montering slip-on

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Tänkte bara höra vad man bör tänka på när man monterar ett slip-on. Har aldrig skruvat på hojar/bilar innan men monteringen bör inte ställa till några problem tycker jag. Det är väl bara att skruva dit, eller?

Men hur viktig är "mappningen" eller vad det heter? Kan man köra utan? Om man nu måste Mappa/bänka?!? måste man ha PC eller liknande? Vad har man för nytta av PC om det inte behövs för inställningen?

Tacksam för svar

//Johan

Nej man behöver inte montera Powercommander bara för att man bultar på en annan ljuddämpare men vill man ha en hoj med bättre register samt någon häst på topp är en PC + bänkning att rek.
Vissa hojar typ TL1000 går oftast inte särskillt bra om man bara byter avgas och inte mappar om hojen.

brinckis skrev:
Tänkte bara höra vad man bör tänka på när man monterar ett slip-on. Har aldrig skruvat på hojar/bilar innan men monteringen bör inte ställa till några problem tycker jag. Det är väl bara att skruva dit, eller?

Men hur viktig är "mappningen" eller vad det heter? Kan man köra utan? Om man nu måste Mappa/bänka?!? måste man ha PC eller liknande? Vad har man för nytta av PC om det inte behövs för inställningen?

Tacksam för svar

//Johan

Superbike Roger skrev:
Nej man behöver inte montera Powercommander bara för att man bultar på en annan ljuddämpare men vill man ha en hoj med bättre register samt någon häst på topp är en PC + bänkning att rek.
Vissa hojar typ TL1000 går oftast inte särskillt bra om man bara byter avgas och inte mappar om hojen.
ok ... det är en zx-6r 05 jag har, så jag kan bara montera och se glad ut?

brinckis skrev:
ok ... det är en zx-6r 05 jag har, så jag kan bara montera och se glad ut?
bänkning kommer troligtvis ske men isåfall vid ett senare tillfälle om det nu inte är ett måste :banana

Dig har man inte hört/sett nåt från på länge.

Vad tycker du om din nya hoj då?? Fördelar? Nackdelar??

maxximus skrev:
Dig har man inte hört/sett nåt från på länge.

Vad tycker du om din nya hoj då?? Fördelar? Nackdelar??
Med min ringa erfarenhet kan jag bara säga GRYM HOJ. Härlig att köra, snabb som fan (283 på mätaren än sålänge :hihi ) bekväm för mig (179 cm). Änsålänge har jag inte funnit några nackdelar. Men som sagt jag har inte så mycket erfarenhet av hojar.

Var ju kul att höra att du är nöjd med ditt hojköp!

För så jäkla mycket pengar är man nästan tvungen att vara det, eller hur? :tuttar

Den startar, är skön att köra, är snabb och är framförallt GRÖN. Kan inte bli mer nöjd. Kanske när jag får bort "bögläppen" och på med akran =0)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D