Monterinshjälp kraschkåpor

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Vilken sorts skruvar ska jag använda för att montera mina krashkåpor? Ska jag använda några speciella brickor mellan skruv och kåpa? Ska jag sätta något på baksidan?

Jag har glasfiberkåpor från polidom, förborrade till 7 mm och det är 6 M6 skruvar som behöver sättas fast utöver dzus fästen som var monterade vid leverans. Det känns lite brutalt att bara köra in en vanlig bult i varje hål, så en med lite större rundad skalle tänkte jag leta upp i alla fall, men det kanske finns någon särskilld model och brickor man bör köpa?

Hojen är en CBR 1000 RR.

Undre kåpan ligger dikt an avgasröret - kommer den smälta eller brinna eller kvittar det? Jag har isolering men kanten ytterst ligger alltså an. Ska jag slipa ner kåpan där den ligger an eller låta värmen sköta det hela?

EDIT: Har införskaffat en bunt med bultar med rund skalle och insex samt nylonbrickor på sifverts skruv.

Uppdatering: Peter meddelade att det bara är dra fast med vad som helst, inte så noga. Dessutom ska jag sätta en distans så kåpan går mer fri från avgassystemet samt slipa bort det som ligger an. Tack för servicen Peter!
 
Last edited:
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top