Morsan fyller år...

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
....och vad i helv*tte ska jag köpa till´na? :va

Kom med idéer, hon fyller idag så jag måste köpa nått på vägen hem från jobbet.
Faan slutar inte mammor fylla år nångång? :mad:

Positivt är ju att man får middag varjefall :banana

Usch vilken trist inställning du har till din mors födelsedag!
Hon slutar fylla år den dagen hon dör, och den dagen kanske du ångrar att du inte la ner lite mer fantasi & energi på henne.....

Botten...

Ännu mer botten att du ska behöva fråga på ett MC forum vad du ska köpa för present! :fatta!

HönaPower skrev:
Usch vilken trist inställning du har till din mors födelsedag!
Hon slutar fylla år den dagen hon dör, och den dagen kanske du ångrar att du inte la ner lite mer fantasi & energi på henne.....

Botten...

Ännu mer botten att du ska behöva fråga på ett MC forum vad du ska köpa för present! :fatta!

Kanske skrev fel men varför jag frågade va kanske för att fråga om dom inte kan finnas kvar å sluta fylla år!
Tycker att det är sjukt drygt att köpa presenter till folk i största allmänhet, oavsett om det är till morsan, farsan, brorsan, grannen, farmor, farfar, flickvän..... ja du förstår poängen va?

Jag tillbringa en hel del tid med mina föräldra och övig släkt å vänner.
Hittar på grejjor att göra ihop med dem. Så fantasin och energin e det nog inget fel på :fatta!

Men just att köpa grejjer?
Kul att få kanske, när man är liten, men det kan man väll sluta med när man börjar tjäna egna pengar?
Jag tycker en sak är roligare om man vet att man fått slita ihop pengarna till den själv.

Eller?

Känner igen problemet Lartes,min mamma har fyllt år en massa gånger.Men blir konstigt nog bara 27 varje gång :va

Men köp en blomma,ge henne en kram eller gör en teckning till henne :näsblod eller varför inte allt?

Vad har hon för hobby? Köp något tillbehör till den.

Och till Höna power o Markus,ironin är död.

Eller så bestämmer man sig helt enkelt att sluta köpa likaväl som att få. Alla är nöjda så att säga. Det räcker helt med en middag, tårta, eller dylikt och uppskattas av alla parter.

Långa farbron skrev:
Känner igen problemet Lartes,min mamma har fyllt år en massa gånger.Men blir konstigt nog bara 27 varje gång :va

Men köp en blomma,ge henne en kram eller gör en teckning till henne :näsblod eller varför inte allt?

Vad har hon för hobby? Köp något tillbehör till den.

Och till Höna power o Markus,ironin är död.

Bjöd henne på en sporadisk lunch igår, men man måste ju liksom köpa en present också, men det blir väll bara att strosa omkring i affärerna och leta.
Det va det jag ville slippa eftersom jag inte hinner, men eftersom folk såsom Hönan power & Markus riktade sin kritik på att jag inte skulle tycka om min mamma, som btw är världens bästa mamma, så kommer inga förslag som jag hade hoppats på.

Visst e det mysko? Jag hade räknat morsans ålder till 55, men hon hävdar att hon bara e 27.
Alltså måste våra mammor vara lika gammla? :va

chrtur skrev:
Eller så bestämmer man sig helt enkelt att sluta köpa likaväl som att få. Alla är nöjda så att säga. Det räcker helt med en middag, tårta, eller dylikt och uppskattas av alla parter.

Bjöd som sagt på lunch igår, och om vi hade kommit överens om att inte köpa presenter skulle jag gärna vara med på det avtalet, men men

Baka, det är nog lika bra att lämmna det till nån som kan.

Lartes skrev:
Bjöd henne på en sporadisk lunch igår, men man måste ju liksom köpa en present också, men det blir väll bara att strosa omkring i affärerna och leta.
Det va det jag ville slippa eftersom jag inte hinner, men eftersom folk såsom Hönan power & Markus riktade sin kritik på att jag inte skulle tycka om min mamma, som btw är världens bästa mamma, så kommer inga förslag som jag hade hoppats på.

Visst e det mysko? Jag hade räknat morsans ålder till 55, men hon hävdar att hon bara e 27.
köp en minimoto till henne.... Säg bara att den levereras senare i år..... :yoparty

Spagrejer, massagepresentkort, kurs i nåt kul hon vill lära sej, grejer till hennes intressen...

Lartes skrev:
Hönan power & Markus riktade sin kritik på att jag inte skulle tycka om min mamma, som btw är världens bästa mamma, så kommer inga förslag som jag hade hoppats på.

Ja...dom menar säker väl våra forum-bröder, men det blir fel ändå. :va

Ja du mammors ålder är en av västvärldens bäst bevarade hemligheter,forskarna står handfallna inför detta faktum,Men i vilket fall Mammor rules :yoparty

Emmi skrev:
Spagrejer, massagepresentkort, kurs i nåt kul hon vill lära sej, grejer till hennes intressen...

Mmm men var hinner jag hitta det mellan kl 16:00- 18:00 med MINST en timme i kö?

Stephen skrev:
köp en minimoto till henne.... Säg bara att den levereras senare i år..... :yoparty

Det e sant, hon blir nog övernöjd :hihi

Lartes skrev:
Mmm men var hinner jag hitta det mellan kl 16:00- 18:00 med MINST en timme i kö?

Det e sant, hon blir nog övernöjd :hihi

...Finns ju alltid böcker i alla färger och former.. Har hon någon liten svagfhet eller intresse kan du ju köpa en bok i ämnet...
Min flickväns mest uppskattade present i år lär ha varait "kladdkaksboken" som hon fick av en tjejkompis.. det är ne relativt tunn men snygg bok med bara en massa recept på olika kladdkakor..

Finns motsvarande med whiskey, cigarrer( till pappa), choklad, vin...

Eller varför inte ge henne ett presentkort på Chockad å vinprovning.!?

Lartes skrev:

Gå till massagestället i stan, nån hudterapeut, stans makeupställe (MakeUpStore har makeupkurser BTW, min mamma blev jätteglad när hon fick en kurs och fick köpa grejer för 495kr)

Tack för alla tips, trots att Betsy kom med ett klyftigt inlägg :7peta
Jag vet att du vill smaka på mina kladdkakor Betsy :fakta Men jag ska inte propsa, dom verkar inte stå så högt i kurs hos dig :va :rolleyes:

Jag köpte en chokladfonduegryta till henne.
Tror att det kan va kul att få nånting hon absolut inte förväntade sig och som hon kan spänna med med sina kompisar. :D

Lartes skrev:
Tack för alla tips, trots att Betsy kom med ett klyftigt inlägg :7peta
Jag vet att du vill smaka på mina kladdkakor Betsy :fakta Men jag ska inte propsa, dom verkar inte stå så högt i kurs hos dig :va :rolleyes:

Jag köpte en chokladfonduegryta till henne.
Tror att det kan va kul att få nånting hon absolut inte förväntade sig och som hon kan spänna med med sina kompisar. :D

Inte mitt fel att dina kladdkakor slutar som fondue :7peta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back