Most i påsk!!!!!!!!!

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Tjeck-svensken Johnny Lacknack ringde mig precis och berättade att han tänker annordna ett träningsläger på banan Most i Tjeckien 9-12 april banan är tillgänglig från 8 på morgonen till 6 på kvällen kostnad vet vi inte men någonstans 1000-1500 sek per dag johnny har stor erfarenhet av träningsläger och det blir knappast någon vilda västern på banan utan organiserat med så bra gruppindelningar som möjligt och allt vad det innebär är det någon som är intresserad av stenhård träning i påsk?

moto-gg skrev:
Tjeck-svensken Johnny Lacknack ringde mig precis och berättade att han tänker annordna ett träningsläger på banan Most i Tjeckien 9-12 april banan är tillgänglig från 8 på morgonen till 6 på kvällen kostnad vet vi inte men någonstans 1000-1500 sek per dag johnny har stor erfarenhet av träningsläger och det blir knappast någon vilda västern på banan utan organiserat med så bra gruppindelningar som möjligt och allt vad det innebär är det någon som är intresserad av stenhård träning i påsk?

Intresse finns det. Jag såg nån skiss på banan och den såg häftig ut och har även hört att det ska vara en mycket bra bana. Avgörande för min del vad jag ska välja för läger är:
-vilka andra som kör samtidigt, för att få kul och bra sparring
-att det känns som ett seriöst arrangerat läger, vilket mest betyder att man kan lita på att det blir av, så att man inte står där 2 dagar innan avresa och får reda på att det blir inställt av nån anledning
-priset givetvis, i förhållande till körtid.

ZoulFly skrev:
Intresse finns det. Jag såg nån skiss på banan och den såg häftig ut och har även hört att det ska vara en mycket bra bana. Avgörande för min del vad jag ska välja för läger är:
-vilka andra som kör samtidigt, för att få kul och bra sparring
-att det känns som ett seriöst arrangerat läger, vilket mest betyder att man kan lita på att det blir av, så att man inte står där 2 dagar innan avresa och får reda på att det blir inställt av nån anledning
-priset givetvis, i förhållande till körtid.

jag var i Almeria under mellandagarna där körde man vad jag tycker under vilda western förhållande metrakit 70cc 125 std 600 1000 gathojar racehojar tuoringhojar förare en 7åring-supersnabba racerförare på 600or -feta tyskar som tuoringkör på en hayabusa och allt detta samtidigt som tur var så var det inte så jättemkt hojar ute samtidigt men livsfarligt ända sen så var jag på valencia och tittade den 2a jan där var det nästan samma mix av ekipage men banan var överfull. Pratade med en norrman som var där och körde 250r och han hadde inte fått ett fritt varv under hela lägret och så här får det bara inte gå till när man pungar ut sjuka pengar på att åka hoj och sen blir det bara pannkaka av alltihopa.

johnny sa att han behöver ca 60 förare för att det ska gå runt. och vad jag förstår vill han inte ha dit mer än ca 80 bara för att han och alla andra ska få ut så mkt av lägret som möjligt om man jämför med danskarnas läger i val di vienne så brukar dom va över 200 förare där så jag skulle satsa på most.sen så sa han att det bara ska vara raceekipage där men det kan ju justeras om det skulle visa sig att det är ett litet intresse från raceförare och stort från gathojar.

moto-gg skrev:
Jag är intresserad men kan inte binda upp mig ännu. Be honom om fler detaljer, som t ex pris (det är rätt stor skillnad mellan 1000 och 1500/dag om man pratar fyra dagar). Hur funkar det att ta in en oregistrerad båge till Tjeckien, för de är väl inte med i EU ännu?

Banan ser förresten kanonfin ut.

Bingo skrev:
Jag är intresserad men kan inte binda upp mig ännu. Be honom om fler detaljer, som t ex pris (det är rätt stor skillnad mellan 1000 och 1500/dag om man pratar fyra dagar). Hur funkar det att ta in en oregistrerad båge till Tjeckien, för de är väl inte med i EU ännu?

Banan ser förresten kanonfin ut.

Stor skillnad mellan 1000 och 1500 per dag för en välmående välbetald kapitalist som du? Det trodde jag inte! :näsblod

Goodstuff skrev:
Stor skillnad mellan 1000 och 1500 per dag för en välmående välbetald kapitalist som du? Det trodde jag inte! :näsblod
Jäjä, sluta spamma och läg ner lite energi på att fundera ut hur du skall motivera resan för hustrun istället. Det gör jag. Most verkar kanon och på vägen ner/hem passerar man Lausitzring, som har pay-and-drive, på samma sätt som Nurburgring, vissa dagar (man betalar för 20 min-pass och sex pass kostade ca 900 spänn förra året. Fritt ur minnet).

Tänk själv, när grannarna skottar snö hemma rejsar du på en toppenfin bana. Det är förresten Cralle som har banrekordet för MC på Most - presterat med en R7.

Bingo skrev:
Jäjä, sluta spamma och läg ner lite energi på att fundera ut hur du skall motivera resan för hustrun istället. Det gör jag. Most verkar kanon och på vägen ner/hem passerar man Lausitzring, som har pay-and-drive, på samma sätt som Nurburgring, vissa dagar (man betalar för 20 min-pass och sex pass kostade ca 900 spänn förra året. Fritt ur minnet).

Tänk själv, när grannarna skottar snö hemma rejsar du på en toppenfin bana. Det är förresten Cralle som har banrekordet för MC på Most - presterat med en R7.

Det jobbas på en välformulerad motivering. Så Cralles varvrekord står sig. Coolt.

moto-gg skrev:

Toppen. Apropå vad som sagts tidigare så tycker jag 50 man samtidigt på en 4000 m lång bana inte är något problem så länge folk kör ungefär lika fort. Så om det blir 100 pers i två grupper... :) . Då blir det ju MYCKET köra. Vidare sa Jonny på telefon att dagarna kommer att avslutas med ett race och det är BRA. Dessutom nära (~55 mil ner genom tyskland). Fast 1500 spänn per dag låter ju sådär....
Och som sagt, man måste ju VETA att det blir något också... så man inte står där två dagar innan... :(
Hoppas det blir av!

Intresse finnes här med. Men precis som Zoulfly håller jag fortfarande alla dörrar öppna. Tjeckien låter ju som närmare än Frankrike iaf och det borde ju spara en slant och körtid. Var det inte ett gäng som skulle till Brno också?

Gulsnabbtrajja skrev:
Intresse finnes här med. Men precis som Zoulfly håller jag fortfarande alla dörrar öppna. Tjeckien låter ju som närmare än Frankrike iaf och det borde ju spara en slant och körtid. Var det inte ett gäng som skulle till Brno också?

Jag TROR att det är samma gäng och att det blev Most istället...

Most i påsk

Kommentarer till alla undrande om träning i Most Tjeckien.
Jag har skickat intresseanmälan till de som jag har adresser till.
Ni som är intresserade skicka ett mail till mig jrlracing@tele2.se snarast möjligt
P.g.a att våra tyska arrangörer som jag samarbetar med inte har ngn träning i Tjeckien så har jag försökt att göra ett läger själv som privatperson. 500 euro är ca 4600 skr eller a' 1150 per dag. Detta är ett max pris som vi förare kan betala. Fyra dagars banhyra som jag måste betala i förväg kostar ett antal hundra tusen kronor (inget som jag har på fickan för att lägga ut) Det är inte bara asfalt man betalar för utan man måste ha flaggvakter, läkare, städning av bana, skambil, mm, mm, mm.och detta är inte gratis.
Om vi inte blir minst 60 personer går detta ej att genomföra. Detta kommer att meddelas i februari (intresseanmälan går ut 31 Jan). Träning är tänkt att vara tre grupper med 20 förare i varje grupp.Om sidvagnar inte är tillräckligt många måste vi tyvärr neka dom, täcker ej kostnader.
Mvh Johnny

Johnny!
Kan vi inte kombinera Brno och Most?? (Som tyskarna gjorde förra året)
Vore riktigt gott att slippa åka hela vägen ned till Kroatien (även om det var väldigt fint ordnat av danskarna). Å har man väl tagit sig in i Tjeckien så stannar jag gärna ett tag, gör ju allt för att passera tullen så sällan som möjligt (mutor är inte bra för racebudgeten ;)
Skicka anmälan till mig med.
JRL skrev:
Kommentarer till alla undrande om träning i Most Tjeckien.
Jag har skickat intresseanmälan till de som jag har adresser till.
Ni som är intresserade skicka ett mail till mig jrlracing@tele2.se snarast möjligt
P.g.a att våra tyska arrangörer som jag samarbetar med inte har ngn träning i Tjeckien så har jag försökt att göra ett läger själv som privatperson. 500 euro är ca 4600 skr eller a' 1150 per dag. Detta är ett max pris som vi förare kan betala. Fyra dagars banhyra som jag måste betala i förväg kostar ett antal hundra tusen kronor (inget som jag har på fickan för att lägga ut) Det är inte bara asfalt man betalar för utan man måste ha flaggvakter, läkare, städning av bana, skambil, mm, mm, mm.och detta är inte gratis.
Om vi inte blir minst 60 personer går detta ej att genomföra. Detta kommer att meddelas i februari (intresseanmälan går ut 31 Jan). Träning är tänkt att vara tre grupper med 20 förare i varje grupp.Om sidvagnar inte är tillräckligt många måste vi tyvärr neka dom, täcker ej kostnader.
Mvh Johnny

Quitte skrev:
Johnny!
Kan vi inte kombinera Brno och Most?? (Som tyskarna gjorde förra året)
Vore riktigt gott att slippa åka hela vägen ned till Kroatien (även om det var väldigt fint ordnat av danskarna). Å har man väl tagit sig in i Tjeckien så stannar jag gärna ett tag, gör ju allt för att passera tullen så sällan som möjligt (mutor är inte bra för racebudgeten ;)
Skicka anmälan till mig med.

Eh??? Kan herrn upplysa en orutinerad gränspasserare varför man behöver muta sig över gränserna?

ZoulFly skrev:
Eh??? Kan herrn upplysa en orutinerad gränspasserare varför man behöver muta sig över gränserna?
När denna diskussion var uppe förra året sades det att för att ta in en oregistrerad MC till länderna utanför EU var man tvungen att betala moms på bågens värde som pant. De pengarna skulla man sedan få tillbaka när man lämnade landet med MC:n.

Stämmer det JRL och är det i så fall fortfarande så?

Bingo skrev:
När denna diskussion var uppe förra året sades det att för att ta in en oregistrerad MC till länderna utanför EU var man tvungen att betala moms på bågens värde som pant. De pengarna skulla man sedan få tillbaka när man lämnade landet med MC:n.

Stämmer det JRL och är det i så fall fortfarande så?

med tävlings hojar så kan man söka ett carnet i från förbundet
som man visar vid gränsen så slipper man trubbel.

Oreggade mc räcker det med ID-kort som vi svenskar får utav svemo när vi skall besiktiga våra hojar på tävlingar (ID-kort med foto på hoj) om ni ej har detta prata med Lodnert
JRL

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...