Moppepojkar?

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Tog en sväng idag efter att jag hade monterat motardkitet på hojen. Kör en bit, sen möter jag en moppepojke på en liten sketen moppemotard. Han ser mig, och.... Nickar! Som en hälsning. Är det fler som kör motard som har råkat ut för att moppepojkar misstar dem för en moppe eller är det moppepojkarna som vill vara med de stora pojkarna och leka?

Jag tror att det hela är mitt UFO-framlyses fel. Har sett sånt på flera moppar. Måste fan byta, så här kan det inte fortsätta.

Min dotter (Knappt tre år) kallar min GPZ "Pappas löda motocykel" och kompisens KLR650 "lilla bopeden" :)

Det är ju en förvuxen moped du kör, klart de kallar det för moped. ;) Är det inte bara för skoj när de lägger sig ner på tanken och pressar så trycker man upp den på bakhjulet och flinar medans de försvinner milväga bakom än. :D

Det är ju en moppe du kör?
Vad gör det sen att smågrabbarna hejar, det är väl trevligt, eller är du för fin för dom? ;)

Hultan skrev:
2086073 eller är du för fin för dom? ;)

Absolut inte, jag är inte för fin för någon. Men har man lagt dyra pengar på körkort, kläder och hoj för att bli morsad på av moppepojkar? Tycker bara det är lite kul. Kunde kanske lika gärna behållt min DT50MX och drevat lite mer bara....

Hultan skrev:
2086073 Det är ju en moppe du kör?
Vad gör det sen att smågrabbarna hejar, det är väl trevligt, eller är du för fin för dom? ;)

knappt att man ser skillnad på motorn på husan och mopparna heller faktiskt. :hihi Ända som skiljer är ju avgassystemet och ljudet då givetvis. Inte lätt för moppepojkarna att urskilja, vem vet, jag kanske kör en moppe med en 500cc trimcylinder. :tungan

Henkepenk skrev:
2086084 Absolut inte, jag är inte för fin för någon. Men har man lagt dyra pengar på körkort, kläder och hoj för att bli morsad på av moppepojkar? Tycker bara det är lite kul. Kunde kanske lika gärna behållt min DT50MX och drevat lite mer bara....
Du kör ju yamaha. Onödigt att ta körkort som sagt, kunde likaväl kört på en drevad DT 50. :rolleyes:

Last edited:
Henkepenk skrev:
2086084 Men har man lagt dyra pengar på körkort, kläder och hoj för att bli morsad på av moppepojkar? Tycker bara det är lite kul. Kunde kanske lika gärna behållt min DT50MX och drevat lite mer bara....

Så du tog Körkort för att dom coola grapparna skall heja på dig då? :va

Jag skall be min kompis Jonas heja på dig, han är cool! Han tutar på tanter och kan stegra, dessutom kör han ärr etta.

:2cool

_basse_ skrev:
2086100 Antal hästar skiljer väl inte så mycket heller..... :D
Visst är det inte så mycket effekt i en stånka som i en radfyra men vrid finns så det räcker. 50,6bhp är i af 10 mopedmotorer. :brinnerup

Upplevde idag i 120 knyck det var moppe boys som vinkade glatt....
Dem tror jag nog såg skillnad på min moppe o en riktig moppe!
Dem vill väl ha kort dem med, O längtar o ser upp till dem som åker mc!
Jag e inte sämre än så att jag nickade tebax till dem.
Men det kändes lite roligt vi som kör mc brukar ju vinka åt varandra....
Bra om det smittar utav sig, kanske roligare om folk e lite mer uppmärksamma i trafiken!
Men att börja hälsa på bilister med..... pjhu....

Hultan skrev:
2086101 Så du tog Körkort för att dom coola grapparna skall heja på dig då? :va

Jag skall be min kompis Jonas heja på dig, han är cool! Han tutar på tanter och kan stegra, dessutom kör han ärr etta.

:2cool

Perfa! Precis vad jag ville med tråden!

Hultan skrev:
2086132 Hehehe, din tok :)

Då ska vi se... Nästa grej, ta lastbilskort och se till att bli morsad på av flakmoppar!

Jag kommer ihåg när man hade moppe, tyckte ju det var skitball med MC och klart man drömde om att skaffa en! Tyckte bara situationen var lite kul/konstig. Nog om det.

Henkepenk skrev:
2086138 Då ska vi se... Nästa grej, ta lastbilskort och se till att bli morsad på av flakmoppar!

Jag kommer ihåg när man hade moppe, tyckte ju det var skitball med MC och klart man drömde om att skaffa en! Tyckte bara situationen var lite kul/konstig. Nog om det.
Fan allvarligt talat tycker jag inte tankarna gick mot riktiga hojar bara för man körde moppe.. Moppe va moppe, riktiga hojar var liksom en annan grej.. I alla fall nu när jag funderade tillbaka i tiden så tror jag det va så, men jag kanske har fel.

Jag menar jag körde ju inte cresent compact för att jag drömde om en ninja.. Körde iofs lite annan skit med, puch, gilera, zündapp osv.
Annat är nog idag när många har sånna däringa låtsasmotarder typ.

Jaja, det var ett tag sen..

Henkepenk skrev:
2085973 Tog en sväng idag efter att jag hade monterat motardkitet på hojen. Kör en bit, sen möter jag en moppepojke på en liten sketen moppemotard. Han ser mig, och.... Nickar! Som en hälsning. Är det fler som kör motard som har råkat ut för att moppepojkar misstar dem för en moppe eller är det moppepojkarna som vill vara med de stora pojkarna och leka?

Jag tror att det hela är mitt UFO-framlyses fel. Har sett sånt på flera moppar. Måste fan byta, så här kan det inte fortsätta.

Ja, det är ju fördjävligt när du äntligen har nåt mogen ålder att behöva hälsa på såna!
Händer ofta att moppepojkarna hälsar lite försiktigt och blir skitlyckliga när man hälsar tillbaks, det är väl inte så svårt :7peta
Och ja, dom ser att det är MC!
Väx upp!

DRZSM skrev:
2086288 Ja, det är ju fördjävligt när du äntligen har nåt mogen ålder att behöva hälsa på såna!
Händer ofta att moppepojkarna hälsar lite försiktigt och blir skitlyckliga när man hälsar tillbaks, det är väl inte så svårt :7peta
Och ja, dom ser att det är MC!
Väx upp!

Det händer ju ibland att jag hälsar på moppepojkar, brukar bara garva :D , tycker dock det är värre med de som kör järnhästar på ett halvt ton och verkar ha handen fastlimmad i styret. Eller är det 40-talister som glömt bort hur man gör? :va

tror nog kidsen ser skillnad på en motard o en moppard, o hälsar de e det ju bara o hälsa tillbax!=)
sen har det ju hänt att man kommit brummande på hojen o mött en anna MC o hälsat, för att sen upptäcka att det vart en moppe! :död .. då känner man sig lite fjantig men men, det kan man bjuda på.. får sig iaf ett got skratt inne i hjälmen!

dewil skrev:
2086845 tror nog kidsen ser skillnad på en motard o en moppard, o hälsar de e det ju bara o hälsa tillbax!=)
sen har det ju hänt att man kommit brummande på hojen o mött en anna MC o hälsat, för att sen upptäcka att det vart en moppe! :död .. då känner man sig lite fjantig men men, det kan man bjuda på.. får sig iaf ett got skratt inne i hjälmen!
Då läser man av moppekillens tankar... " öö.. vem var han?... undra vad han ville. :va" :hihi

Henkepenk skrev:
2085973 Tog en sväng idag efter att jag hade monterat motardkitet på hojen. Kör en bit, sen möter jag en moppepojke på en liten sketen moppemotard. Han ser mig, och.... Nickar! Som en hälsning. Är det fler som kör motard som har råkat ut för att moppepojkar misstar dem för en moppe eller är det moppepojkarna som vill vara med de stora pojkarna och leka?

Haha...
Tycker verkligen du skall byta ditt ufo-lyse, de e ju gör pinsamt när mopeder vinkar på en... :lol
:kocko

jag jagade en motard moppe häromdagen..
jag fick ge upp.
han körde fööööör olagligt..
men satan vad moppen gick :D
han va nog uppe i 100km/H ett par ggr o då va detta i stada :rolleyes:

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026