Morsade på en bumse idag

Brukar du morsa på/småprata med bumsarna?

• Antal röstningar
    0

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Rätt kul faktiskt. Jag kom åkande på Sveavägen och hade för avsikt att köra regelvidrigt mellan bilköerna för att komma först fram. Ser då en bumse lite längre fram och fick raskt slå dessa tankar ur hågen. Han låg några bilar framför mig, och det kom sig inte bättre än att jag till slut hamnade bredvid honom genom lite snygga filbyten (tillåtna). Han hade stannat för ett rödljus och jag gled upp bredvid honom och stannade jämsides. Öppnade visiret och tittade på honom tills han uppenbarligen kände sig besvärad och tittade på mig. "Tjena" sa jag, "Tjena" svarade han. Så stod vi där bredvid varandra och väntade på grönt. Han gled iväg och jag låg strax bakom till höger. Samma sak vid nästa rödljus, förutom att jag inte morsade denna gång (inte han heller), men jag tittade noga på hans hoj. Sedan vek han av åt vänster och jag fortsatte rakt fram. Ingen vidare story egentligen, men jag tyckte hans reaktion var lite skön. Han hade kanske väntat sig något helt annat, så kommer det en lök och hälsar på honom. Kanske inte det vanligaste när man är polis, men vad vet jag mitt dumma luder :D

Hur gör ni, brukar ni hälsa på/småprata med bumsarna?

Edit: Kände mig tvungen att göra en poll här. Har detta redan gjorts tidigare, så låt Gud straffa mig med tusen blixtar i sådana fall...

Last edited:
uggla skrev:
höhö! Det var respektingivande när han såg en rf :D dom är väll ruskigt vassa 0 - ? :)

Enligt något gammalt Bike-test ska den göra 0-100 på 2,5 sekunder. Tror förvisso inte att det är hugget i sten, utan det mesta hänger nog på föraren om man ska lyckas med den bravaden. Hur som helst så är jag hittills nöjd med vad den presterar. I bland får jag till så ruskigt bra starter att man får hålla i sig ordentligt när den drar iväg. Att den sedan inte är av modernaste snitt får man ta. Blir nog ett byte till nyare/lättare/snabbare/snyggare om ett par år, men än så länge är jag helnöjd :tummenupp

mankan skrev:
Enligt något gammalt Bike-test ska den göra 0-100 på 2,5 sekunder. Tror förvisso inte att det är hugget i sten, utan det mesta hänger nog på föraren om man ska lyckas med den bravaden. Hur som helst så är jag hittills nöjd med vad den presterar. I bland får jag till så ruskigt bra starter att man får hålla i sig ordentligt när den drar iväg. Att den sedan inte är av modernaste snitt får man ta. Blir nog ett byte till nyare/lättare/snabbare/snyggare om ett par år, men än så länge är jag helnöjd :tummenupp

Den verkar riktigt grym! =) Tycker den är snygg också!

MostWanted_NKPG skrev:
bumse = polis eller?? vilket språk?

Bumsen. Det är ju tyska! :rofl

Seriöst. Rätt kul att tyska motorcyklar har fått smeknamn som helst ej bör nämnas om det finns finkänsliga tyskar i närheten. Till och med BMW-klubbens medlemstidning heter väl det? Rätt lustigt, tycker iaf jag.

Last edited:
En bumse morsade på hela potatisligan i onsdags, vi hälsade tillbaka :rolleyes:

Brukar iaf försöka vinka o va trevlig... Men inte en jävel har hejat tillbaka..!! :mad: Betyder det att jag har rätt o köra som ett svin då eller...? :va

tks skrev:
Bumsen. Det är ju tyska! :rofl

Seriöst. Rätt kul att tyska motorcyklar har fått smeknamn som helst ej bör nämnas om det finns finkänsliga tyskar i närheten. Till och med BMW-klubbens medlemstidning heter väl det? Rätt lustigt, tycker iaf jag.

Vänta tills jag berättar för mina tyska mc-kolleger vad tidningen heter. :rofl :rofl

mankan skrev:
Hur gör ni, brukar ni hälsa på/småprata med bumsarna?

Edit: Kände mig tvungen att göra en poll här. Har detta redan gjorts tidigare, så låt Gud straffa mig med tusen blixtar i sådana fall...

Jag brukar morsa på snutar på hoj, i synnerhet om jag möter dom, då brukar jag göra honnör, allt för att retas... de brukar inte vilja hälsa tillbaka, men när man tom gör honnör så känner dom sig lite tvingade.

Brukar mest varva hysteriskt för att få uppmärksamhet. När de sen ger mig onda ögat så vinkar jag lite fint till dem...

Jag och två polare fick en lång pratstund med en Bumse för ett tag sen. Vi hade parkerat på en busshållplats efter lite hårdkörning när han gled in och såg lite barsk ut. Han bodde efter vägen där vi precis hade passerat och hade både hört och sett oss passera så det var ju lite svårt att snacka bort det faktum att det hade gått lite väl fort.... Men han var schysst som fan och sa att han struntade i det hela bara vi fixade våra regskyltar för det var det ingen som hade godkänt på... Han skrev inte ens ett föreläggande så dom flesta av dom är nog förhållandelsevis trevliga så länge man själv bjuder till lite och börjar med en trevlig attityd. Dom kör ju trots allt mc och vet väl själv hur svårt det är att hålla sig.

Jag brukar småprata lite med dem ibland. Jag fick t.o.m. låna deras bil en gång :D

Bifogat

• Dscf0053 (Medium).jpg
    Dscf0053 (Medium).jpg
    65.7 KB · Visningar: 224
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT