Monteringsintyg för 25kw

Msjostedt

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2011
Hoj
1997 Ducati Monster 600
Tja
Funderar på att köpa en en ny hoj och då jag har ett begränsat körkort måste jag strypa den. Jag får med gamla strypbrickor som har suttit i som fungerar gott och väl att strypa ner den till 25kw men vad säger de på bilprovningen när jag försöker registrera den som 25kw och jag har inget monteringsintyg? Är de här begagnade brickorna helt värdelösa då?

Ja nej den har varit strypt men sen har den nuvarande ägaren tagit bort strypningen och registrerat om den så den är registrerad som 73 kw eller vad det är. Och monteringsintyget som följde med strypbrickorna vid inköp är dessvärre borta. Så jag undrar om jag kan sätta i brickorna och sedan traska iväg till bilprovningen och få den registrerad som 25kw eller måste jag även ha ett monteringsintyg?

Ja nej den har varit strypt men sen har den nuvarande ägaren tagit bort strypningen och registrerat om den så den är registrerad som 73 kw eller vad det är. Och monteringsintyget som följde med strypbrickorna vid inköp är dessvärre borta. Så jag undrar om jag kan sätta i brickorna och sedan traska iväg till bilprovningen och få den registrerad som 25kw eller måste jag även ha ett monteringsintyg?

Ring bilprovningen och hör om du kan få tillbaka intyget som använts tidigare, något av ett longshot så att säga men kan ju inte skada.
Intyget som jag hade vid strypning behöll bilprovningen vid regbesiktning.

Du får bänka hojen och ta med resultatet till bilprovningen. Glöm inte att någon på stället som utför bänkningen måste gå i god för att det gäller just din hoj (intyg med ramnummer, datum och underskrift).

Räkna med 1000-1500:- för bänkning och sedan avgiften för en registreringsbesiktning.

Du får bänka hojen och ta med resultatet till bilprovningen. Glöm inte att någon på stället som utför bänkningen måste gå i god för att det gäller just din hoj (intyg med ramnummer, datum och underskrift).

Räkna med 1000-1500:- för bänkning och sedan avgiften för en registreringsbesiktning.

Alltså nästan mer bök än att bara köpa nya strypbrickor:va

Ja jo, det blir nog så. Om man går direkt till deras grossist får man dom för 900kr + frakt från tyskland :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park