Motardåka MittSvergieBanan-06 (Träning måndagar 20.00-21.00)

Kommer nog att arbeta utifrån grunden i min ritning och sedan se vart det bär (lär säkert bli något modifierat här och där)... Jag har ju fördelen jämfört med er andra att jag sett området i verkligheten. MEN kom gärna med fler förslag ifall nya ideér föds!

Vad jag hört så ska det inte finnas vallar i grusslingan utom de som blir när man kört, att det ska vara som en grusväg. Självklart ska vi se till att kurvorna inte bli trånga. :tummenupp

Varvtider har jag inte riktigt koll på just nu då jag inte klockat körningen... Kan kolla med en som gjort det. Tror att det var under minuten i alla fall. Banan är knixig men man kan ha rätt så bra fart i många sektioner.

Jockwell skrev:
Vad jag hört så ska det inte finnas vallar i grusslingan utom de som blir när man kört, att det ska vara som en grusväg. Självklart ska vi se till att kurvorna inte bli trånga. :tummenupp

Jag är lite nyfiken på vem som säger detta & vad det grundas på? Jag kan inte hitta ngt om detta i reglementet, men det kan ju finnas en mer utförlig beskrivning någonstans om hur banorna ska se ut.
Jag kan inte riktigt se varför vallar inte skulle vara välkomna & beskrivningen "grusväg med hopp" är inte den bilden jag har av hur ett offroad-parti ska/måste se ut.

Barrett skrev:
Jag är lite nyfiken på vem som säger detta & vad det grundas på? Jag kan inte hitta ngt om detta i reglementet, men det kan ju finnas en mer utförlig beskrivning någonstans om hur banorna ska se ut.
Jag kan inte riktigt se varför vallar inte skulle vara välkomna & beskrivningen "grusväg med hopp" är inte den bilden jag har av hur ett offroad-parti ska/måste se ut.
Du kanske minns vallen som vi åkte i högt uppe över marken i Sommen förra året :crash :kryckor

Supermoto skrev:
Du kanske minns vallen som vi åkte i högt uppe över marken i Sommen förra året :crash :kryckor

Det va väl tveksamt om det va tänkt som en vall iofs? Men va det ngt fel den? Kraschades det där? :va

Olof Eriksson skrev:
Jag kommer ner och åker Midlanda om ni får ihop en heldag för motarder. En timma är för kort.

man får ju som sagts köra stora banan hela kvällen oså. :)

Barrett skrev:
Det va väl tveksamt om det va tänkt som en vall iofs? Men va det ngt fel den? Kraschades det där? :va
Inget fel alls när man väl fattade att det gick att köra där. Menade bara att den var hög som fasen och att det hade kunnat hända grejer om nån klotat i den.

Barrett skrev:
Har fått höra av Svemo representant. Vet inte om jag missförstått det, men om inte så ska grusslingan vara slät som en grusväg och inte vara någon crossbana med massa vallar. Antar att den ska få de vallar som görs under körning, inga yttre vallar. En crossbana är också slät i början av tävlingsdagen innan det blir schyssta spårval...

Ska kolla upp detta mer exakt innan arbetet med grusslingan börjar.

I Tyskland var det iaf rejält med spår å vallar på offroad-delen, men så hoppade man ut på asfalt också, och det får man ju inte göra i sverige...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph