Dr Schnell
Medlem
En pensionerad dam, anhörig till mig, har ngt så spännande som en Yamati RX50 fyrtaktsmoppe. Den funkade utmärkt när hon ställde bort den i höstas, men när hon nu försöker starta den går den några s och stannar sen. Detta har gått att upprepa men nu startar den inte. Hon lämnade in den till en bilverkstad som nu säger att de måste öppna motorn då de inte hittar ngt fel, och att det då blir så dyrt att det inte är ngn ide. De fakturerade henne 1500 och erbjöd sig dessutom att köpa moppen för 500 spänn...
Jag undrar om det finns ngn som känner att de kan och vill fixa moppen, här på forumet? Jag har själv inte tid och sannolikt för dålig kunskap. Dock känns det ju inte sannolikt att det rör sig om ngt så allvarligt så det är dags att skrota moppen. Det har inte förekommit ngt missljud eller andra tecken på motorhaveri.
Skicka PM om du vill förbarma dig över moppen och dess ägare, mot ersättning naturligtvis.
Mvh
Jag undrar om det finns ngn som känner att de kan och vill fixa moppen, här på forumet? Jag har själv inte tid och sannolikt för dålig kunskap. Dock känns det ju inte sannolikt att det rör sig om ngt så allvarligt så det är dags att skrota moppen. Det har inte förekommit ngt missljud eller andra tecken på motorhaveri.
Skicka PM om du vill förbarma dig över moppen och dess ägare, mot ersättning naturligtvis.
Mvh