Morsan ska köpa hoj.

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
min 53-åriga mor som aldrig kört en meter hoj innan har fått för sig att bli knutte(a).

Hon har nån polare som vill pracka på henne en yamaha xj 550 av tidigt åttiotal.
Är det någon som vet hur dessa hojar är? Finns det några alternativ till kärringen?
för er som inte vet hur denna skönhet ser ut, inte morsan,hojen:

Bifogat

• 38-38981417338.jpg
    38-38981417338.jpg
    69.8 KB · Visningar: 184
Manne skrev:
min 53-åriga mor som aldrig kört en meter hoj innan har fått för sig att bli knutte(a).

Hon har nån polare som vill pracka på henne en yamaha xj 550 av tidigt åttiotal.
Är det någon som vet hur dessa hojar är? Finns det några alternativ till kärringen?
gsx 750 fungerar väll från 98 lr nått.

Har ingen info om hojen tyvärr, men skicka iväg mor din till en bilskola så hon får lära sig bromsa och lite annat smått och gott. Antar att hon fick kortet "gratis" så att säga (?).

Itacha75 skrev:
Har ingen info om hojen tyvärr, men skicka iväg mor din till en bilskola så hon får lära sig bromsa och lite annat smått och gott. Antar att hon fick kortet "gratis" så att säga (?).

Bra idé, fick lite olustighetskänsla av att hon skulle köpa hoj, typ onödiga risker etc. Nu vet man hur hon kännt sig de senaste åren :rofl :rofl

Manne skrev:

Min Morsa kör en sån till och från, Hon hade aldrig kört en meter innan hon va 45 och fick ärva den av Farsan (Han impulsköpte en ny). Nu e hon 51 och kör 3ggr om året väldigt försiktigt. En alldeles lagom snäll cykel och hantera. Som en jättemoppe imho

edit* ang körskola är det ingen dum idé. Men jag tyckte det var bättre att lära upp henne själv. Jag skjutsade henne till en parkering och drillade hårt några gånger sen fick hon skjutsa mig så jag kunde se att hon skötte sig. Inga problem, I den åldern är dom tokförsiktiga...

Last edited:
Manne skrev:
Visst finns det alternativ, men om priset är ok duger den där lika väl som nånting annat. Den har mig veterligt inga modellspecifika fel och den lär vara nästan gratis att äga.

Enligt min åsikt är den som förstahoj oändligt bättre än vilken liten kromsläde som helst...

Min mamma köpte en Virago 535, hon hade inte kört en meter hon heller nu är det 2 säsongen hon har den å fyller 55 om 2tim. Hon kör inte mycket hon heller men hon tar sig en tur då å då när hon vill koppla av. kör kanske 50mil per år. billiga att köpa å lättkörda har inte gått några sträkor i regel.

En rätt kul hoj faktiskt............, hyrde en för 10 år sedan. Växellådan är rätt bra avstämd till motorns effekt tycker jag.

Som någon sa ovan så se till att hon blir ordentligt utbildad. Min Mor fick också kortet på köpet och när hon skulle testa min Piaggio på moppetiden så vinglade hon in i häcken. :lol

Så har hon inte kört innan se till att få henne till körskolan. Kul för henne hursomhelst. :tummenupp

Verkar ju vara en vettig tantcykel, kostar ju typ inget i inköp heller för den delen. Lite mer än en beggad eu.moppe . Som jåke skrev, dessutom bättre än en chromesläde:tummenupp

@Johan: var ju än ännu bättre idé än körskola, så får det bli. Uppkörning för mig......annars törs man inte släppa ut henne.

Manne skrev:

Hur gammal e kärringen e hon kort i rocken köp en custom en sån där
kalle anka chopper med plastkrom osv då når dom ner till fötterna jag ska köpa en virago 535 till min fru hon är en 152 öh annars är ju SR500 grymt kultigt

virago känns så där om jag ska vara helt ärlig.....

Blir en xj550 till henne då :tummenupp

Fy faan va cool. Önskar min morsa va lika cool!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park