna få ett bra pris om vi köper två:tummenupp

yates skrev:
2637431 Jag e me lite sugen på ett magurakitt Mange... Måste ju kunna få ett bra pris om vi köper två:tummenupp
Ring Nisses mc i Uppsala & Folke Engstöm han har grym koll då hans son kör med dessa bromsar. Kommer förmodligen bromsa sig till sm guld nästa år i openklassen oxå. Han fixar en bra deal det kan jag lova.
018- 143434

har kollat med Nisses mc i Uppsala och de har ej fått delarna som passar min crf.
och priset skulle gå upp efter nyår sa han jag snackade med:huvet
vi får avakta och se tobbe:rolleyes:

M13 skrev:
2638628 har kollat med Nisses mc i Uppsala och de har ej fått delarna som passar min crf.
och priset skulle gå upp efter nyår sa han jag snackade med:huvet
vi får avakta och se tobbe:rolleyes:
Jag vet att Ljungrens i Karlskoga skickade tillbaka ett kitt till CC produkter, alltså ett kitt til en CRF vet ej årsmodell.
Det är väl bara att Folke beställer om ni är intresserade?

Ekonomivariant

Har inte stålarna att köpa nya fina grejer. Tänkte fråga er hurivida det fungerar med en helt gjuten ?svatning skiva till ett utflyttat enduro ok. Har en husaberg motardskiva men jag hittar den inte sedan en tid tillbaks och iom att jag inte har råd att köpa en ny flytande skiva för tillfället så undrar jag just över den gjutna stålskivan. Iom att oket är flytande så tänkte jag att det kanske fungerar bra, men även om det funkar bra kanske skivan är ömtålig för slag eller helt enkelt är en dålig investering då jag så småning om kommer byta till ett 4/6 kolvs ok. Skulle gärna ha lite komentarer från er som vet hur det är med stum skiva till endoru oket. :)

Nått som kanske kan passa ?
Helt nya.
320 och 300 mm

Bifogat

• DSCN2839 (Medium).JPG
    DSCN2839 (Medium).JPG
    114.1 KB · Visningar: 72
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back