Montering av öhlins styrdämpare..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Införskaffat en begagnad styrdämpare och har ett litet problem med monteringen. Det är var "piggen" ska ta vägen på fästet som sitter i styrkronan.. Är ju en liten pigg som vänder ner mot styrkronan men det finns inget hål där den kan vilja komma..

Nån som vet hur det ska vara?

Och måste den sitta med deras mutter? fick inte med nån går det att använda original?

Last edited:
Ingen som vet hur dämparfästet ska monteras?? blir galen på den :huvet

ehhmm.. ja.. liksom va va de du undra sa du.. bild?
Har själv ö dämp o vet vad du menar

AleX skrev:
2301073 ehhmm.. ja.. liksom va va de du undra sa du.. bild?
Har själv ö dämp o vet vad du menar

Har ingen bra bild men när man ska montera det fästet som sitter på styrkronan så är det en liten pigg neråtvänd som jag för allt i världen inte kan förstå var den ska efterssom det inte finns nått hål.. :va

I monteringsmanualen står det bara att man ska skruta dit den och inte låta den vridas undertiden då piggen kan gå av men det står inget om var piggen ska ta vägen...

Piggen (på min) hamnar naturligt in en liten springa...
för du sätter väl den op centrum bulten till styrkronan

Cervantes skrev:
2301110 Har ingen bra bild men när man ska montera det fästet som sitter på styrkronan så är det en liten pigg neråtvänd som jag för allt i världen inte kan förstå var den ska efterssom det inte finns nått hål.. :va

I monteringsmanualen står det bara att man ska skruta dit den och inte låta den vridas undertiden då piggen kan gå av men det står inget om var piggen ska ta vägen...

Skicka ett pm te isse här på SH, han har monterat en öhlins på sin 600RR o han har näst intill tummen i handen ( sorry isse :D ) så borde inte va så knepigt :hihi

AleX skrev:
2301117 Piggen (på min) hamnar naturligt in en liten springa...
för du sätter väl den op centrum bulten till styrkronan

Joo jag sätter den på centrum bulten men det finns inte nått ställe piggen kan ta vägen :huvet

semper skrev:
2301239 Skicka ett pm te isse här på SH, han har monterat en öhlins på sin 600RR o han har näst intill tummen i handen ( sorry isse :D ) så borde inte va så knepigt :hihi

:hihi :hihi

Låter som han nästan är i min klass då... Fick ju dock dit ett slipon.... trodde det här skulle va det enkla.. :4skrika

Kolla med motospeed.se
Är distributör för Öhlins prylar.

De borde kunna hjälpa dig att få ihop det där.

//r

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...