Moppemarodörer...huka er!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
benkar skrev:
:fatta!

Jag undrade om dom är helt civila, eller om dom tex är som den där Africa Twinnen som användes i norrort för något år sedan, civil, men med blåljus på motorskyddbågarna och stor topbox, eller ännu längre tillbaka i tiden, någon civil FJ1200 med packväskor med antenn som avslöjade den.

/B


Men förlåt då för HELVETE!! :mad: :kocko

Jag bara ironiserade över vissas uppfattning att civila polisfordon alltid har samma kännetecken, vilket givetvis inte är sant. Nu är jag så arg så jag måste slå sönder något! :4skrika


( :rolleyes: Utifall att.. :D )
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Citat:
Inskickat av benkar
Vad för hojar kör dom? Helt civila eller kan man avslöja dom pga packväskor el.dylikt?

/B

Ah, alla har tonade rutor och två antenner!!


Gustav1 skrev:
Men förlåt då för HELVETE!! :mad: :kocko

Jag bara ironiserade över vissas uppfattning att civila polisfordon alltid har samma kännetecken, vilket givetvis inte är sant. Nu är jag så arg så jag måste slå sönder något! :4skrika


( :rolleyes: Utifall att.. :D )


:) Jag svarade dig med :fatta! för att jag tyckte du hoppade på mig och min fråga, som om jag var helt korkad/grön... :tungan Jag fiskade bara efter kring hur "dom" just nu försöker göra sina "civila" hojar osynliga... kan vara bra veta.... :tungan Forum är som gjort för att missförstå varandra, men det löser sig för det mesta.. :pannkyss

/B
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
benkar skrev:
Citat:
Inskickat av benkar
Vad för hojar kör dom? Helt civila eller kan man avslöja dom pga packväskor el.dylikt?

/B

Ah, alla har tonade rutor och två antenner!!





:) Jag svarade dig med :fatta! för att jag tyckte du hoppade på mig och min fråga, som om jag var helt korkad/grön... :tungan Jag fiskade bara efter kring hur "dom" just nu försöker göra sina "civila" hojar osynliga... kan vara bra veta.... :tungan Forum är som gjort för att missförstå varandra, men det löser sig för det mesta.. :pannkyss

/B

Ja vad fan, jag var bara oseriös som vanligt.
:D
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Man har många gåner blivit ifrånåkt av mopeder på 50 vägar. Dom kör då på vägen eller på cykelbanan, med hjälm eller utan, snorfull eller inte. På cykelbanor kan dom ju blåsa på i över 70 blås, fick svänga ut min cykel på gräsmattan för att inte fronta med dom små glinen som kom i skymdkurva.

Har bevittnat olyckor då jag vägrat tvärnita för att dom har svängt ut framför mig i bilen... Kan inte säga att jag kände sympati

Det fula är att handlarna fixar trimmet åt ungarna. KAN INTE FATTA DETTA :mad: Det är ju fan problemet
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
SFB skrev:
2394913 Har bevittnat olyckor då jag vägrat tvärnita för att dom har svängt ut framför mig i bilen... Kan inte säga att jag kände sympati

Det fula är att handlarna fixar trimmet åt ungarna. KAN INTE FATTA DETTA :mad: Det är ju fan problemet


Du kör alltså villigt på någon oförstående ungdom för dom åker trimmat?

Handlarna vill ju sälja, det är liksom det dom gör!!
Det är snarare ett föräldrar problem, dom borde lära ongjävlarna lite trafikvett..

Berättade ganska nyligen till ett moppefucko vad resultatet kunde bli om han körde rakt ut i en korsning med sin dundertrimmade moppe..
När jag frågade honom om han var villig att berätta för en mor varför hans moped var nerblodad med deras barns blod och inälvor såg han helt likblek ut..
Han kanske kör lika båljävligt som innan men jag vet att jag gjort vad jag kunnat iaf..
Det kanske bettade lite bättre med tanke på att han vet vad jag åker och jag sa även att sånt här tänker jag på hela tiden när jag själv är ute o kör..

Åkte literhojar innan och det var även jag som sålde moppen till han, dock inte dunder trimmad..
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Jag stannar inte i första taget när turkgäng springer ut framför bilen eller om moppar åker i fullfart mot en korsning. En jävla idiot har hoppat upp på min motorhuv en gång, har det hänt en gång så händer inte igen... Så jag skulle väl snarare påstå att jag tvärnitar/vejar om dom inte flyttar på sig. (Trimmat eller ej)

Moppen i fråga bromsade så hårt att han vurpade och skrotade hela moppen. Jag skrattade ihjäl mig men åkte inte innan jag såg att han stod på fötterna Killen var tydligen aspackad och han körde nästan in i framskärmen på bilen i korsningen innan för att sedan korsa min väg igen/komma som en kanonkula mot mig igen. Jag släppte på gasen och hängde på tutan. Vilket tydligen drog åt sig hans uppmärksamhet. Jag fick iofs tvärnita för att inte få en moppe in i sidan på bilen.

En annan gång så bromsade första moppen men resterande två moppar kom som bowlingklot in i den första. Satt minst två på varje moppe också.

Jag bryr mig inte ett skit med andra ord men jag kör ogärna på folk.

Då var det inget oklart med detta :tummenupp

Jag vettefan vilka som skall bära skulden för trimmet, föräldrarna visst men jag tycker hur som helst att dom där jävla mopparna går alldeles för snabbt för alla andras säkerhet. Blää vad långt och tråkigt det här blev

Blå R1 skrev:
2394944 Du kör alltså villigt på någon oförstående ungdom för dom åker trimmat?

Handlarna vill ju sälja, det är liksom det dom gör!!
Det är snarare ett föräldrar problem, dom borde lära ongjävlarna lite trafikvett..

Berättade ganska nyligen till ett moppefucko vad resultatet kunde bli om han körde rakt ut i en korsning med sin dundertrimmade moppe..
När jag frågade honom om han var villig att berätta för en mor varför hans moped var nerblodad med deras barns blod och inälvor såg han helt likblek ut..
Han kanske kör lika båljävligt som innan men jag vet att jag gjort vad jag kunnat iaf..
Det kanske bettade lite bättre med tanke på att han vet vad jag åker och jag sa även att sånt här tänker jag på hela tiden när jag själv är ute o kör..

Åkte literhojar innan och det var även jag som sålde moppen till han, dock inte dunder trimmad..
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
benkar skrev:
1546938 Vad för hojar kör dom? Helt civila eller kan man avslöja dom pga packväskor el.dylikt?

/B

hojen dom har köpt till norrbotten är en svart Suzuki DRZ 400 supermotard.
så de är ju inte så lika lätt att känna igen dom.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nysse skrev:
Cykelbanan kan se tom ut innan en fem-sexåring vinglar ut bakom en buske, dom tittar inte innan dom svänger ut på banan....

Hmm är många oansvariga föräldrar som släpper iväg sina ungar i trafiken också trotts att dom inte har nån koll, lika illa det!
Ganska läskigt igentligen hur många småbarn som vimlar omkring på cykelbanor/gator utan nån förälder i närheten!

Men visst det är väldigt onödigt att svina på trottoarer när det finns vägar o köra på.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Den "civila" hojen här i norrbotten är civil. Inga attiraljer som avslöjar den. Det är en motard. Broderns grabb (15) sa att det var en 450 och några andra säger att det är en 650. Hursomhelst så har idiotåkandet i stort sett upphört sen de börjat patrullera med den. De har plockat ett 20 tal moppar här i Kalix med den säger ryktet.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Vi blev jagade på cykelvägar för snart sisådär 10 år sen av civil mc. Så detta är väl knappast någon nyhet.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Hur är det nu igen med trafikförsäkringen och trimmade moppar?
Med tanke på hur vissa smågangsters gasar omkring med sina äckliga "stylade" vespor utan ljuddämpare här i luleå så välkomnar jag denna civilhoj.
Dessutom verkar det vara häftigt att köra med hjälmen som en keps på skallen, vilket jag fattar noll av. Det måste ju vara väldigt obekvämt och vill man inte ha hjälm så är det väl bara att ge fan i den helt?
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
GeFeldz skrev:
2399151 Hur är det nu igen med trafikförsäkringen och trimmade moppar?
Med tanke på hur vissa smågangsters gasar omkring med sina äckliga "stylade" vespor utan ljuddämpare här i luleå så välkomnar jag denna civilhoj.
Dessutom verkar det vara häftigt att köra med hjälmen som en keps på skallen, vilket jag fattar noll av. Det måste ju vara väldigt obekvämt och vill man inte ha hjälm så är det väl bara att ge fan i den helt?

Har för mig att det är pissdyrt att försäkra fjortismoppar, mycket billigare med en 125a av samma typ.
 

stunt_nizze

Nizze
Gick med
10 Sep 2006
Ort
göteborg
Hoj
honda hornet 600
jag har precis kommit ur moppe åldern ... och många av mina kompisar har moppar fortfarande o jag körde en moppe som gjorde runt 70 jag höll mig nästan alltid på vägarna o skullejag på gångbana så körde jah lugnt ... men mina kompisar dom kör hårt på gångbanor och jag har sagt till dom vafan det är både roligare o säckrare att köra på vägen men då säger dom att - men om vi kör¨på gångbanan så kan inte polisen ta oss lika lätt .. korkat men men
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
stunt_nizze skrev:
2450732 jag har precis kommit ur moppe åldern ... och många av mina kompisar har moppar fortfarande o jag körde en moppe som gjorde runt 70 jag höll mig nästan alltid på vägarna o skullejag på gångbana så körde jah lugnt ... men mina kompisar dom kör hårt på gångbanor och jag har sagt till dom vafan det är både roligare o säckrare att köra på vägen men då säger dom att - men om vi kör¨på gångbanan så kan inte polisen ta oss lika lätt .. korkat men men

Lika korkat som grammatiken i ditt inlägg:tummenupp
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
stunt_nizze skrev:
2450732 jag har precis kommit ur moppe åldern ... och många av mina kompisar har moppar fortfarande o jag körde en moppe som gjorde runt 70 jag höll mig nästan alltid på vägarna o skullejag på gångbana så körde jah lugnt ... men mina kompisar dom kör hårt på gångbanor och jag har sagt till dom vafan det är både roligare o säckrare att köra på vägen men då säger dom att - men om vi kör¨på gångbanan så kan inte polisen ta oss lika lätt .. korkat men men

Detta är du och dina kompizzzar:

mupp.jpg
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Äh, så länge man inte orsakar en olycka så får man köra som man vill, påverkad eller inte. Det vet väl alla :rolleyes:
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Här i västerås kör en viss "moppegrupp" inom polisen med 100cc Neos, Ser ut exakt som en moped fast med 100cc.
 

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 640smr -06
jag har precis kommit ur moppe åldern ... och många av mina kompisar har moppar fortfarande o jag körde en moppe som gjorde runt 70 jag höll mig nästan alltid på vägarna o skullejag på gångbana så körde jah lugnt ... men mina kompisar dom kör hårt på gångbanor och jag har sagt till dom vafan det är både roligare o säckrare att köra på vägen men då säger dom att - men om vi kör¨på gångbanan så kan inte polisen ta oss lika lätt .. korkat men men

Här sitter två roliga tangenter...
 

Bifogat

  • keyboard.jpg
    keyboard.jpg
    26.4 KB · Visningar: 78
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top