Moppe till kneget

Jag har en Puch Korado som jag ska sälja. Har funkat som pendlatilljobbetmoppe i ett par år nu. 3500:- vill jag ha för den. Finns i Malmö. 0735270435 kan du nå mig på om du är intresserad.

Jag har en Puch Korado som jag ska sälja. Har funkat som pendlatilljobbetmoppe i ett par år nu. 3500:- vill jag ha för den. Finns i Malmö. 0735270435 kan du nå mig på om du är intresserad.

Tack för erbjudandet, men jag tror jag (efter noggrann eftertanke) kränger min hornet och tjackar en 150-180cc scooter, så kan jag dessutom böörna på motorväg om det kniper. :)

Så fort man sätter sig på en moped så blir man moppefucko igen
Stämmer!

Tog över dotterns Kymco scooter när hon tröttnade, bra att ha om de blå skulle stå med laser på fel ställe. Fyra-fem hästar, elektroniskt begränsad till 48 kph och klassad som 30-moppe trots EU-spec.

Underbar att bränna omkring med på cykelvägar o.likn., man blir som barn på nytt. Och det finns många, många ställen där 48 är en mycket hög hastighet. :banana:banana:banana

Moppepriser är helt sjuka numer på äldre moppar, och försäkringspremierna på nyare billigare moppar åt fanders..Själv hade jag en TWS Attila califone, lik en puch maxi som fick tjänstgöra en höst o vinter, men scooter mc är bättre jag med hade något år:tummenupp

Köp annars en bättre begagna billig mc scooter gärna modell större än 125cc så ingen kraschbenägen 16 åring kan förstöra premierna på, billig´försäkring och billiga i drift:

Edit:såg att du själv skrivit om scooter:tummenupp

Last edited:
Finns inget bättre, se bara till att hitta en med galonrutan fram.
tra1189m5.jpg

Men det avgörande är väl att jag ju vill slippa besiktning och skatt. En gammal 30-moppe behöver ju bara trafikförsäkras och det kan väl inte vara så dyrt före en 41-årig fucker som mig?

Fick precis skatten till min 125a:

Fordonsskatt mars-oktober 120:-
Påställningsavgift 50:-
Summa att betala 170:-

Plus en besiktning vartannat år.
Halvförsäkringen kostar ~3000:- helår på mig (20bast).

Att skylla på skatt och besiktning är väldigt vagt argument i mina ögon.

Fick precis skatten till min 125a:

Fordonsskatt mars-oktober 120:-
Påställningsavgift 50:-
Summa att betala 170:-

Plus en besiktning vartannat år.
Halvförsäkringen kostar ~3000:- helår på mig (20bast).

Att skylla på skatt och besiktning är väldigt vagt argument i mina ögon.

Ha ha, jo jag har ju för böveln redan ändrat mig. Annars var det mest för att slippa besiktiga, inte kostnaden i sig.

Varför inte bara köra hojen? Borde ju kunna sova ännu längre då.

Jag sparar en galen massa tid på att köra fågelvägen = cykelväg. Detta får man inte, men kan ganska diskret med en scooter. Inte med en Hornet med slip-on BRÖÖÖÖLLLL !!!!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla