Moppefuckona är framtiden.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Nu börjar jag bli trött!

Varför ska ni (inte alla ni, utan NI som gör det) klanka ner på de förhoppningsvis blivande motorcyklisterna som kör 50-kubikare av olika slag? De är ju oftast här för att de vill köra sporthoj i framtiden, och de är lika fascinerade av sporthojar som jag tror alla vi på forumet var när vi var i deras ålder!

Visst, vi vill inte ha postat saker om mopedstunts och moppeäventyr, det håller jag med om, det är sporthoj.com, och här snackas det Sporthoj!

Och än värre, varför i h-vete kallar ni en del 125:a åkares motorcyklar för "moppe"? Är det inte jäkligt taskigt? Det är ju faktiskt en motorcykel, den kräver ett motorcykelkörkort och är mer lik en tungviktsmotorcykel än en moped (i de flesta fall iaf). 125:a åkarna är nog väldigt stolta över sin motorcykel, med all rätt, det var iaf jag för 8 år sedan när jag skaffade min första motorcykel!

Som NO1 sa i en tråd som försvann, moppefuckona är framtidens sporthojsåkare.

Så låt oss fostra dom rätt istället för att vara taskiga och stänga ut dom! Det värsta som finns är ju faktiskt fullt vuxna moppefuckon med en Retta eller 350kg krompråm som första hoj, som oftast utsätter sig själv och andra för fara.
Har man kört 125:a i två år när man skaffar sin Retta så kan man redan köra och är säkert en bättre förare än en som haft Retta i två år utan att kört tvåhjuling innan!

Så tycker jag!

Kristoffer

Vid varje urartad diskussion, försvinner tråden. Lär er att DISKUTERA utan att göra påhopp och komma med onödigt dravvel.

Och jag håller med dig Stoffer, det är till överdrift som man kastar skit på varandra för vad de kör (om så vara R1 eller 125a).

Dom flesta var väl moppefuckon som yngre (inte jag dock=)-
).Man kan väl passa på att förebygga krashstatistiken redan idag genom att vid dom tillfällen yngre människor på moppar frågar en massa saker påvisa faran med att köra som svin och inte respektera andra trfikanter,lära dom lite vett alltså.

j*vligt bra sagt faktiskt, att ta ett 125 körkort är minst lika svårt om inte svårare än att ta tungt körkort med tanke på att de på vägverket helst inte delar ut körkort till 16 åringar

Jag har lite svårt för en del moppedister,inte för att dom kör mopped utan för att dom är helt livsfarliga utan ljus,hjälmar och är tre stycken på samma moppe,utan något som helst trafikvett.

Sen håller jag med om att det är fel att kalla 125 åkarna för moppedister,dom som många andra har väl fått kämpa med körkort,försäkring och kanske tom mot föräldrar och oftast med mindre ekonomiska medel än en annan har.

Jag kallar alla motorcyklar för moppar, de går av automatik.

Väldigt jobbigt att ändra i typ 20 meddelanden då många ofta quotar den som skrivit nåt dumt!

Överlag är det jobbigt att diskutera saker med typ 14-16 åringar. Inget illa menat.

No1 skrev:
Det har aldrig hänt att jag blir irriterad på dig Swedie, men...

I stället för att bara helt sonika stänga en tråd, eller helt ta bort den så borde du i bland nöja dig med att ta bort dom sk felaktiga inläggen och skicka ett PM till dem som du anser ha spårat ur oavsett det gäller MIG eller andra...

No1...
Tråden är tillbaka. Lite ändrat bara. Vänligen försök hålla personers hela namn borta. Räcker med "nickname". tack

Ibland är trådar bara för långa för att gå in och ta bort inlägg för inlägg då diskussion i slutändan kan handla om just de kontroversiella svaren till första inlägget.

stoffer skrev:
Nu börjar jag bli trött!

Varför ska ni (inte alla ni, utan NI som gör det) klanka ner på de förhoppningsvis blivande motorcyklisterna som kör 50-kubikare av olika slag? De är ju oftast här för att de vill köra sporthoj i framtiden, och de är lika fascinerade av sporthojar som jag tror alla vi på forumet var när vi var i deras ålder!

Visst, vi vill inte ha postat saker om mopedstunts och moppeäventyr, det håller jag med om, det är sporthoj.com, och här snackas det Sporthoj!

Och än värre, varför i h-vete kallar ni en del 125:a åkares motorcyklar för "moppe"? Är det inte jäkligt taskigt? Det är ju faktiskt en motorcykel, den kräver ett motorcykelkörkort och är mer lik en tungviktsmotorcykel än en moped (i de flesta fall iaf). 125:a åkarna är nog väldigt stolta över sin motorcykel, med all rätt, det var iaf jag för 8 år sedan när jag skaffade min första motorcykel!

Som NO1 sa i en tråd som försvann, moppefuckona är framtidens sporthojsåkare.

Så låt oss fostra dom rätt istället för att vara taskiga och stänga ut dom! Det värsta som finns är ju faktiskt fullt vuxna moppefuckon med en Retta eller 350kg krompråm som första hoj, som oftast utsätter sig själv och andra för fara.
Har man kört 125:a i två år när man skaffar sin Retta så kan man redan köra och är säkert en bättre förare än en som haft Retta i två år utan att kört tvåhjuling innan!

Så tycker jag!

Kristoffer

Håller helt med. Det var inte så länge sen endel av er var moppefuckon... :)

HanneZ skrev:
Jag kallar alla motorcyklar för moppar, de går av automatik.

Väldigt jobbigt att ändra i typ 20 meddelanden då många ofta quotar den som skrivit nåt dumt!

Överlag är det jobbigt att diskutera saker med typ 14-16 åringar. Inget illa menat.

Ha! Coolt, jag med. Fästmön blir jättestöd på det.. ;)

Helt rätt,vi har alla varit moppefuckon och en del kommer alltid att förbli det...

Hellre moppefucko på moppe än moppefucko på literhoj.

Mognad ligger enligt vissa i antalet kubik och inte i antalet års erfarenhet med hoj!

Själv får jag köra literhoj (om jag hade råd :rolleyes: ) men känner själv att det är enklare lära sig med små steg i taget. Dessutom behövs det inte 150+ hk för att ha kul, räcker med ~60! :)

Jag har fått för mig att det är skillnad på "moppefucko" och "mopedkörare". Är det inte attityden som gör ett moppefucko till ett moppefucko?

Precis som det finns käringar av båda könen :hihi

Dom värsta moppehatarna är ju 16 åringar med 125:a som i vissa fall inte ens klarat teorin på MC-kortet, moppe är kul som fan, jag har kört det hela sommaren, och det va ännu roligare för 10 år sen. Men här borde dom ju kunna knipa igen med dom dummaste inläggen iallafall.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard