Moppe VS RD350

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Jag har av ekonomiska skäl (läs studier) fått bli utan hoj men som tur äger min far en RD350 jag får låna.

Måste säga att det återupplivar en hel del gamla minnen att gå ut till Yamman.

Man börjar med att konstatera att det regnat/regnar vilket medför att inte nog med att allt är blött, sadeln är såklart sprucken så min tyngd kommer pressa ut en dryg kubikmeter vatten precis där mitt skrev vistas.
Sedan vrider man loss tanklocket å skakar lite på skrotet för att se om soppan ska räcka till dagens färd. Eftersom jag tycker tankningen är så våldsamt booring kontaterar jag alltid att häxblandningen räcker med ofrånkomlig soppatorsk som följd.
Nu är det dags att gränsla raketen "mmm vad skönt när det kalla vattnet tränger på". Man vrider bensinkranen till Res, fäller upp stödet, drar ut choken, fäller ut kicken och sparkar för glatta livet. En smekande hand på gasen för att behålla det nystartade livet å med hela min kroppshydda tvingas ettan i.
En snabb koll i backspegeln för att kolla att allt är med, min spegelbild säger att ja jag sitter på rätt plats. Släpper kopplingen och off we go. Kan med ytterliggare en blick i backspegeln konstatera att det var en jäkla tur att jag åkte för att nu är det ju jätte-dimmigt bakom mig, blå dimma :va

Inte alls olikt mina upplevelser på Puck Knarkotikan.

SADELINKONTINENS
 
Nu kommer talibaerna få vatten i sin sadel eller nått. :D

Har RD:n gått långt och funkar den fint fortfarande?
 
....och om man bortser från allt det , vilken underbar cykel det är att köra....

införlivar gamla minnen , vill ha en igen !!!
 
Zee skrev:
2429284 Nu kommer talibaerna få vatten i sin sadel eller nått. :D

Har RD:n gått långt och funkar den fint fortfarande?
Har dålig koll på mätarställningen men hojen funkar finfint. Bytte topp i vintras då den gamla spruckit. En härlig hoj med många små egenheter....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top