Mot North West 200

oFFkeFF skrev:
Superbike startar 11 lokal tid, så snart drar det igång.
Landsvägslopp kräver big balls, jag skulle aldrig våga köra, respekt till dom galningarna som vågar dra 280 blås mellan stenmurar genom småbyarna.

:Bugar

GSXR1100R skrev:
Landsvägslopp kräver big balls, jag skulle aldrig våga köra, respekt till dom galningarna som vågar dra 280 blås mellan stenmurar genom småbyarna.

:Bugar

Antingen balls, eller att man har ett par brända synapser nånstans ;)

Nordgren 13'e och i mål! :)
Såg tyvärr inte racet, men det var blött på delar av varvet.

Fick en rapport från Nordgren om att han hade kört 6 varv på torrt och 6 varv på blött på NW200. Började tydligen att regna på gridden. Nordgren hade fått problem med att han hade haft diaré i 2 av dagarna där. Under racet fick han även göra ett stopp för att plocka av en tejpremsa på kylaren. Tror att han kommer hem på onsdag så då kan han nog berätta mera! :)

Det har nu gått ett år sen jag begav mig iväg mot North West 200. Min berättelse blev inte helt klar direkt när jag kom hem. Efter att Jocke omkommit på Isle of Man kändes det olustigt att skriva klart och lägga ut det. Jag vet hur Jocke såg fram emot Isle of Man och det känns så jävla orättvist, men jag kommer aldrig att glömma de roliga dagarna vi hade tillsammans på North West.

I början av tråden en liten berättelse från 2005 års North West (jag har också strukit text som jag skrivit men som känns dum såhär i efterhand)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back