Moppefuckon....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag börjar bli mordisk, OK, jag måste väl tolerera att fjuniga 15 åringar drar runt på sina fula scooters...men varför i HELVETE måste dom tuta hela jävla tiden??? är detta bara ett fenomen i mitt område eller är det den senaste flugan?? har dom precis hittat tutknappen & spridit ryktet på Lunarstorm??
Får man skjuta dom eller är det olagligt? :va

Ta ett softairgun och öppna fönstret lite så dom inte ser varifrån det kommer, sen så skjuter du dom på halsen varje gång dom åker förbi. Hade tipsat i pannan men risken att träffa ögat är rätt stor. Fast iofs så kommer dom iaf inte kunna åka moppe mer.

på min tid åkte de med hjälmen runt pannan så de kunde få i sig så mkt skit som möjligt .. såg lite löjligt ut

Har också märkt att det tutas nått så förbannat med mopeder. Gärna kombinerat med fingervisning också. Man kanske borde hälsa tillbaks med en fuck you-burnis? :rolleyes:

Verkar som om motorn på vissa surmoppar låter EXAKT som en gammal moppetuta, undrade också länge vad grejen var att åka och tuta hela tiden tills jag såg/hörde eländet på lite närmare håll...

Verkar som om motorn på vissa surmoppar låter EXAKT som en gammal moppetuta, undrade också länge vad grejen var att åka och tuta hela tiden tills jag såg/hörde eländet på lite närmare håll...

:hihi

Det är precis samma fenomen här hemma, fast kombinerat med hjälmen på pannan :dummer

Äh,köp öronproppar och låt barnen leka.
Inte undra på att vi är så akterseglade vad gäller motorsport när till och med de själva intresserade motoristerna skriker av att några ungar väsnas lite med sina motorer.

Hur ska dom kunna bli tuffa SH-are utan att få tuta lite och peka lite finger? Va?

Då är det värre med alla skrikande ungar när man tar en fika eller lunch som föraldrarna lyckas totalt avskärma sig ifrån,är det OK att trycka in en brödbit eller baugette i munnen på dom?

Henrik

Inte undra på att vi är så akterseglade vad gäller motorsport när till och med de själva intresserade motoristerna skriker av att några ungar väsnas lite med sina motorer.
Ja, man blir ju jättesnabb av att åka omkring och tuta. :rolleyes:

Hur ska dom kunna bli tuffa SH-are utan att få tuta lite och peka lite finger? Va?

Då är det värre med alla skrikande ungar när man tar en fika eller lunch som föraldrarna lyckas totalt avskärma sig ifrån,är det OK att trycka in en brödbit eller baugette i munnen på dom?

Henrik

Om det bara var motorljud hade det varit lugnt.. men dom kan ju hoppa över tut-marathon under nattetid iaf.

Finns ju faktiskt också småbarn som behöver sova. :tummenupp

Ja, man blir ju jättesnabb av att åka omkring och tuta. :rolleyes:

Tutan är ju bara ett substitut( :) )till den tuffa burnisen,kommer senare i 2hjulskarriären när motoreffekten räcker till ackompagnerat av ett öppet system så tutan blir överflödig.

De tränar alltså på att bli sporthojspiloter med tillhörande attribut,hörs syns och flippar finger åt alla som inte tycker dom är tuffast,framtiden är tryggad. :tummenupp

Henrik

Jag kan stå ut med tutanden, men jag tycker ändå att det är mer störande med samhälls farorna som kör i 90 blås inne i stan eller andra folktäta områden och bryter varända väjningsplats och genar genom kurverna.

Påtal om det mötte jag en för 30 min sen med kasst ljuse ute på en smal landsväg uppe på berget som var nästan över på min sida när jag kom blåsandes.

Sen fattar jag inte varför nöterna här drar ur dämpningen ur ljuddämparna här omkring, de kan ju knappast vara en stor effekthöjare :huvet

VI kan starta skruva av trimrör-på-vespa-klubben och skruva av så många som möjligt :yoparty

Sen fattar jag inte varför nöterna här drar ur dämpningen ur ljuddämparna här omkring, de kan ju knappast vara en stor effekthöjare :huvet

Haha..men sluta nu. Det gör vi alla med...låter nice:are helt enkelt ;) Klart dom oxå tycker det

Haha..men sluta nu. Det gör vi alla med...låter nice:are helt enkelt ;) Klart dom oxå tycker det

Na jag kör med orörd arrow-dämpare på min crm och den klarar ljud-nivån men det låter Förjälvigt på de f....nade* vesperna :död
De kan inte ha någon hörsel kvar

Tutan är ju bara ett substitut( :) )till den tuffa burnisen,kommer senare i 2hjulskarriären när motoreffekten räcker till ackompagnerat av ett öppet system så tutan blir överflödig.
Det går att bränna gummi med scootermoppe också.
[YOUTUBE-ID]Ub15pxUsTKQ[/YOUTUBE-ID]

Na jag kör med orörd arrow-dämpare på min crm och den klarar ljud-nivån men det låter Förjälvigt på de f....nade* vesperna :död
De kan inte ha någon hörsel kvar
Japp. De låter som symaskiner med ljuddämpare och rent förjävligt utan ljuddämpning. Med tanke på sin storlek så är nog en scootermoppe bland de värsta oljudsmaskiner som finns.

Firmans moppe (jag extraknäcker lite som moppelärare) tappade ljuddämparen i början av säsongen. Så jag blev tvungen att ha körlektion med ett par grupper med en moppe helt utan ljuddämpare innan vi lappat ihop den. Redan på tomgången så kunde man knappt skrika instruktioner till eleven som satt på moppen. När eleven sedan skulle gasa för att rulla iväg så var de ju tvungna att ge en del gas gör att den skulle koppla i, vilket gjorde att man helt tappade förmågan att kommunicera annat än med handsignaler. När den sedan hade lite varv på motorn och rullade förbi så började det att ringa i öronen.

Varje lektion slutade med en lomhörd och hes Esquire. :tungan

Det går inte att jämföra med en hoj som har slip-on utan db-killerinsats. Det Snarare en hoj som helt blåst ur sig dämparullen ur helsystemet eller som man helt enkelt kör med bara grenrör, inga ljuddämpare alls. Som hela tiden går på minst 5000rpm så fort den ska röra på sig för egen maskin. Och det där konceptet med variator och centrifugalkoppling gör ju att de inte är allt för lätta att smyga med heller.

Har aldrig förstått detta klagomål över att dem tutar faktiskt, kanske är en liten skithåla man bor i, men här har jag då inte hört att de tuffa moppe pojkarna håller på o tutar alls. dem håller sig till att stegra på sina vespor eller cross moppar i 10km/h :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!