Montering av Helsystem - Funderare

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Daytona 675
Hej o hå,
Jag har stött på en liten funderare mitt i vintermekandet. Tänkte slänga på ett nytt helsystem på min Street Triple. Demontering av original har gått som en dans men upptäckte att det till originalsystemet sitter en ring av någon sorts halvmjuk metall i varje avgasutlopp där grenröret ansluts. Original grenröret är aningen "konformat" längst upp medans Mitt nya Helsystem inte är det. Dessa "ringar" har format sig en aning av trycket från original grenröret och är även dessa aningen "konformade" på ena sidan.

Till frågan: Ska jag ta bort dessa ringar när jag monterar på det nya systemet eller ska dom sitta där som någon form av tätning?

Bifogar ett par bilder så kanske ni fattar vad jag menade i min luddinga beskrivning. =)

Bifogat

• DSC00049.jpg
    DSC00049.jpg
    76.7 KB · Visningar: 59
  • DSC00048.jpg
    DSC00048.jpg
    87.5 KB · Visningar: 41
  • DSC00051.jpg
    DSC00051.jpg
    62.2 KB · Visningar: 54
Zard? Dom ska sitta kvar. Normalt installeras enligt handboken nya packningar när Du byter system, jag har dock återanvänt dessa vid några tillfällen. Packningen är av standardtyp (om Du, liksom jag, har långt till närmaste Trajja-shop), i min hoj sitter numera packningar från en Honda:skrämd

Så Du kan själv välja om Du testar med de gamla eller handlar nya. Väljer Du nya kan de behöva efterdras efter ett tag.

Det där är vad man kallar avgaspackning. Köp nya och sätt dit, kostar inte många kronor. Kör utan och du kommer troligen att få läckage.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats