moralpoll

det här är ok

• Antal röstningar
    0
Lite dubbelmoral men. Det är fel att få ut pengar när man skenförsäkrar men om man år efter år bara kör utan att någonsin behöva försäkringen så blir man ju lite trött på att betala hojens värde med några års mellanrum.

Kontentan av det hela är att jag och andra betalar för att en hel del 20åringar kraschar sina nya bågar ganska frekvent och inte betalar för det.

Jag har alltid haft mina bågar stående på mig själv men dom första var ju inte så dyra att försäkra. Nu betalar jag ju mer än tillräckligt trots att jag inte bor där jag bor.

Varför finns det alternativ? Det finns bara en sak att göra - betala för det du åker på.

Du borde ju istället fråga dig om du har råd att skenförsäkra. Det kanske ändå är bättre att betala lite mer för en försäkring som faktiskt gäller. Kör något billigare om du inte har råd. Samtidigt sparar du pengar på däck, bensin och inköp.

McB skrev:
Hur många gånger ska jag behöva förklara? Den är inte MIN! :finger :4skrika :6surkart :hördu

Hihihi.. :rofl Jag vet det, kunde inte låta bli.. :lol Dessutom fick du använda surkartssmileyn nu, den blir jag full i skratt av.. Du är alltså skyldig mig en anledning att använda den..

/B

McB skrev:
Hur många gånger ska jag behöva förklara? Den är inte MIN! :finger :4skrika :6surkart :hördu
Ha lite överseende.. :D En sådan otrolig supergroda dyker inte upp så ofta. Den måste ju utnyttjas till det yttersta! :hej

Bj.O.rn skrev:
Hihihi.. :rofl Jag vet det, kunde inte låta bli.. :lol Dessutom fick du använda surkartssmileyn nu, den blir jag full i skratt av.. Du är alltså skyldig mig en anledning att använda den..

/B

Ok, det ska jag komma ihåg. :hej

är det ok att skenförsäkra en garageförsäkring?

det jag vill veta är om folk tycker att det är ok att skenförsäkra då försäkringen INTE innefattar vagnskada?

inte för att jag bryr mig om vad andra tycker men det är kul att veta!

Ugluk skrev:
Ha lite överseende.. :D En sådan otrolig supergroda dyker inte upp så ofta. Den måste ju utnyttjas till det yttersta! :hej

Det tycker jag redan har gjorts. Det var lite roligt i början, det erkänner jag, men nu börjar det bli lite uttjatat, eller?

hornet oskar skrev:
är det ok att skenförsäkra en garageförsäkring?

det jag vill veta är om folk tycker att det är ok att skenförsäkra då försäkringen INTE innefattar vagnskada?

inte för att jag bryr mig om vad andra tycker men det är kul att veta!

Det är ALDRIG ok att skenförsäkra. Det finns INGA förmildrande omständigheter.

McB skrev:
Det tycker jag redan har gjorts. Det var lite roligt i början, det erkänner jag, men nu börjar det bli lite uttjatat, eller?

När du tycker det börjar bli uttjatat så börjar ju det riktigt roliga för oss.

Förövrigt håller jag med dig om skenförsäkringsfrågan.

Goodstuff skrev:
När du tycker det börjar bli uttjatat så börjar ju det riktigt roliga för oss.

Jo, jag har förstått det. Därför ska jag sluta kommentera dylika påhopp from. nu.

Förövrigt håller jag med dig om skenförsäkringsfrågan.

Det finns bara två ämnen där vi våra åsikter inte går isär; skenförsäkringar och R7:or. :cool:

Inte ok! Det är vi andra som inte fuskar som får betala din försäkring. Fyfan sånt gör mig irriterad..

tycket att det här med att ingen skenförsäkrar är rätt roligt jag tror att typ 20% av alla sporthojägare har dom skrivna på sig själa där dom verkligen bor och att resten fuskar på ett eller annat sätt men det verkar inte så när man kollar här !

moralvarning

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back