Hej!
Igår rev jag ner kopplingen på min R1a -98, som har 99-02ans motor. Allt gick fint, monterade nya lameller då de gamla var lite slitna. Hade ingen momentnyckel när jag skulle dra åt de 6 bultarna som håller solfjädern men då de bara ska dras med 8 nm tror jag nog de sitter tillräckligt. Behövs loctite? :S
Stötte dock på problem när jag skulle montera ytterkåpan. Dels så är jag lite osäker på i vilket läge jag ska ha "kopplingsarmen" eller vad det kallas. Den som vajern fäster på. Samt är det någon som har något tips på hur man enklast får den lilla pitten som sitter inne i centrumet vid kullagret att gå i hålet på kåpan utan att hoppa snett. Bökade som fan och lyckades såklart paja den nya kåppackningen jag köpt... SUCK
Tacksam för svar!
MVH
David
Igår rev jag ner kopplingen på min R1a -98, som har 99-02ans motor. Allt gick fint, monterade nya lameller då de gamla var lite slitna. Hade ingen momentnyckel när jag skulle dra åt de 6 bultarna som håller solfjädern men då de bara ska dras med 8 nm tror jag nog de sitter tillräckligt. Behövs loctite? :S
Stötte dock på problem när jag skulle montera ytterkåpan. Dels så är jag lite osäker på i vilket läge jag ska ha "kopplingsarmen" eller vad det kallas. Den som vajern fäster på. Samt är det någon som har något tips på hur man enklast får den lilla pitten som sitter inne i centrumet vid kullagret att gå i hålet på kåpan utan att hoppa snett. Bökade som fan och lyckades såklart paja den nya kåppackningen jag köpt... SUCK
Tacksam för svar!
MVH
David