mankan
Godis är gott!
Rätt kul faktiskt. Jag kom åkande på Sveavägen och hade för avsikt att köra regelvidrigt mellan bilköerna för att komma först fram. Ser då en bumse lite längre fram och fick raskt slå dessa tankar ur hågen. Han låg några bilar framför mig, och det kom sig inte bättre än att jag till slut hamnade bredvid honom genom lite snygga filbyten (tillåtna). Han hade stannat för ett rödljus och jag gled upp bredvid honom och stannade jämsides. Öppnade visiret och tittade på honom tills han uppenbarligen kände sig besvärad och tittade på mig. "Tjena" sa jag, "Tjena" svarade han. Så stod vi där bredvid varandra och väntade på grönt. Han gled iväg och jag låg strax bakom till höger. Samma sak vid nästa rödljus, förutom att jag inte morsade denna gång (inte han heller), men jag tittade noga på hans hoj. Sedan vek han av åt vänster och jag fortsatte rakt fram. Ingen vidare story egentligen, men jag tyckte hans reaktion var lite skön. Han hade kanske väntat sig något helt annat, så kommer det en lök och hälsar på honom. Kanske inte det vanligaste när man är polis, men vad vet jag mitt dumma luder
Hur gör ni, brukar ni hälsa på/småprata med bumsarna?
Edit: Kände mig tvungen att göra en poll här. Har detta redan gjorts tidigare, så låt Gud straffa mig med tusen blixtar i sådana fall...

Hur gör ni, brukar ni hälsa på/småprata med bumsarna?
Edit: Kände mig tvungen att göra en poll här. Har detta redan gjorts tidigare, så låt Gud straffa mig med tusen blixtar i sådana fall...
Last edited: