montering av PCIII

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
montering av PCIII????????????

hejsan!

jag har en kawa z1000 som jag just ska just beställa yoshislipon + PCIII och K&N filter. men nu till min fråga, undrar om jag ska anlita en auktoriserad dynojet verkstad att göra montering och mappning av PC;n. eller ska jag bara traska in tilll den lokala mc handlaren o be dem montera PC. är ju ganska stor prisskillnad men undrar om det är värt pengarna?? hur är den färdiga mappningen som redan är gjord vid leverans av Powercommandern, ngt att ha eller?

Last edited:
Det finns ingen färdig mappning i PCn när du får den, den är helt tom. Den gör i sig ingen som helst nytta, den används ju för att justera in sprut mm. Och även om det går att ladda ner färdiga mappar så är dom inte alltid så mycket att ha, eftersom alla hojar (läs motorer) är unika individer. Så du måste upp med hojen i bänk och justera.
Men auktoriserad dynojetare behöver det ju inte vara, bara nån som har bänk med lambda å vet hur PCIII funkar, och självklart har mjukvara till den.

ahaa ok:) men så här stod det på morepowerracings hemsida varifrån jag tänkte beställa:
Ordering a Power Commander?
"Before your PC ships, a Dynojet Certified technician will contact you to get the specifics of your bike, and then program your PC FREE!",
så trodde att det var själva mappniningen?

ahaa ok:) men så här stod det på morepowerracings hemsida varifrån jag tänkte beställa:
"Before your PC ships, a Dynojet Certified technician will contact you to get the specifics of your bike, and then program your PC FREE!",
Nix, för att få den korrekt mappad måste du upp med hojen i bänk. Det finns det tyvärr inga alternativ till. Men det är ju ett snyggt försäljningsknep ;)
Jag hade en gixxer som tyvärr dog en ond, bråd och våldsam död, med helsystem, PCII och KN-filter. När jag köpte en likadan gixxer så flyttade jag självklart över helsystem, PC + filter till nya hojen, i hopp om att det skulle funka rakt av, lika hojar lixom. Den gick som ett lass skit :jisses Effektkurvan såg ut som ett alplandskap ungefär :gnissla Så det var bara att bänka hojen, men sen gick den också perfekt :)

Det du får där är en basic mapp utifrån det du har installerat på din hoj. Men alla motorer skiljer sig från varandra så för att du ska få ut nåt av din pc3 måste du bänka din hoj och mäta avgasvärderna för att sedan justera in rätt blandning för just din hoj.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN