Morsade på en bumse idag

Brukar du morsa på/småprata med bumsarna?

• Antal röstningar
    0
Blev omkörd av en polisbil en gång och den trevlige polisen i passagerarsätet vinkade minsann på mig, Hejhej tänkte jag tills jag kom på att jag visst körde i 115 på 70-väg och det kanske inte var hälsningsvinkning han höll på med.
Ooopps!

:-/

Kawwa skrev:
Å det var ju lagens långa arms fel att din bil var i dåligt skick ?? :va

Eller var det du som hade misskött din bil :rolleyes:

Nä, det var nog polisen som smugit dit på natten medans du sov och mixtrat med bilen din så att dom kunde sätta dit dig sen !!!! :näsblod

Att få körförbud för att stötdämparna bak är slut är enbart löjligt!! :gnissla

Att han överhuvud taget orkade kliva av bumsen för en sådan skitsak är en gåta, det hade räckt om han bara hade påpekat det så hade jag bytt dem ändå... :angel

Våra vänner mc-poliserna utbildas i Sollentuna. Utanför deras anläggning finns en kortare raksträcka som är lång nog för mig att göra ett och annat slangförsök på. Roligast är det när tjugotalet mc-polis-studenter har sina hojar uppställda, och själva står brevid, inne på sin körgård brevid den lilla raksträckan och man får till antydan till bakhjulsåka så att de ser och hör. Uppställda brukar de vara strax före 08:00, kommer man efter kan man möta hela kolonnen. Jag har mött dem två gånger och hälsat och vinkat glatt båda gångerna. Ganska många av dem hälsade tillbaka, det tycker jag är trevligt.

Det händer att jag hälsar, varför inte? Dom kör hoj dom med och hälsar tillbaka om du själv gör det, det är lite humor och en viss skön ironi i det hela.

Sen känns det som om man hälsar med lite ömsesidig respekt på varandra när man åker hoj oavsett vem eller vad som åker.

Känns lite kul som man själv är ett ---> :3freak när man hälsar på mc-poliser och dom vet ju ännu mindre vem som är där bakom hjälmen :D

Vem vet, en dag kanske länsman du hälsade på känner igen dig när han stoppar dig för något otrevligt :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT