Moppefucko med skillz [video]

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Nått liknande..

Med den i mina ögon stora skillnaden att i denna filmen ser man att föraren reser sig upp eftersåt och till synes verkar förskonad från allvarligare skador.

Att killen i första filmen inte visste hur man styr eller ett vidare begrepp kör moped/mc framgår med all tydlighet när man ser hur han försöker få mopeden att byta riktning genom att luta kroppen (viktförskjutning).

Och att han antingen trodde han skulle hinna veja för stolpen ELLER reagerade rent reflexmässigt (överlevnadsreaktioner) och därför inte klarade av att strypa gasen och ännu mindre bromsa behöver man inte heta Einstein för att förstå! För VEM kör med flit in i ett fast objekt i den farten som med den farten innebär allt från skadad till allvarligt skadad? INGEN! :arsele

Sorry guy´s jag ser inte det roliga i att en människa skadar sig oavsett hur det gått till!

// Niklas
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Med den i mina ögon stora skillnaden att i denna filmen ser man att föraren reser sig upp eftersåt och till synes verkar förskonad från allvarligare skador.

Att killen i första filmen inte visste hur man styr eller ett vidare begrepp kör moped/mc framgår med all tydlighet när man ser hur han försöker få mopeden att byta riktning genom att luta kroppen (viktförskjutning).

Och att han antingen trodde han skulle hinna veja för stolpen ELLER reagerade rent reflexmässigt (överlevnadsreaktioner) och därför inte klarade av att strypa gasen och ännu mindre bromsa behöver man inte heta Einstein för att förstå! För VEM kör med flit in i ett fast objekt i den farten som med den farten innebär allt från skadad till allvarligt skadad? INGEN! :arsele

Sorry guy´s jag ser inte det roliga i att en människa skadar sig oavsett hur det gått till!

// Niklas

Jag är helt och hållet med på noterna!
 

Smagatusk

Guest
Med den i mina ögon stora skillnaden att i denna filmen ser man att föraren reser sig upp eftersåt och till synes verkar förskonad från allvarligare skador.

Att killen i första filmen inte visste hur man styr eller ett vidare begrepp kör moped/mc framgår med all tydlighet när man ser hur han försöker få mopeden att byta riktning genom att luta kroppen (viktförskjutning).

Och att han antingen trodde han skulle hinna veja för stolpen ELLER reagerade rent reflexmässigt (överlevnadsreaktioner) och därför inte klarade av att strypa gasen och ännu mindre bromsa behöver man inte heta Einstein för att förstå! För VEM kör med flit in i ett fast objekt i den farten som med den farten innebär allt från skadad till allvarligt skadad? INGEN! :arsele

Sorry guy´s jag ser inte det roliga i att en människa skadar sig oavsett hur det gått till!

// Niklas

Då ser du nå´t annat än vad jag ser. Ser inte att han lutar nåt märkvärdigt. Kan ju också vara så att han inte ser räcket av nå´n anledning? Från hans synvinkel kanske det är nå´n vit vägg längre bort som kamoflerar räcket. Vad vet vi?

Och jag kan erkänna att jag var en som skrattade åt detta. Jag ser faktiskt det roliga och att han skadade sig, det antar jag. Men jag kan likväl inte hjälpa vad jag tycker är kul, och jag tänker ju inte sitta och hålla mig för skratt när nå´n jag inte känner gör sig illa i en film som är upplagd på youtube.

Eller gör du?
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
hittade en länk från andra crasherna här.
Vad försöker denna person göra?
[YOUTUBE-ID]wWEQJYIjY0c&NR=1[/YOUTUBE-ID]
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Skadeglädjen e den enda sanna glädjen, eller hur va de nu? Har en polare som satte sin fs1:a rätt i en stenmur när de begav sej... Otroligt nog utan allvarliga skador... Moppen blev skrot :näsblod
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Då ser du nå´t annat än vad jag ser. Ser inte att han lutar nåt märkvärdigt.

Behövs inte mycket för att få ett fordon som väger så lite att med hjälp av viktförskjutning att luta, vare sig den sker med överkroppen som enda vitk eller tryck med knäna!

Kan ju också vara så att han inte ser räcket av nå´n anledning? Från hans synvinkel kanske det är nå´n vit vägg längre bort som kamoflerar räcket. Vad vet vi?

Absolut han kanske inte såg räcket eller kantstenen heller för den delen. Orsaken till att han ev. inte såg den är ju ovidkommande kan jag tycka! Vi spekulerar ju bara om varför han körde in i ett fast hinder och i normala fall är det inget man medvetet gör, vilket vi nog är tämligen överens om! Slutsatsen blir då att det var ett misstag som ledde till en olycka där han skadade sig (en inte allt för vild gissning).

Vad du/andra tycker är kul är självklart upp till er. Lika fritt som yttrandefriheten. Till skillnad från dig behöver jag dock inte lägga band på mig, inte vad gäller just denna filmen i alla fall, för jag tyckte helt enkelt inte det fanns något roligt med den! Så svaret på din fråga Eller gör du? blir alltså NEJ, för jag behöver inte!

Det är bara för att du har så kass humor :D

Araben är ju fruktansvärt rolig, han flyger så snyggt dessutom :yoparty

Sandlåda!!!
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning

:va Är det där man gör moralkakor?

Leta upp en tråd där det står "Här är tråden för oss med dålig humor samt ogillar folk med andra åsikter än oss" och där kan du skriva av dig :tummenupp

Man behöver inte ställa sig och gapa så fort man ser något man ogillar, filmerna roar uppenbarligen flertalet av oss så varför inte bara låta det bero?
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
:va Är det där man gör moralkakor?

Nej, i sandlådan leker man om man inte vuxit upp utan fortfarande är barn med allt vad det innebär så som personangrepp i stället för sakliga argument!

Ex. Din humor är kass!
Din spade har ful färg!
Mitt sandslott är finare än ditt!

Comprende!

Om du tar åt dig av att JAG inte ser det roliga i när någon skadar sig mer eller mindre allvarligt och anser att jag försöker moralisera är inte mitt problem. Du behöver inte läsa mina svar ännu mindre bry dig! Ordet är fritt och så länge det håller sig till sakliga argument i stället för personangrepp så får du/jag o alla andra tåla att vi kan ha olika åsikter. Klarar du inte det är det ett problem DU har inte jag/någon annan!



Leta upp en tråd där det står "Här är tråden för oss med dålig humor samt ogillar folk med andra åsikter än oss" och där kan du skriva av dig.

Jag har ingen uppfattning/dömer/fördömmer inte NÅGON person på detta forum så länge diskussionen håller sig på en hygglig nivå. Först när personangrepp komme rupp blir det pajkastning.

Jag har inte skrivit något om att jag ogillar din/andras åsikter bara att jag inte delar den! Tolkningen att jag därmed skulle ogilla dig/andra som människor säger mer om dig än mig! :arsele

Man behöver inte ställa sig och gapa så fort man ser något man ogillar,

Nej, men man både kan och får! Lär dig leva med yttrandefriheten utan personliga påhopp!

Du gillar filmen och skrattar åt den. Tycker den är kul av olika orsaker jag gör det inte och jag motiverar varför. Du uttrycker din syn/uppskattning av filmen utan påhopp om att din uppfattning är kass/fel/what ever! Och eftersom vi alla har samma frihet att göra just detta, utrycka oss i skrift och tal, får du vare sig du vill eller inte acceptera att andra som har andra åsikter OCKSÅ utrycker det. Att dessa åsikter hamnar i samma tråd är inte annat än normalt eftrersom det är här filmen lades upp!

Tyck vad du vill men skippa de personliga påhoppen!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Tyck vad du vill men skippa de personliga påhoppen!

:näsblod Ok, jag visste inte att det var ett personligt påhopp när man säger att någon har kass humor. Nu tänkte jag dra en MYCKET dålig liknelse men jag drar återigen på smilbanden och lämnar diskussionen innan en viss moderator blir arg på mig och stänger ner tråden.
Alltid lika kul :rolleyes:


Edit/ Jag sa inte att du dömde någon, du kanske bara passade in på det första klientelet i den tråden jag hänvisade till :krama

Blir det några fler filmer eller?
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
:näsblod Ok, jag visste inte att det var ett personligt påhopp när man säger att någon har kass humor.

Nej, det sa/skrev jag inte heller utan kommentaren om personligt påhopp kom i och med denna kommentaren från dig!

: ... samt ogillar folk med andra åsikter än oss"

Du skrev också "dålig humor" men det lär jag passera bara för att jag är en snäll människa! :tungan
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top