Moppe? omkullsparkad kungsträdgården

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Hej,

Imorse när jag kom till jobbet låg en trasig moppe / vespa-lik motorcykel nedsparkad (troligen) på mc parkeringen utanför SEB.

Det hade läckt en hel del bensin över hela parkeringen och det låg en del trasiga plastkåpor på backen.

Jag har hört att motorcyklar / mopeder inte ska ligga ner för länge så jag ställde upp den på stödet.

Sjukt tråkigt att man inte kan lämna saker över natten i stan, verkar vara så speciellt runt kungsträdgården, har en kollega som även fått sin cykel stulen över natten.

Bifogat

• Död moppe.JPG
    Död moppe.JPG
    92.1 KB · Visningar: 111
Last edited:
Med tanke på att kungsträdgården ligger mitt i fylle-stockholm så är det rätt korkat att lämna något där över natten ja.

Med tanke på att kungsträdgården ligger mitt i fylle-stockholm så är det rätt korkat att lämna något där över natten ja.

Det kan jag hålla med om, men ska man förvänta sig att få sin hoj stulen / söndersparkad för att den står på gatan under en natt i stan?

Känns olustigt.

Hmm livat på den parkeringen, har stått där i några år, var väl i sommras någon fick sin KTM bortlyft mitt under ljusan dag.

För några veckor sen hade någon kört omkull två HD Nightroddar på Regeringsgatan (framdäcken sticker ut en hel del), inte en jävel brydde sig, inga vittnen och ingen förövare. Ringde ägaren till den ena då jag trodde dom var polare, lagom glad kock dök upp...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti