Ju mådderføkker,den hadde jeg planer om å kjøpe.
Äntligen hann jag före nån annan!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nei,var på reise så jeg tenkte vente til jeg kom hjem.You snooze you looseVar det du som skickade lite frågor om den för några veckor sedan?
Pratade med min kära sambo om att köra knix imorrnkväll. Har ju fått lite fason på Hondan igen, så nu kan jag ju slita på den lite. Då frågade hon om jag hade bokat Gelleråsen i helgen än...
Vilket jag inte hade, eftersom att jag är lite sådär smånervös över att faktiskt köra banhoj på bana, på riktigt, i licensgrupp.
Men, jag har väl aldrig riktigt varit någon som tänker efter, så...
View attachment 432477
På söndag är jag på Gelleråsen. Ses där, och jag ber på förhand om ursäkt för att jag är ett rundningsmärke på banan. Ny hoj som jag aldrig kört, ny kropp som jag aldrig pressat. Men, måste ju känna på hur det känns på riktigt på bana, inte bara fisa runt med en gammal skrotfärdig CBR600, eller min för gata kompetenta, men bana lite tveksamma Z1000SX.
Jaja, jag har hoppat i galen tunna nu. Tog bort avbokningsskydd med så det inte går att fega ur. (Smålänning som jag är så kan jag ju inte kasta pengarna i sjön!)
Kul!! Hoppas att det går bra för dig.
ja, idag var det dags att packa inför första licensträningen. I god sed så satte jag igång sent på dagen... Och det var en inte helt perfekt start på en dag på bana, och då har fan dagen på banan inte ens börjat än.
När jag skulle köra ombord hojen på släpet fick jag stanna lite halvvägs upp för att fötterna inte riktigt hängde med. När jag sedan skulle vidare upp så tryckte bakhjulet iväg rampen så hojen blev stående med framhjulet på släpet och bakhjulet preciiiis bakom kanten.
Och, jag var såklart ensam hemma. Ståendes med hojen lite snyggt hängandes på buken på släpet. Det är tillräckligt drygt att reda ut den situationen när man är helt frisk, det är lite av en utmaning när man har brutit ryggen kan jag säga. Men, jag är tjurskallig och ger mig inte förrän kroppen ger upp, och knappt ens då, så... Hojen kom upp på släpet till slut.
View attachment 432584
Jag är lite mindre nöjd med säkerhetskedjan på rampen som inte riktigt höll kvar rampen på släpet.
View attachment 432585
Efter att ha packat in hojskrället så var det bara att fylla baklyckan på bilen med prylar som kan behövas.
View attachment 432586
Och fylla upp släpet lite till.
View attachment 432587
Hojen får ha kvar regndäcken på, så att det garanterat blir vackert väder på Gelleråsen imorgon.![]()
Du det dära med att benen inte vill hänga med då man allert ska hoppa upp, i bussen i mitt fall, det är du inte ensam om. I fall det är någon tröst...
Helt galet svag och långsam man är... man tar fart, nästan springsteg, hojen rullar upp för rampen så fint, men när man ska kombinera långa raska steg med att lyfta fötterna högre än normalt, då bomskiter det sig.....
Ja ja... men det går ju iaf sakta och säkert på banan...![]()
Är det första licensträningen nu?
Men du åkte lite knix nyss med väll ?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |