Mopedförsäkrad MC

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag såg i ett brev från Länsförsäkringar att dom har råkat mopedförsäkra min MC sen 1 ½ år tillbaka (halvförsäkring). Iof i sig en förolämpling, men det kan förklara en hyffsat billig MC-försäkring.

Så vad göra; köra på och vara glad, misstaget är ju deras.
Eller; påtala detta så att man har ett solklart försäkringsskydd om något skulle hända (och i samma veva stämma LF för ärekränkning)?

har du snuskigt billig försäkring så hade jag fan inte klagat, det liknar ju ändå en moppe :D

Jag är ganska säker på att det står någonstans i ditt försäkringsbrev att du ska granska uppgifterna och kolla så att de stämmer.
Ring dem direkt!

om man inte kan läsa ? tänk så får du betala tillbaka pengarna du skulle betalat

Last edited:
Om det är länsförsäkringar du har att göra med så skulle jag ringa snabbt som f-n.
Dom är duktiga på att skrika högt om det skulle hända din hoj något och jag kan garantera dig att de inte kommer betala ut ett öre...

Jag såg i ett brev från Länsförsäkringar att dom har råkat mopedförsäkra min MC sen 1 ½ år tillbaka (halvförsäkring). Iof i sig en förolämpling, men det kan förklara en hyffsat billig MC-försäkring.

Så vad göra; köra på och vara glad, misstaget är ju deras.
Eller; påtala detta så att man har ett solklart försäkringsskydd om något skulle hända (och i samma veva stämma LF för ärekränkning)?

Tja. Lugn!!
Gör som Knugen, skyll på att du är dyslektiker.
Funkar nästan alltid:tungan
Felet är deras, men som dom säjer, kolla så att det inte är din uppgift att ta reda på vad du har för försäkring som du har sagt till dom att du vill ha!!
Du har ju alla gånger lämnat reg nummret till dom så bara det är ju ganska klantigt att försäkra den som en moppe.
Rock `n roll
Mvh johan h

Nyheter
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

Back