Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Micke-78 skrev:Nån som vet vad straffet ligger på om man skulle bli tagen med en oreggad
"eu-moppe", cykelbanevarianten alltså som är avstrypt/trimmad? Låt säga att man blir stoppad på cykelbana, har åldern inne (18+) och har ett riktigt körkort (A o B).
Du kan klara dig med en varning om du har jävla massa tur, annars ryker kortet nån månad eller flera + ev. böter.Micke-78 skrev:Nån som vet vad straffet ligger på om man skulle bli tagen med en oreggad
"eu-moppe", cykelbanevarianten alltså som är avstrypt/trimmad? Låt säga att man blir stoppad på cykelbana, har åldern inne (18+) och har ett riktigt körkort (A o B).
Så dom kan inte göra något åt en som gasar en trimmad eu moppe om föraren innehar mc kort? A1/A? Det låter ju konstigt?out4speed skrev:Har själv en eu-moppe som jag kör till jobbet med bla . dock reggad som just eu moppe , frågade polisen i sommras vad som skulle hända om de tog mej med den , och det verkade som de inte kan göra mer än säga till mej, sålänge jag håller hastighetsbegränsningar.
Enligt polisen var det där med eu moppe en hel djungel, och de enda som kan åka dit var väl vanliga moppedister utan riktigt mc kort.
Out_Spinner skrev:Så dom kan inte göra något åt en som gasar en trimmad eu moppe om föraren innehar mc kort? A1/A? Det låter ju konstigt?
Men Noice, det är ju det jag menar!NoicE skrev:Oreggad, obesiktigad, oförsäkrad och oskattad motorcykel?

Out_Spinner skrev:Men Noice, det är ju det jag menar!![]()

|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |