Får försöka förklara lite från början.
Ända sen jag köpte hojen våren 2005 så har jag tyckt att den uppför sig lite märkligt.
Vid kraftiga gaspådrag då framhjulet släpper typ nån centimeter eller två från marken, har jag märkt att hela hojen liksom vill lägga sig åt höger, även dra åt höger. Kan det ha att göra med nedanstående:
När jag plockade bort övre styrkronan märkte jag att den satt fast ganska rejält. Nästan så jag fick bända loss den.
Nu när jag ska montera dit den så ser jag att den liksom inte passa ordentligt
på benen. Skiljer säkert 3-4mm på ena sidan för att den ska glida på benet.
Ska man verkligen behöva bända dit den?
Har väl haft bort kronan nån gång på tidigare hojar och då har den ju passat som en smäck, bara att trycka dit.
Ska det verkligen vara så?
Försökt ta lite bilder för att illustrera "glappet"
Ända sen jag köpte hojen våren 2005 så har jag tyckt att den uppför sig lite märkligt.
Vid kraftiga gaspådrag då framhjulet släpper typ nån centimeter eller två från marken, har jag märkt att hela hojen liksom vill lägga sig åt höger, även dra åt höger. Kan det ha att göra med nedanstående:
När jag plockade bort övre styrkronan märkte jag att den satt fast ganska rejält. Nästan så jag fick bända loss den.
Nu när jag ska montera dit den så ser jag att den liksom inte passa ordentligt
på benen. Skiljer säkert 3-4mm på ena sidan för att den ska glida på benet.
Ska man verkligen behöva bända dit den?
Har väl haft bort kronan nån gång på tidigare hojar och då har den ju passat som en smäck, bara att trycka dit.
Ska det verkligen vara så?
Försökt ta lite bilder för att illustrera "glappet"
Bifogat
Last edited: