Moppefucko?

Hehehe. :klappar Hårda killar. :tummenupp

Kolla in animationerna. :martialar

Jag brukar bjuda in alla moppefuckos som påstår att deras går fortare än 100 att följa med när jag ska ut med MC, ingen har nappat...
(jag träffar en hel del på jobbet)

Undrar vad det tyder på?

Jag vet att det finns trimmade mopeder som gör över hundra, men det brukar vara överåriga moppefuckon som svarvar sina egna toppar med utbytbara insatser för olika squish, svetsar egna pipor som dom avstämmer med en dåres envishet och framförallt, dom brukar inte skryta om det på internet!

Rekordet häromkring (vad det nu än är) lär ska hotas av en Puch Maxi som är under uppbyggnad... :tummenupp

Julius Roberto Köpenhamn Derbi Senda GPR 99 176,5 km/h Dragna pluggar, 80cc, 24 förgasare, trimkrök mm mm :hihi :tuttar

Mr_Malossi skrev:
Julius Roberto Köpenhamn Derbi Senda GPR 99 176,5 km/h Dragna pluggar, 80cc, 24 förgasare, trimkrök mm mm :hihi :tuttar

Förstår du väl själv att det går! Blir så less när folk påstår att mopeder är långsamma! :huvet

:D

Det sorgligaste är ju att någon vilsen individ lagt in sin BMW M5 på moppekillarnas fartlista; "290+ på mätaren". Om det är så att killen verkligen äger en M5 och känner ett sånt tryckande behov av att skryta att han till och med lägger in sig på en lista över trimmade moppar så vill jag bara gråta, för då finns det inget hopp för mänskligheten.

Själv hade jag en Suzuki K50 med extra allt, den sotade konstant igen och gick kanske i 50 km/h efter en halvtimmes acceleration i brant nedförsbacke med hemlängtan och solen i ryggen. Men det var kul som fan :).

Hahaha vi hade en liknande hemsida när vi var typ 13-14år. testade nyss men den verkar inte ligga kvar. Grymma! fullspeed.to//moosemotorclub :D

Fan va bra sida. Vissa av grejjerna på fartlista är ju guld värda :rofl

daniel kvist - bromölla
zundapp årsm. 83

Hastighet: "159 (rastade MC-snuten i allafall det räkte)" :rofl
Trim: "hemligt bara så ni vet det"

Den här är bra med:

BILLY PERSSON
KNISLINGE
PUCH MONZA 86
130 KM I TIMMEN
ALLT FÖRUTOM MUNSTYCKET

:D

EDIT: Såg detta nu med:

Vurpa.

1. Du maxar, nitar fotbromsen och lutar dig. Då kommer hela bakvagnen och du lägger ner moppen lite snyggt.
2. Du maxar, nitar frambromsen. Här behöver du knappt luta dig, utan störtar i marken nästan direkt.
3. Du kan också vurpa då du har tillräckligt mycket fart i en kurva.
4. På vissa mopeder kan man fastna med byxbenet i kicken och trilla pladask ner i marken. Den vurpan ser lite för amatörmässig ut så försök undvika den.

:hihi

Last edited:
Helt fantastisk j-a sida. Listan under vurp o sladd är bland det roligaste jag har sett på länge.

Ni som gör er lustiga över ett gäng drivna fjortisars förmåga att ha roligt lär samtliga tillhöra någon av följande kategorier:
- trodde det skulle bli mer knulla om ni inte körde moped. Funka det? Självklart inte, ni hade bara tråkigare.
- fick inte ha moppe för mamma. Shit happens men ni borde kunna släppa det nu
- vågade inte trimma. Taskigt för er. Det var kul.
- är så j-a gubbiga att ni har glömt att ha kul här i livet. Your loss.

Alla ni som tydligen missade att vara femton har missat något stort. Jag själv hade för jävla kul och en sida som den här är en riktig nostalgikick.

Själv hade jag en Zündapp KS50 -73 med 70-kubikare. Delorto-förgasare, garageplanad topp, effektljuddämpare och rävsvans på hjälmen. Gjorde nog närmare 80 i kall nattluft men eftersom gaffeln aldrig gick att få ihop utan lossade om jag lättade framhjulet från marken så kändes det som 150.

Tja jag har haft massor av mopeder, men jag är ändå road av att mopederna går fortare var gång det ska berättas om dem, detta gäller ju vuxna karlar med som påstår att deras gamla Puch gick 110 blås, jag brukar bara garva åt det.

Fast egentligen finns ju ett liknade fenomen även här på forumet, priserna, dvs alla har köpt sin hoj (eller möjligen har kompisen köpt) mycket mycket billigare än vad alla andra vill ha för sina liknade.
De är dessutom i perfekt skick med massor av extra och har gått 500 mil på 5 år, som om det fanns folk som utanför annonserna satt och sålde sina prylar till halva priserna:lol

Chrille skrev:
- vågade inte trimma. Taskigt för er. Det var kul.

Själv hade jag en Zündapp KS50 -73 med 70-kubikare. Delorto-förgasare, garageplanad topp, effektljuddämpare och rävsvans på hjälmen. Gjorde nog närmare 80 i kall nattluft men eftersom gaffeln aldrig gick att få ihop utan lossade om jag lättade framhjulet från marken så kändes det som 150.

Dunno om trimma delen, allt man levde för mellan 15-16 =)

vi hadde samma moppe, körde med en 70cc som vart utsatt för lite väll konstiga saker, men dom sakerna funkade, 26 mm förknasare, mystiskt avgas system och lite muppdrevning så gjorde min 110 ärliga,
mamma vart föga imponerad när jag körde om henne på E6.,,,,

ZejtaN skrev:
Dunno om trimma delen, allt man levde för mellan 15-16 =)

vi hadde samma moppe, körde med en 70cc som vart utsatt för lite väll konstiga saker, men dom sakerna funkade, 26 mm förknasare, mystiskt avgas system och lite muppdrevning så gjorde min 110 ärliga,
mamma vart föga imponerad när jag körde om henne på E6.,,,,
110 uppmätt med polisens laser va?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8