Moralkärring?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Kul uttryck, moralkärring. Framför allt att det används uteslutande som ett negativt tillmäle, precis som om moral vore något dåligt.

Är det så att samhället vore en bättre plats om den allmäna moralen sänktes lite, eller kan vi hitta en ny omskrivning för oss (dem) som förgiftar alla ungdomliga och sportiga trådar med våra (sina) tänk-efter-inlägg?

Frihetshatare? Förmyndare? Lill-gamla förstå-sig-påare? Korvgubbe?

Ja ja, skit samma! Nu ska jag gå hem.

Kul uttryck, moralkärring. Framför allt att det används uteslutande som ett negativt tillmäle, precis som om moral vore något dåligt.

Är det så att samhället vore en bättre plats om den allmäna moralen sänktes lite, eller kan vi hitta en ny omskrivning för oss (dem) som förgiftar alla ungdomliga och sportiga trådar med våra (sina) tänk-efter-inlägg?

Parasitpolitiker är ett bra ord

Ja, på denna sidan finns det bra många som vänder kappan efter vinden. Sedan finns det också nissar som försöker vara så goda och väluppfostrade som det bara går. Synd bara att verkligheten döljer något annat. Men visst är det bra när ingen känner till hur man egentligen är?

Tänk-efter-inlägg är väl oftast riktade åt det spydiga och kanske provokativa hållet än det konstruktiva. Det är nog därifrån moralkärring föds. Men det är klart. Alla har vi olika värderingar, det märker man när folk ventilerar sig i diverse trådar.

Ena stunden är fortåkafilmer grymt, i RIP-tråd skriver samma person hur man borde halshugga dessa fartdårar och syndare. Många skiter helt och hållet i moral över en liten elektronisk lina. De flesta skiter faktiskt fullständigt i allt som pågår över internet.

Men som sagt, att klaga är bättre, då framstår man som vuxen, mogen och framförallt..... Svensk!

:tummenupp

Last edited:

:rofl :hihi

Jag tror det handlar mycket om att försöka pracka på folk "rätt" uppfattning i en del fall och i andra fall handlar det nog om total avsaknad av ironisk förståelse.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg