Moped först?

Herregud.. det är väl klart det är bättre om man kört moped nått år innan man går till MC!

Du slipper ju lägga pengar på körlektioner endast för o lära dig växla, koppla, bromsa , balansen o den biten.. Trafik-kunskaperna blir jävligt mycket bättre, man har fete mycket mer koll.

Ska du dessutom köpa en fyrtaktare så är det ju i princip samma sak som o köra moped..

Men sen är ju frågan om inte du redan förlorat den här biten, kanske känns lite onödigt o köpa sig en moppe när man går i tankarna på att köpa en mc.. du kanske skulle tänkt på de här för nått år sen?

Sedan ska du sälja moppen.. Kostar tid och troligtvis lite pengar (i förlust). Visst, du kanske har flyt och får det att gå ihop smidigt, och med nyvunna kunskaper inom körning osv.. Men jag skulle ändå säga att du borde köra på lätt mc direkt!:tummenupp

Jag tror att det är skitsamma, kanske ett plus att ha kört moped just för växlandets skull, men jag tycker hojväxlandet ligger närmare bilen än mopeden. :näsblod Trafikvett+moped? Nej, snarare massa konstiga ovanor, man har ju inte haft någon utbildning antagligen.

Övningskör med bil samtidigt, det ger rätt mycket enligt mig. Skit i moppen.

Jezze_irsta skrev:
2462412 tro det eller ej, men nej. Snubben som har hand om uppkörningen, han som skriver på lappen när man är klar, kallas besiktningsman.
ok visste jag inte :huvet
förlåt jezze:Bugar

Är du 16 år finns ingen mening med att förlora tid på att köra moppe. då blir bara ditt körkort försenat, du slösar pengar och du lär dig nog inte mycker mer. Lika bra att övningsköra mc samma tid som du skulle kört moped så lär du dig mer, för då har du nån som rättar dina fel. Kör man moped istället lär man sig inte mer än att titta på andra..

Börja plugga teori så tidigt som mjligt.. Helst ska du väl kunna de flesta skyltars betydelse och kunna väjningsregler o.s.v innan du kommer dit så klarar du kortet utan problem.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!